Dustin Motzouris’s 1ZA: Kawasaki 800 SX-R Pro Ski Παγκόσμια αποκλειστικότητα
Πραγματικό SX-R
Εξοπλισμένο με τον υπερκυβισμένο κινητήρα της DASA το Pro SX-R του Έλληνα ομογενή από τη Ν.Αφρική Dustin Motzouris αποτελεί ίσως το πιο καλοστημένο κι ευκολοδήγητο Kawasaki που έχουμε δοκιμάσει.
Κείμενο: Βασίλης Μωραΐτης
Test rider: Βασίλης Μωραΐτης
Φωτ.:www.jetskiworld.gr
Το SX-R που χρησιμοποίησε ο Dustin στην κατηγορία Pro Ski είχε το ίδιο εξωτικό μοτέρ με αυτό που φορούσε στο carbon Trinity σκάφος του. Παρ’όλα αυτά οι επιδόσεις των δύο σκαφών ήταν σχεδόν όμοιες όσον αφορά την τελική ταχύτητα. Η βασικότερή τους διαφορά δεν ήταν άλλη από τον τρόπο που επιτάχυναν και φρενάριζαν κι εκεί ήταν η μεγάλη δυσκολία στο πως να προσαρμοστείς από το ένα στο άλλο.
Ο κινητήρας του
Πιο μεγάλος δεν γίνεται εκτός κι αν η Kawasaki βάλει στο μέλλον στο ίδιο μηχανοστάσιο ένα τρικύλινδρο Ultra ή ένα τετρακύλινδρο τετράχρονο κινητήρα. Την παράσταση κλέβει το μεγάλο μασίφ αλουμινένιο μπλοκ κυλίνδρων της DASA με την ασορτί κεφαλή. Ιδίως όταν το δεις ανοιγμένο πιστεύεις ότι είναι δυνατό να χωρέσεις κι εσύ μέσα του... Με την έξτρα δουλειά που έγινε στις θυρίδες θα μπορούσε να περάσει αρουραίος μέσα από αυτές. Ο στρόφαλος αποτελεί σπέσιαλ κατασκευή, προέρχεται από την Crank Works Inc και φέρει ενισχυμένες μπιέλες και ρουλεμάν (135mm) για να αντέχει στην επιπλέον καταπόνηση. Ο βελτιωτής Steve Webster μου αποκάλυψε ότι η ανθεκτικότητά του είναι σχεδόν διπλάσια από έναν νορμάλ ανακατασκευασμένο κι ενισχυμένο στρόφαλο. Τα έμβολα προέρχονται από την Wiseco κι αποτελούν κατασκευή κάτω από ειδική παραγγελία της DASA. Σπέσιαλ είναι και το βολάν που προέρχεται από Ιαπωνική εταιρεία που ο ίδιος θεωρεί την πλέον αξιόπιστη στην κατασκευή των βολάν.
