TeamMotoRacing Pro Stock Ultra Παγκόσμια αποκλειστικότητα

TeamMotoRacing Pro Stock Ultra

Με γνώμονα την απλότητα

Ακολουθώντας πιστά τους κανονισμούς των αγώνων η TeamMotoRacing έστησε ένα νορμάλ Ultra με στόχο να επιταχύνει σαν βολίδα από μπαλόνι σε μπαλόνι και να πιάνει καλή τελική ταχύτητα.

 

Κείμενο:Bασίλης Μωραΐτης
Test rider: Βασίλης Μωραΐτης

Φωτ.:www.jetskiworld.gr

 

Η εμπειρία της TeamMotoRacing στην έρευνα κι εξέλιξη των επιδόσεων των Kawasaki Jet Ski είναι μεγάλη κι όσοι έχουν συζητήσει με τον ιδρυτή της Skip Holmes γνωρίζουν από πρώτο χέρι το πόσες εργατοώρες έχει αφιερώσει στα τετράχρονα μοτέρ της πράσινης εταιρείας. Επιπλέον, έχει συνεργαστεί με πολλούς γνωστούς βελτιωτές και γενικά το “ψάχνει” το θέμα σε κάθε νέο εγχείρημα ή project που ξεκινάει. Στο συγκεκριμένο σκάφος ήθελε απλά να εξαντλήσει τις δυνατότητες του μοτέρ της Kawasaki μέσα στα επιτρεπτά όρια των αγωνιστικών κανονισμών και να κερδίσει σε επιτάχυνση και τελική ταχύτητα.

 

Η Pro Stock συνταγή

Όσον αφορά τη γάστρα το συγκεκριμένο σκάφος είναι μοντέλο του 2009, και είναι εφοδιασμένο με intake grate και sponsons της TBM. Αναβαθμίστηκε το ανοιχτό κύκλωμα ψύξης με βάση την συνδεσμολογία που είχε χρησιμοποιήσει η εργοστασιακή ομάδα της Kawasaki στον Offshore Ultra του Warner πριν από ένα χρόνο, που με το ίδιο είχε συμμετάσχει κι ο Botti στην Pro Open κι είχε ανέβει στην 3η θέση... Η συγκεκριμένη αναβάθμιση είναι ελαφρώς διαφορετική από το Cooling System της R&D. Η ομάδα ανακάλυψε ότι όταν το νερό παραμένει ελαφρώς περισσότερο χρόνο στο κύκλωμα δημιουργεί μία σταθερή θερμοκρασία λειτουργίας που είναι  περίπου 10ο Φαρενάιτ υψηλότερη απ’όσο η θερμοκρασία του νερού της θάλασσας. Κι όλα αυτά τα βρήκαν μέσω του συστήματος data logger της MoTeC. Η τουρμπίνα παρέμεινε stock κι η προπέλα του κατασκευαστή δέχθηκε μικρή τροποποίηση στο βήμα της για να επιτευχθεί η επιθυμητή επιτάχυνση χωρίς να θυσιαστεί σε μεγάλο ποσοστό η τελική ταχύτητα. Το βήμα της από 13/21 (stock Ultra 2009) αλλάχθηκε σε 15/22. Προς όφελος της ασφάλειας και φυσικά την βελτίωση της εργονομίας αντικαταστάθηκε η τιμονιέρα του κατασκευαστή με μία της UMI Racing που μάλιστα ήταν ανοδιωμένει σε μαύρο χρώμα.

 

Η ECU της MoTeC αποτελεί ίσως το σημαντικότερο αξεσουάρ (και φυσικά νόμιμο) πάνω στο σκάφος κι αυτό γιατί είναι εφοδιασμένη με το πλήρες σετ των αισθητήρων για να μπορεί να διαβάσει κανείς στο τέλος του αγώνα κάθε είδους παράμετρο και να εξετάσει την ασφαλή λειτουργία των κινητήρα. Κουμπώνοντας την μονάδα στο lap top βλέπεις την αναλογία καυσίμου/αέρα, την προανάφλεξη, πόσο άνοιξες το γκάζι σε κάθε σημείο της πίστας, τις σ.α.λ., μπορείς να δώσεις προπορεία στην ανάφλεξη, κ.λ.π. Αν εξοικειωθείς με το software πραγματικά κάνεις θαύματα βάζοντας στο περιθώριο της αλχημείες και τις δυσάρεστες εκπλήξεις.

 

