Yamaha WaveRunner FZS 2009

Yamaha WaveRunner FZS 2009

Οικογενειακό Tourer με αγωνιστικό γονίδιο

Η Yamaha ξεφεύγει από την συντηρητική πολιτική της που κρατούσε επί σειρά ετών στα WaveRunner και παρουσιάζει ένα τριθέσιο σκάφος που στοχεύει στην τουριστική χρήση αλλά παραμένει εφοδιασμένο με σπορτίφ γονίδια.

 

Κείμενο: Βασίλης Μωραΐτης

Φωτ.:www.jetskiworld.gr

 

Αναμφισβήτητα η νέα σειρά FZ της Yamaha αποτελεί ότι καλύτερο έχει να επιδείξει η εταιρεία των τριών διαπασών στο χώρο των personal watercraft για την φετινή σεζόν. Μπορεί η τεχνολογία NanoXcel της γάστρας να αποτελεί παρελθόν για τους techno freaks ωστόσο, παραμένει ίσως ο πιο hot τρόπος κατασκευής μίας γάστρας που εγγυάται τόσο την απαραίτητη ανθεκτική δομή για την πλεύση τους σκάφους και την αντοχή της γάστρας όσο και το χαμηλό βάρος που κρίνεται σημαντικό για το ολικό βάρος του συνόλου. Παράγοντας που συμβάλει επιπλέον θετικά στις επιδόσεις του. Από την άλλη το νέο τριθέσιο της Yamaha είναι εφοδιασμένο με τον ισχυρό κινητήρα των 1800 και κάτι cc που υπόσχεται ότι καλύτερο από πλευράς επιδόσεων. Η ουσιαστική διαφορά μεταξύ του σπορ FZR και του FZS δεν είναι άλλη από την σέλα. Το πρώτο είναι διθέσιο γεγονός που δηλώνει τον αγωνιστικό προσανατολισμό του και το FZS αποτελεί ένα Sport Tourer.

 

Στα ατού του συγκαταλέγονται τρία βασικά χαρακτηριστικά: Το ρυθμιζόμενο -ως προς το ύψος του- τιμόνι, η εργονομική μανέτα του γκαζιού και του trim, και φυσικά η πολύ καλή θέση οδήγησης σε σύγκριση με το Kawasaki Ultra και το RXT-X της Sea Doo. Η όπισθεν παραμένει στην δεξιά πλευρά του deck που την καθιστά δύσχρηστη αλλά αποτελεί έναν από τους κανόνες ασφαλείας της Yamaha.

 

Με σπορ γονίδια

Στην πράξη το νέο FZS κερδίζει τις εντυπώσεις με την εντυπωσιακή επιτάχυνση του κινητήρα που αρχικά σου δίνει την αίσθηση ότι “ξεκολλάει” πολύ πιο άμεσα όταν βρίσκεται εν στάση και καταφέρνει να πλανάρει αρκετά γρήγορα τουλάχιστον στην λαδιά. Γεγονός, που του επιτρέπει να “μαζεύει” άλλο τετράχρονο Supercharged σκάφος με σχετική άνεση. Κάπου στα 66mph βρίσκεται η τελική του ταχύτητα μετρημένο με GPS στη λίμνη Havasu ωστόσο, επί ελληνικού ύδατος είχαμε την ευκαιρία να το δοκιμάσουμε σε ελαφρύ, βουβό κυματισμό με αποτέλεσμα να μην καταφέρουμε να επιβεβαιώσουμε την “αμερικάνικη” μέτρηση. Η γάστρα του διαφέρει αισθητά στον τομέα της πλεύσης από του Kawasaki και του Sea Doo. Τείνει προς την πλευρά του Ultra, μόνο που το πλασάρισμά του στην στροφή είναι πιο άμεσο και τα sponsons του παρέχουν καλύτερο κράτημα, κάτι που προφανώς οφείλεται περισσότερο στην σχεδίαση της γάστρας (το εμπρόσθιο τμήμα της και τα τέσσερα παρατροπίδια). Στο κύμα δεν είναι ασταθές αλλά προσγειώνεται ελαφρώς πιο βαριά σε σύγκριση με ένα Ultra που κυριολεκτικά το V της γάστρας καθορίζει την ομαλή προσγείωση χωρίς να κοπανηθείς... Το ρυθμιζόμενο τιμόνι σου επιτρέπει να βρεις την κατάλληλη θέση οδήγησης και να σταθείς καλύτερα όταν οδηγείς όρθιος για να μην καταπονείται η μέση σου. Η ταπετσαρία της σέλας γίνεται ολισθηρή όταν βραχεί ωστόσο, το κράτημα των αναβατών εξαρτάται επιπλέον από το τί φορούν οι ίδιοι. Πρακτικός είναι ο πτυσσόμενος βραχίονας που σου επιτρέπει να επιβιβασθείς από τα βαθιά νερά με μεγαλύτερη ευκολία.