Φέτος ο Webster τροποποίησε ριζικά το σύστημα τροφοδοσίας και εισαγωγής βάζοντας στο περιθώριο την Novi και δίνοντας προτεραιότητα στην εισαγωγή, και τα reed της Boyesen και τα καρμπιρατέρ της Full Spectrum των 49mm. Όπως ο ίδιος ανάφερε το σύνολο είναι πιο σωστά δεμένο ενώ από την άλλη ήθελε να δοκιμάσει κάτι το διαφορετικό. Στην εξαγωγή βρίσκεται η γνώριμη εξάτμιση της Factory Pipe που έχει τροποποιηθεί κατάλληλα για να εναρμονιστεί η λειτουργία της με τον big bore κινητήρα. Το εξάρτημα του κινητήρα που δεν μπορεί να προμηθευτεί είναι η προγραμματιζόμενη ECU της Mitsubishi που είναι τύπου total loss κι ο Webster την έχει προσαρμόσει κατάλληλα για να συνεργάζεται με το σπέσιαλ πιο ελαφρύ βολάν. Κατά τη γνώμη του είναι η πιο αξιόπιστη ηλεκτρονική που θέλει κάποιος όταν κυνηγάει τον τίτλο στο παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Το σύστημα διεύθυνσης και η τιμονιέρα ήταν ακριβώς τα ίδια και στα δύο SX-R του Dustin. Τιμόνι RRP με μονό αεραγωγό –μιας και δεν έχει κάνει ξεκάθαρη τη θέση της η IJSBA σε αυτό το ζήτημα- και περιφερειακά από την UMI Racing και την Blowsion. Στο deck τοποθετήθηκαν πατάκια και πλαϊνά της ΗΤ Moto (πιστή αντιγραφή των Jettrim...)για να ενισχυθεί η πρόσφυση του Dustin στις συνθήκες της οριακής οδήγησης. Το carbon ride plate αποτελεί μία από τις νέες κατασκευές του Webster. Δούλευε πάνω σ’αυτό όλο το χρόνο και βελτίωσε σε σημεία κλειδί το σχήμα του σε σύγκριση με το προηγούμενο που είχε κατασκευάσει. Επιπλέον, είχε ανοίξει πρόσθετες οπές για να ενισχύσει την πρόσφυση στην ευθεία και τις στροφές.
Υδάτινη βολίδα
Το πως επιταχύνει αυτό το SX-R είναι ακριβώς αυτό που σε κερδίζει μόλις χουφτώσεις το γκάζι του. Βέβαια μεγάλο ρόλο σ’αυτό παίζει όχι απλά και μόνο το κτηνώδες μοτέρ της DASA αλλά το ολικό στήσιμο της γάστρας εφόσον πατάει σωστά στο νερό και η τουρμπίνα καταφέρνει να μετατρέψει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την ισχύ σε ωφέλιμη ώθηση. Η εκρηκτική επιτάχυνση από το ρελαντί οφείλεται στην ύπαρξη των πνευματικών power valve. Το Kawasaki επιταχύνει χωρίς διχασμούς με εκπληκτική σαφήνεια χωρίς κενά στην ισχύ και χωρίς να ξενερίζει. Πραγματικά σε κερδίζει σε μεγάλο βαθμό ιδίως στην έξοδό του από την στροφή όπου η σωστά ρυθμισμένη γάστρα του (sponsons, ride plate, scoop, και θέση οδήγησης) σου επιτρέπει να πιέζεις περισσότερο τα όριά σου και να μπαίνεις σε όλο και πιο ταχύ ρυθμό. Στο πλασάρισμά του στην στροφή δεν εμφανίζει την τάση να βουτήξει την μούρη του ούτε να γλιστρήσει το πίσω μέρος του. Το ride plate έχει ρυθμιστεί με ευλαβική επιμέλεια για να μπορεί ο Dustin να φορτώνει στο όριο τον κινητήρα λίγο πριν την κορυφή της στροφής. Στην απότομη αλλαγή κατεύθυνσης το SX-R του Dustin υπάκουε πειθήνια στις εντολές μου χωρίς να θέλει να με πετάξει μέσω ενός απότομου highside. Άψογη κι η θέση οδήγησης από κάθε πλευράς κι έδεσα σ’αυτήν μονομιάς ίσως γιατί έχω παρόμοιο στυλ οδήγησης με τον Dustin.
