Dustin Motzouris’s 1ZA: Kawasaki 800 SX-R Pro Ski Παγκόσμια αποκλειστικότητα

Dustin Motzouriss 1ZA: Kawasaki  800 SX-R Pro Ski Παγκόσμια αποκλειστικότητα

 

Πραγματικό SX-R

Εξοπλισμένο με τον υπερκυβισμένο κινητήρα της DASA το Pro SX-R του Έλληνα ομογενή από τη Ν.Αφρική Dustin Motzouris αποτελεί ίσως το πιο καλοστημένο κι ευκολοδήγητο Kawasaki που έχουμε δοκιμάσει. 

 

Κείμενο: Βασίλης Μωραΐτης
Test rider: Βασίλης Μωραΐτης

Φωτ.:www.jetskiworld.gr

 

Το SX-R που χρησιμοποίησε ο Dustin στην κατηγορία Pro Ski είχε το ίδιο εξωτικό μοτέρ με αυτό που φορούσε στο carbon Trinity σκάφος του. Παρ’όλα αυτά οι επιδόσεις των δύο σκαφών ήταν σχεδόν όμοιες όσον αφορά την τελική ταχύτητα. Η βασικότερή τους διαφορά δεν ήταν άλλη από τον τρόπο που επιτάχυναν και φρενάριζαν κι εκεί ήταν η μεγάλη δυσκολία στο πως να προσαρμοστείς από το ένα στο άλλο.

 

Ο κινητήρας του

Πιο μεγάλος δεν γίνεται εκτός κι αν η Kawasaki βάλει στο μέλλον στο ίδιο μηχανοστάσιο ένα τρικύλινδρο Ultra ή ένα τετρακύλινδρο τετράχρονο κινητήρα. Την παράσταση κλέβει το μεγάλο μασίφ αλουμινένιο μπλοκ κυλίνδρων της DASA με την ασορτί κεφαλή. Ιδίως όταν το δεις ανοιγμένο πιστεύεις ότι είναι δυνατό να χωρέσεις κι εσύ μέσα του... Με την έξτρα δουλειά που έγινε στις θυρίδες θα μπορούσε να περάσει αρουραίος μέσα από αυτές. Ο στρόφαλος αποτελεί σπέσιαλ κατασκευή,  προέρχεται από την Crank Works Inc και φέρει ενισχυμένες μπιέλες και ρουλεμάν (135mm) για να αντέχει στην επιπλέον καταπόνηση. Ο βελτιωτής Steve Webster μου αποκάλυψε ότι η ανθεκτικότητά του είναι σχεδόν διπλάσια από έναν νορμάλ ανακατασκευασμένο κι ενισχυμένο στρόφαλο. Τα έμβολα προέρχονται από την Wiseco κι αποτελούν κατασκευή κάτω από ειδική παραγγελία της DASA. Σπέσιαλ είναι και το βολάν που προέρχεται από Ιαπωνική εταιρεία που ο ίδιος θεωρεί την πλέον αξιόπιστη στην κατασκευή των βολάν.

 

Φέτος ο Webster τροποποίησε ριζικά το σύστημα τροφοδοσίας και εισαγωγής βάζοντας στο περιθώριο την Novi και δίνοντας προτεραιότητα στην εισαγωγή, και τα reed της Boyesen και τα καρμπιρατέρ της Full Spectrum των 49mm. Όπως ο ίδιος ανάφερε το σύνολο είναι πιο σωστά δεμένο ενώ από την άλλη ήθελε να δοκιμάσει κάτι το διαφορετικό. Στην εξαγωγή βρίσκεται η γνώριμη εξάτμιση της Factory Pipe που έχει τροποποιηθεί κατάλληλα για να εναρμονιστεί η λειτουργία της με τον big bore κινητήρα. Το εξάρτημα του κινητήρα που δεν μπορεί να προμηθευτεί είναι η προγραμματιζόμενη ECU της Mitsubishi που είναι τύπου total loss κι ο Webster την έχει προσαρμόσει κατάλληλα για να συνεργάζεται με το σπέσιαλ πιο ελαφρύ βολάν. Κατά τη γνώμη του είναι η πιο αξιόπιστη ηλεκτρονική που θέλει κάποιος όταν κυνηγάει τον τίτλο στο παγκόσμιο πρωτάθλημα.