 

Το trim της Yamaha αποτελεί ότι καλύτερο έχουμε δοκιμάσει μέχρι στιγμής σε watercraft. Είναι άμεσο, χρηστικό και πρακτικό στην λειτουργία του. Κάθε κλικ σε άλλη θέση αντιστοιχεί περίπου 7-8μοίρες στον κώνο της τουρμπίνας, νούμερο αρκετά μεγάλο που στο σύνολο επιφέρει μεγάλη αλλαγή στη γωνία πλεύσης της γάστρας. Στην καθημερινή χρήση αυτό δεν αποτελεί ιδιαίτερο πρόβλημα μια και ο χρήστης θα το χρησιμοποιήσει μόνο αν ρυμουλκεί σκιέρ ή όταν επιβαίνουν τρία άτομα στο σκάφος. Λύσεις υπάρχουν για τους απαιτητικούς μια και διατίθενται στο εμπόριο aftermarket ράουλα διαβαθμίζουν την γωνία κλίσης του κώνου ανά 4μοίρες.

 

Ο κινητήρας του αποδίδει 210ίππους κι είναι όμοιος με του SHO ωστόσο, βασική τους διαφορά αποτελεί η κατανάλωση. Το νέο FZS καταναλώνει 23l/hr στα ταχύτητα ταξιδιού (5.500rpm) ενώ αγγίζει τα 59l/hr όταν του στύβεις το γκάζι (7.700rpm). Όποιος αναζητάει κάτι παραπάνω από τις επιδόσεις του θα ψαχθεί στα πακέτα βελτίωσης που προτείνουν γνωστοί βελτιωτές του χώρου όπως η Riva, η R&D, και η Motec. Πολύ καλές εντυπώσεις αφήνουν οι τρεις αποθηκευτικοί του χώροι καθώς επίσης το φινίρισμα και η ποιότητα κατασκευής του συνόλου.  

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Yamaha WaveRunner FZR Specification

Κινητήρας

Τύπος: 4T, εν σειρά, τετρακύλινδρος, DOHC, Supercharged

Χωρητικότητα (cc): 1.818

Διάμετρος x διαδρομή (mm): 86x78

Ισχύς (bhp/rpm): 210

Ροπή (kgm/rpm): N.A.

Σχέση συμπίεσης: 8.4:1

Τροφοδοσία: Mikuni EFI

Σύστημα εισαγωγής: Supercharged με intercooler

Σύστημα εξαγωγής: Χυτή εξάτμιση, υγρού τύπου, με πολλαπλή 4-1.

Σύστημα ψύξης: Ανοιχτό κύκλωμα ψύξης κινητήρα και εξάτμισης

Hull

Type: Semi V, NanoXcel High-Compression Molded Compound

Dead Rise: N/A

Υλικό γάστρας: Compression molded nanofiber composite

Υλικό deck: Compression molded nanofiber composite

Ολικό μήκος (mm): 3.350

Ολικό πλάτος (mm): 1.229

Ολικό ύψος (mm): 1.160

Αριθμός αναβατών: 2-3

Βάρος (kg): N.A.

Αποθηκευτικός χώρος (l): 160

Cooler (l): N/A

Glove box (l): N.A.

Αναρρόφηση νερού:

Πτυσσόμενος βραχίονας επιβίβασης: Ναι

Χειρολαβή: Ναι

Δέστρα σέλας: Ναι

Τύπος μανέτα γκαζιού: Σκανδάλη δείκτη

Καθρέφτες: Ναι

Αντιολισθητικά: Νέα ελαστικά πατάκια.

Σύστημα πρόωσης

Τουρμπίνα: Μονού σταδίου, διαμήκης ροής, 6πτερυγίων.

Διάμετρος τουρμπίνας (mm): 155mm

Διάμετρος κώνου συμπίεσης (mm): 78mm

Διάμετρος κώνου στρέψης (mm): 82mm

Impeller: Ανοξείδωτο, τριών πτερυγίων, 12/22

Μετάδοση: 1:1 Direct drive

Trim: Manual 5 θέσεων, με χρήση μικρής σκανδάλης.

Ηλεκτρικό σύστημα

Μπαταρία: 12volt, 19amp

Ανάφλεξη: Transistor-Controlled Ignition (TCI)

Χρονισμός ανάφλεξης: N.A.

Μπουζί: NGK LFR6A

Εκκίνηση: Ναι

Σύστημα ασφαλείας: Τηλεχειριστήριο  

Ταμπλό οργάνων

Ένδειξη καυσίμου: Ναι

Ένδειξη λιπαντικού: Low oil pressure

Ταχύμετρο: Ναι

Στροφόμετρο: Ναι

Ένδειξη trim: Ναι

Επιπλέον ενδείξεις: Στάθμη καυσίμου, LCD απόσταση ταξιδιού, ώρα ταξιδιού, μέση ωριαία ταχύτητα, θερμοκρασία νερού/αέρα, βολτάζ μπαταρίας.

Fuel/lubrication

Συνιστώμενο καύσιμο: Απλή αμόλυβδη βενζίνη, 87+octane rating

Ρεζερβουάρ (l): 70

Ρεζέρβα (l): N.A.

Σύστημα λίπανσης: Dry sump

Ρεζερβουάρ λιπαντικού: No

Τιμή (ευρώ): 16.000