Μπορεί μεν η επιτάχυνσή του να σε κέρδιζε άμεσα ωστόσο, η τελική του ταχύτητα άγγιζε τα συνηθισμένα όρια (64-65mph) γεγονός που μου δημιούργησε ερωτηματικά. Προφανώς η μικρή πλέον τουρμπίνα των SX-R δεν μπορεί να επωφεληθεί πλήρως την ισχύ του ισχυρού κινητήρα κι αυτό είναι ο λόγος που στις aftermarket γάστρες βάζουν τουρμπίνα μεγαλύτερης διαμέτρου. Παρεμπιπτόντως το νέο ride plate του Kommander Webster δούλεψε πολύ καλύτερα από αυτό που είχε στο παρελθόν και παρείχε καλή πρόσφυση στην στροφή χωρίς να σου δίνει την αίσθηση ότι θα “φύγει” όπως συνέβαινε με το προηγούμενο. Στο σύνολο το σκάφος ήταν εκπληκτικό και το μόνο που του έλειπε ήταν η υψηλότερη τελική ταχύτητα για να μπορέσει να μείνει μπροστά από τα ισχυρά τετράχρονα. Ήδη ο Webster δουλεύει κάποια νέα σχέδια κι είναι πιθανό να δούμε νέες λύσεις την ερχόμενη σεζόν. Από την άλλη ο Dustin Motzouris ήταν ψυχολογικά πολύ σφιγμένος στους Τελικούς του Παγκοσμίου γεγονός που δεν του επέτρεψε να οδηγήσει χαλαρός και συντονισμένος όπως τον έχουμε δει στο παρελθόν. Όποιος λιγουρεύεται τον πύραυλο του Dustin καλό θα είναι να γνωρίζει ότι πωλείται και μάλιστα σε πολύ καλή τιμή (βλέπε Second Hand στην αγγλόφωνη ενότητα του site).
Dustin Motzouris’s 1ZA: Kawasaki Jet Ski 800 SX-R Pro Ski
Engine
Kawasaki OEΜ crankcases
Stroker (4.5mm) billet crankshaft, trued & welded with Kommander Ind. heavy duty Rods
Displacement: 892cc
Bore x stroke: 85 x 78.5mm
Steve Webster crankcase porting
DASA billet aluminum big bore cylinder
DASA billet aluminun cylinder head with
Steve Webster cylinder porting
Wiseco 85mm pistons & rings
Cranking compression: 205psi
Factory Pipe Dry Pipe Exhaust System (special chamber and modified stinger)
Kommander Ind. thick base gasket
Boyesen intake manifold
Boyesen reed cage and reeds
Kommander Ind. aluminum angled reed spacers
Full Spectrum 49mm carburetors
Blowsion billet dual fuel pick up
Blowsion flame arrestors
Cooling lines in: 2 in, one in manifold and one on rear cylinder
Cooling lines out: 2 from head out, on from head to exhaust chamber
Fuel: VP Racing MS109
Lubricant: Maxima Formula K2
Electrical
New Generation Mitsubishi prototype total loss ignition
KHI flywheel
NGK BR9ES Spark Plugs
Pump and driveline
Skat-Trak 142mm, 14 vain Magnum Pumpw/30mm Setback
Skat-Trak originally (16/22-16/23) three blade, stainless-steel Swirl Impeller
Stock pump shoe
Skat-Trak extended drive shaft
Skat-Trak drop nozzle system (with an extension)
Kommander Ind. billet aluminum couplers
Reduction nozzle: 83mm
Steering nozzle: 86mm
Kommander Ind. carbon ride plate
Kommander Ind. stainless steel intake grate made by Skat-Trak
Hull and Handling components
Kawasaki stock hull
Blowsion high flow carbon hood
Blowsion front sponsons
HT Moto carbon dash cover
HT Moto mat side covers with lifters
HT Moto mat
Blowsion billet aluminium by-pass fittings
Kommander Ind. SX-R side rail bumpers
Electric bilge with bilge switch
Blowsion duck bills
Steering assembly
RickRoyProducts handlepole
RRP pole bracket
Blowsion carbon fiber chin pad
Blowsion 4 degree handlebar
Kommander short turn plate
ODI grips
Skat-Trak heavy duty steering cable
UMI Racing throttle lever
Blowsion trim lever
Skat Trak trim cable
Engine output
Horse power: N.A.
Torque: N.A.
Top speed: 64-65mph
Team Sponsors
Kommander Industries, DASA Performance, Kawasaki, Monster Energy, Fast Kawasaki, Blowsion, Trinity Composites, Factory Pipe, Full Spectrum, Boyesen, Quakysense, CrankWorks Inc.
Ευχαριστήριο προς: Kyle Kennedy, Dan Lamey and Trey Southerland.