 

Το σύστημα διεύθυνσης και η τιμονιέρα ήταν ακριβώς τα ίδια και στα δύο SX-R του Dustin. Τιμόνι RRP με μονό αεραγωγό –μιας και δεν έχει κάνει ξεκάθαρη τη θέση της η IJSBA σε αυτό το ζήτημα- και περιφερειακά από την UMI Racing και την Blowsion. Στο deck τοποθετήθηκαν πατάκια και πλαϊνά της ΗΤ Moto (πιστή αντιγραφή των Jettrim...)για να ενισχυθεί η πρόσφυση του Dustin στις συνθήκες της οριακής οδήγησης. Το carbon ride plate αποτελεί μία από τις νέες κατασκευές του Webster. Δούλευε πάνω σ’αυτό όλο το χρόνο και βελτίωσε σε σημεία κλειδί το σχήμα του σε σύγκριση με το προηγούμενο που είχε κατασκευάσει. Επιπλέον, είχε ανοίξει πρόσθετες οπές για να ενισχύσει την πρόσφυση στην ευθεία και τις στροφές.

 

Υδάτινη βολίδα

Το πως επιταχύνει αυτό το SX-R είναι ακριβώς αυτό που σε κερδίζει μόλις χουφτώσεις το γκάζι του. Βέβαια μεγάλο ρόλο σ’αυτό παίζει όχι απλά και μόνο το κτηνώδες μοτέρ της DASA αλλά το ολικό στήσιμο της γάστρας εφόσον πατάει σωστά στο νερό και η τουρμπίνα καταφέρνει να μετατρέψει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την ισχύ σε ωφέλιμη ώθηση. Η εκρηκτική επιτάχυνση από το ρελαντί οφείλεται στην ύπαρξη των πνευματικών power valve. Το Kawasaki επιταχύνει χωρίς διχασμούς με εκπληκτική σαφήνεια χωρίς κενά στην ισχύ και χωρίς να ξενερίζει. Πραγματικά σε κερδίζει σε μεγάλο βαθμό ιδίως στην έξοδό του από την στροφή όπου η σωστά ρυθμισμένη γάστρα του (sponsons, ride plate, scoop, και θέση οδήγησης) σου επιτρέπει να πιέζεις περισσότερο τα όριά σου και να μπαίνεις σε όλο και πιο ταχύ ρυθμό. Στο πλασάρισμά του στην στροφή δεν εμφανίζει την τάση να βουτήξει την μούρη του ούτε να γλιστρήσει το πίσω μέρος του. Το ride plate έχει ρυθμιστεί με ευλαβική επιμέλεια για να μπορεί ο Dustin να φορτώνει στο όριο τον κινητήρα λίγο πριν την κορυφή της στροφής. Στην απότομη αλλαγή κατεύθυνσης το SX-R του Dustin υπάκουε πειθήνια στις εντολές μου χωρίς να θέλει να με πετάξει μέσω ενός απότομου highside. Άψογη κι η θέση οδήγησης από κάθε πλευράς κι έδεσα σ’αυτήν μονομιάς ίσως γιατί έχω παρόμοιο στυλ οδήγησης με τον Dustin.

 

Μπορεί μεν η επιτάχυνσή του να σε κέρδιζε άμεσα ωστόσο, η τελική του ταχύτητα άγγιζε τα συνηθισμένα όρια (64-65mph) γεγονός που μου δημιούργησε ερωτηματικά. Προφανώς η μικρή πλέον τουρμπίνα των SX-R δεν μπορεί να επωφεληθεί πλήρως την ισχύ του ισχυρού κινητήρα κι αυτό είναι ο λόγος που στις aftermarket γάστρες βάζουν τουρμπίνα μεγαλύτερης διαμέτρου. Παρεμπιπτόντως το νέο ride plate του Kommander Webster δούλεψε πολύ καλύτερα από αυτό που είχε στο παρελθόν και παρείχε καλή πρόσφυση στην στροφή χωρίς να σου δίνει την αίσθηση ότι θα “φύγει” όπως συνέβαινε με το προηγούμενο. Στο σύνολο το σκάφος ήταν εκπληκτικό και το μόνο που του έλειπε ήταν η υψηλότερη τελική ταχύτητα για να μπορέσει να μείνει μπροστά από τα ισχυρά τετράχρονα. Ήδη ο Webster δουλεύει κάποια νέα σχέδια κι είναι πιθανό να δούμε νέες λύσεις την ερχόμενη σεζόν. Από την άλλη ο Dustin Motzouris ήταν ψυχολογικά πολύ σφιγμένος στους Τελικούς του Παγκοσμίου γεγονός που δεν του επέτρεψε να οδηγήσει χαλαρός και συντονισμένος όπως τον έχουμε δει στο παρελθόν. Όποιος λιγουρεύεται τον πύραυλο του Dustin καλό θα είναι να γνωρίζει ότι πωλείται και μάλιστα σε πολύ καλή τιμή (βλέπε Second Hand στην αγγλόφωνη ενότητα του site).

