Arai Helmets – Halaris Bikes Center

Arai Helmets – Halaris Bikes Center

 

Γιατί να αγοράσω ένα κράνος Arai

Ο γνωστός αγωνιζόμενος στους αγώνες ταχύτητας μοτοσικλετών Γιώργος Χάλαρης και νέος αναβάτης στα Jet Ski μας δίνει τα “φώτα” του στο θέμα ασφάλειας και χρήσης των κρανών του σημαντικότερου αν όχι του κορυφαίου κατασκευαστή κρανών.

 

Κείμενο: Β.Μωραΐτης

Φωτ.:www.jetskiworld.gr, Arai

 

Αναμφισβήτητα τα κράνη της ιαπωνικής εταιρείας Arai αποτελούν σήμα κατατεθέν όσον αφορά την αισθητική, την ασφάλεια που παρέχουν, την καλή εφαρμογή, το άψογο φινίρισμα και την άνεση. Είναι το μέτρο σύγκρισης για τον κάθε καταναλωτή που σκέφτεται να επενδύσει στην ασφάλεια της κεφαλής του, που τελικά, είναι κι η σημαντικότερη μια και όπως γνωρίζουμε το κρανίο δεν μπαίνει στον γύψο... Κοινώς αν χτυπήσει κανείς στο κεφάλι τα πράγματα είναι πολύ σοβαρά. Τελικά, ποιοι σοβαρότεροι λόγοι κρύβονται πίσω από την απόκτηση ενός κράνους Arai;

 

Η ιστορία των κρανών της Arai ξεκίνησε πριν από 66 χρόνια όταν ο ιάπωνας Hirotake Arai, ένας κατασκευαστής χειροποίητων καπέλων συνάμα και μοτοσικλετιστής αποφάσισε να κατασκευάσει ένα κράνος για την προστασία των αναβατών μοτοσικλέτας. Στη συνέχεια η επιχείρηση πέρασε στο γιο του Michio Arai  που με τη σειρά του βλέπει να την περνάει στα χέρια της τρίτης γενιάς τον γιο του Akihito. Αν το όνομα της οικογένειάς σου βρίσκεται σε ένα προϊόν, πόσο καλά θα το έφτιαχνες; Κι εδώ μιλάμε για την ιαπωνική φιλοσοφία, το παραδοσιακό Zen κι όχι την ελληνική νοοτροπία του “έλα, μωρέ μια χαρά είναι...”. Οι εργαζόμενοι της Arai κάθε πρωί εκτελούν ασκήσεις Thai Chi και προσεύχονται δυναμικά για να φτιάξουν αξιόπιστα τα προϊόντα της εταιρείας κατά τη διάρκεια της ημέρα, δεν είναι στον καφέ και το τσιγάρο με τα πόδια πάνω στο γραφείο διαβάζοντας την πρωινή αθλητική εφημερίδα...

 

Τα κράνη της εταιρείας είναι 100% χειροποίητα και κάθε κράνος περνάει από έλεγχο ποιότητας τρεις φορές πριν καταλήξει στην κούτα του, σε σύγκριση με οποιαδήποτε άλλη εταιρεία που ελέγχουν ένα στα δέκα ή ένα στα 100 κράνη στην γραμμή παραγωγής. Κι αυτό είναι το σημείο υπεροχής της Arai σε σύγκριση με οποιονδήποτε άλλο κατασκευαστή κρανών. Επιπλέον η εταιρεία διαθέτει εργαστήρια αξιολόγησης των κρανών της και τα περνάει από τα ίδια τεστ που πραγματοποιούν οι διεθνείς οργανισμοί πιστοποίησης ελέγχου, με μόνη διαφορά ότι η Arai είναι ακόμη πιο απαιτητική κι αυστηρή στον έλεγχο των προϊόντων της. 

 

Πρόσφατα διεξήχθη το φετινό τεχνικό σεμινάριο της dealer της Arai στην Ευρώπη. Επί την ευκαιρία συνεργαστήκαμε με ένα από τους εξουσιοδοτημένους dealer τον Κύριο Γιώργο Χάλαρη ιδιοκτήτη των τριών Halaris Bikes Center στον Πειραιά για να μάθουμε από πρώτο χέρι τα στοιχεία υπεροχής ενός κράνος Arai. Σημειωτέον δε ότι ο ίδιος συμμετέχει σε αγώνες ταχύτητας μοτοσικλετών και γνωρίζει από πρώτο χέρι τους κινδύνους που κρύβονται πίσω από μία απλή πτώση. Ας δούμε λοιπόν λεπτομερώς για το πόσο ασφαλές είναι ένα κράνος της Arai και γιατί δικαιολογεί το υψηλό –κατά πολλούς- κόστος του.

 

Ποιο είναι το γεγονός που κάνει ένα κράνος Arai μοναδικό σε σύγκριση με οποιοδήποτε άλλο κράνος;