Ο κρυφός άσος του κινητήρα

Μπορεί μεν ο κινητήρας να είναι σε νορμάλ μορφή ωστόσο, ο Skip μπήκε στο εσωτερικό του για να σετάρει κατάλληλα τον στρόφαλο με μία τεχνική που ακολουθούσαν στο παρελθόν στους κινητήρες αγώνων μοτοσικλέτας. Χρησιμοποίησε ρουλεμάν στον στρόφαλο πιο “χαλαρής” μορφής ή κοινώς όπως λέμε πιο “δουλεμένα” κι αυτό γιατί προσφέρουν καλύτερη κύλιση από τα “σφιχτά” ρουλεμάν. Αν λοιπόν το όριο σέρβις των ρουλεμάν της μπιέλας είναι 0.11mm αυτά που χρησιμοποίησε ο Skip ήταν στο 0.10mm. Εξίσου μεγάλη προσοχή έδωσε στο ζύγισμα του στροφάλου. Σύμφωνα με την έρευαν που έχει κάνει έχει διαπιστώσει ότι ο στρόφαλος του κατασκευαστή έχει κάποια απόκλιση από το ένα μοντέλα στο άλλο που φθάνει μέχρι 0.06mm. Ο συγκεκριμένος στρόφαλος ζυγίστηκε και σεταρίστηκε με ακρίβεια στο 0.005mm. Επίσης, ο Skip μου είπε ότι παρατήρησε αποκλίσεις στην βαλβίδα ανακούφισης όπου στο συγκεκριμένο σκάφος άγγιζε τα 10.5psi ενώ όταν λιπάνθηκε και ρυθμίστηκε άγγιξε τα 11.1psi. Δοκιμάζοντας κι άλλες βαλβίδες που είχε πάρει από την Kawasaki έφθασε στα 11.4 και 12.1psi. Επιπλέον, ο Skip βρήκε ότι αν ο ιμάντας είναι ελαφρώς πιο χαλαρός κερδίζει περίπου 50σ.α.λ. στο μοτέρ ωστόσο, θα πρέπει να αλλαχθεί έπειτα από 15 ώρες λειτουργίας εφόσον φθείρεται πιο εύκολα.

 

Το κόστος της κατασκευής

2009 Ultra 260:$10500
Motec ECU: $3100.00
Αναβαθμισμένο σύστημα ψύξης:
$150
Ιntake grate και
sponsons: $500
UMI Kit with bars,
σκριπ και μανέτα γκαζιού
: $750

Η ώρα της δοκιμής

Το πρώτο πράγμα που κυριολεκτικά με κέρδισε όταν ξεκίνησα το συγκεκριμένο τεστ ήταν η εκπληκτική επιτάχυνση του σκάφους κυρίως από τις χαμηλομεσαίες έως τις μεσαίες στροφές. Κοινώς το σημείο που πραγματικά σε ενδιαφέρει όταν το οδηγείς σε μορφή αγώνα. Κι αυτό το διαπίστωσα όταν το οδήγησα με βάση αυτό το σκεπτικό. Αναμφισβήτητα ο κινητήρας ακουγόταν πιο εύστροφός και φυσικά το αποτέλεσμα ήταν εμφανές στην απόκρισή του σε κάθε κλικ της μανέτας. Από την άλλη πλευρά όταν ο ξεκίνησα από το ρελαντί το βαρύτερο impeller απέφερε ελαφρύ πατινάρισμα ωστόσο από την πλευρά του ο Skip δεν ανησυχούσε γιατί στην εκκίνηση το σκάφος ξεκινάει με βαστάζους και με το μοτέρ να δουλεύει σε σαφώς πιο ισχυρές στροφές απ’ότι στο ρελαντί. Στις αντοιχτές παρατεταμένες και τις χιλιομετρικές στροφές το  σκάφος πραγματικά “ξύριζε” και το απόλαυσα σε όλο του το μεγαλείο. Ειλικρινά η δουλειά που είχε κάνει ο Skip στο εσωτερικό του κινητήρα έπιασε τόπο χωρίς φυσικά να εξαιρούνται τα ατού της νέας ECU. Από πλευράς τελικής ταχύτητας αγγίζει σταθερά τα 72mph στις 8.300σ.α.λ. στην λαδιά ενώ στο κύμα λόγω της γάστρας του κερδίζει επιπλέον 2mph κι αυτό γιατί η γάστρα ανασηκώνεται ελαφρώς και μειώνεται η τριβή του αυστηρού εμπρόσθιου V τμήμα της. Το ride plate του κατασκευαστή του έδωσε καλή τελική ταχύτητα χωρίς να μειώσει τον επιθετικό χαρακτήρα της γάστρας.

 

Το κόστος της μετατροπής και της βελτίωσης του συγκεκριμένου σκάφους είναι φθηνό για τα αμερικάνικα πρότυπα αφού αγγίζει τα $15.500 συμπεριλαμβανομένου την αγορά του σκάφους. Φυσικά, πίσω από αυτό το άριστο αποτέλεσμα κρύβονται πολλές ώρες δουλειάς (και ανταλλακτικών) που σύμφωνα με τον Skip κοστολογούνται στα $36.000. Προσωπικά αν το χρησιμοποιούσα αυτό το Ultra ίσως να ψαχνόμουν περισσότερο με το βήμα του impeller γνωρίζοντας φυσικά ότι αν κερδίσεις στην επιτάχυνση ίσως χάσεις από τελική ταχύτητα που είναι κρίσιμη για την εκκίνηση και το δρόμο προς το πρώτο μπαλόνι της πίστας. 

 


Stock τουρμπίνα και ride plate.

H ECU της MoTeC συνδεδεμένη με το διαγνωστικό.

Ψάχνοντας τα αρχεία της MoTeC με τον Skip.

Πλέον το σκάφος ξεκολλάει στην κορυφή της στροφής.

Πολύ καλη η σταθερότητά του στην ευθεία.

Τα δεδομένα από το αρχείο της MoTeC.


Βασίλης, Skip και Pete (MoTeC).