Dustin Motzouriss 1ZA: Kawasaki Jet Ski 800 SX-R Pro Ski

Engine
Kawasaki OEΜ crankcases

Stroker (4.5mm) billet crankshaft, trued & welded with Kommander Ind. heavy duty Rods 

Displacement: 892cc

Bore x stroke: 85 x 78.5mm

Steve Webster crankcase porting

DASA billet aluminum big bore cylinder

DASA billet aluminun cylinder head with

Steve Webster cylinder porting

Wiseco 85mm pistons & rings

Cranking compression: 205psi

Factory Pipe Dry Pipe Exhaust System (special chamber and modified stinger)

Kommander Ind. thick base gasket

Boyesen intake manifold

Boyesen reed cage and reeds

Kommander Ind. aluminum angled reed spacers

Full Spectrum 49mm carburetors

Blowsion billet dual fuel pick up

Blowsion flame arrestors

Cooling lines in: 2 in, one in manifold and one on rear cylinder

Cooling lines out: 2 from head out, on from head to exhaust chamber

Fuel: VP Racing MS109

Lubricant: Maxima Formula K2

Electrical

New Generation Mitsubishi prototype total loss ignition

KHI flywheel

NGK BR9ES Spark Plugs

Pump and driveline

Skat-Trak 142mm, 14 vain Magnum Pumpw/30mm Setback

Skat-Trak originally (16/22-16/23) three blade, stainless-steel Swirl Impeller 

Stock pump shoe

Skat-Trak extended drive shaft

Skat-Trak drop nozzle system (with an extension)

Kommander Ind. billet aluminum couplers 

Reduction nozzle: 83mm

Steering nozzle: 86mm

Kommander Ind. carbon ride plate

Kommander Ind. stainless steel intake grate made by Skat-Trak

Hull and Handling components

Kawasaki stock hull

Blowsion high flow carbon hood 

Blowsion front sponsons

HT Moto carbon dash cover

HT Moto mat side covers with lifters

HT Moto mat

Blowsion billet aluminium by-pass fittings

Kommander Ind. SX-R side rail bumpers

Electric bilge with bilge switch

Blowsion duck bills

Steering assembly

RickRoyProducts handlepole

RRP pole bracket

Blowsion carbon fiber chin pad

Blowsion 4 degree handlebar

Kommander short turn plate

ODI grips

Skat-Trak heavy duty steering cable

UMI Racing throttle lever

Blowsion trim lever

Skat Trak trim cable

Engine output

Horse power: N.A.

Torque: N.A.

Top speed: 64-65mph

 

Team Sponsors

Kommander Industries, DASA Performance, Kawasaki, Monster Energy, Fast Kawasaki, Blowsion, Trinity Composites, Factory Pipe, Full Spectrum, Boyesen, Quakysense, CrankWorks Inc.

 

Ευχαριστήριο προς: Kyle Kennedy, Dan Lamey and Trey Southerland.

 


Το πλασάρεις στην στροφή με σιγουριά.

Κι έχεις έξοδο μοναδική χωρίς κανένα διχασμό.

Αεραγωγός του σπέσιαλ καπακιού της Blowsion.

Τιμονιέρα με μονό αεραγωγό της RRP.

Κομπλέ πατάκι και πλαϊνά της HT Moto.

Πλάκα Blowsion και μανέτα της UMI.

Carbon ride plate της Kommander Ind.




Μοτέρ 892cc με power valve από την DASA.

Motzouris και Wester στην εκκίνηση.