Γ.Χάλαρης: Βασικό του ατού αποτελεί η άρτια κατασκευή του. Κάθε Arai περνάει από μία σειρά πολύ αυστηρών ποιοτικών ελέγχων σε όλο το στάδιο της κατασκευή του. Αρχικά όταν κατασκευαστεί το κέλυφος εξετάζεται για τον αν έχει το ίδιο πάχος (2,1-2,2χλστ.) σε κάθε σημείο του, κι όχι μόνο στα σημεία όπου γίνονται τα τεστ από τις επιτροπές ελέγχου. Επιπλέον, είναι η μόνη εταιρεία που διαθέτει έξη διαφορετικά μεγέθη κελυφών καθώς επίσης τρεις διαφορετικές σχεδιάσεις εσωτερικού απορροφητικού υλικού(για τα κρανία των ασιατών, των ευρωπαίων και των Αμερικάνων). Όπως αντιλαμβάνεται κανείς αυτό αυξάνει σημαντικά το κόστος του ποιοτικού ελέγχου στο τελικό προϊόν. Επιπλέον, η Arai διαθέτει δικό της κέντρο δοκιμών για την αντοχή των κρανών και διαθέτει μηχανήματα και συσκευές όμοιες με αυτές που χρησιμοποιούν οι διεθνείς οργανισμοί (Snell, ECE, AFNOR, κ.λ.π.). Το σημαντικότερο όλων δε είναι το γεγονός ότι η Arai εκτελεί τα τεστ αντοχής ή κρούσης περισσότερες από μία φορές στο ίδιο σημείο κι αυτό γιατί υποστηρίζει ότι κάποιος αναβάτης είναι πιθανό να χτυπήσει περισσότερο από μία φορά στο ίδιο σημείο του κράνος σε περίπτωση ατυχήματος. Κι εδώ είναι το σημείο που η Arai κάνει τη μεγάλη διαφορά από τον ανταγωνισμό. “Όταν πρωτοφόρεσα Arai κι οδήγησα την μοτοσικλέτα μου νόμιζα που οδηγούσα με χαμηλότερη ταχύτητα μια και η ασφάλεια που ένιωθα καθώς επίσης κι η καλύτερη ηχομόνωση μ’έκαναν να νιώθω μοναδική σιγουριά σε σύγκριση με οποιοδήποτε άλλο κράνος που είχα φορέσει στο παρελθόν”.

 

Όσον αφορά τα υλικά κατασκευής του ποια είναι η διαφορά του από τον ανταγωνισμό;

Γ.Χάλαρης: Είναι γεγονός ότι η Arai κατά καιρούς πρωτοπορεί και σχεδιάζει υλικά αλλά και τρόπους χρήσεις αυτών που αυξάνουν την ασφάλεια του κελύφους ή την απορροφητικότητα του εσωτερικού υλικού (πολυεστερίνη). Αυτή τη στιγμή διαθέτει μία νέα δομική σύνθεση την SNC (Structural Net Composite), που χρησιμοποιεί ένα κατάλληλα σχεδιασμένο δίχτυ ανάμεσα την αποκλειστική δόμηση του Complex Laminate Construction (που αποτελείται από ίνες carbon, Kevlar, fiberglass και super fiber). Η συγκεκριμένη τεχνολογία αυξάνει σε αξιοσημείωτο βαθμό την ανθεκτικότητα του κράνους σε περίπτωση κρούσης. Επιπλέον, αφαιρεί σημαντικό από το βάρος του από το άνω σημείο του συντελώντας στην καλύτερη κατανομή των μαζών και του κέντρου βάρους στοιχεία που συντελούν στην άνεση του αναβάτη. Επίσης, η Arai έχει δώσει μεγάλη έμφαση στη σχεδίαση του απορροφητικού υλικού, την λεγόμενη πολυεστερίνη. Πιο συγκεκριμένα η πολυεστερίνη κατασκευάζεται με εξειδικευμένα μηχανήματα για να επιτευχθεί η διαφορετική πυκνότητα της στα αντίστοιχα σημεία που απαιτούνται στην ενιαία κατασκευής της σε σύγκριση με αρκετές εταιρείες του ανταγωνισμού που συναρμολογούν το εσωτερικό απορροφητικό υλικό από διαφορετικής πυκνότητας κομμάτια πολυεστερίνης.  

 

Σε ποιους άλλους τομείς υπερτερεί η Arai;

Γ.Χάλαρης: Η Arai έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στον αεροδυναμική σχεδίαση του κράνους και φυσικά τον εξαερισμό του. Είναι η πρώτη εταιρεία που χρησιμοποίησε αεραγωγούς που κατευθύνουν τον αέρα στο μέτωπο του αναβάτη. Το σύστημα εξαερισμού των κρανών της είναι μακράν ανώτερο και πιο αποτελεσματικό από αυτά του ανταγωνισμού γεγονός που επιβεβαιώνουν πολλοί αναβάτες του παγκοσμίου. Η Arai έχει εξασφαλίσει τόσο την αποτελεσματική είσοδο του κρύου αέρα όσο και την σωστή αποβολή του θερμού αέρα από τις αντίστοιχες οπές που βρίσκονται είτε στο άνω μέρος είτε στα πλάγια μέρη στον αυχένα. Όλα τα Arai χωρίζονται σε τέσσερις βασικούς τομείς: το εξωτερικό κέλυφος, το εσωτερικό απορροφητικό υλικό, την υλικό για την άνεση του αναβάτη (επένδυση) και το λουράκι συγκράτησης του κράνους. Όσον αφορά το τελευταίο η Arai χρησιμοποιεί το σύστημα με τους δύο κρίκους, εφόσον είναι το απλούστερο και το ασφαλέστερο κι αποτρέπει οποιαδήποτε πίεση ή δυσφορία κατά τη χρήση του κράνους.

 

Σε περίπτωση κάποιας βλάβης ή ατέλειας πως βρίσκει κανείς άκρη για το προϊών που αγόρασε;

Γ.Χάλαρης: Κάθε κράνος Arai συνοδεύεται από μία σειρά κωδικών που βρίσκονται είτε στο εσωτερικό του κράνους (πάνω στο κέλυφος) είτε στο ταμπελάκι που βρίσκεται ραμμένο πάνω στο λουράκι ασφάλισής του. Στο εσωτερικό του το πρώτο που βλέπει κανείς είναι για παράδειγμα το νούμερο “800 ΟΚ 6” όπου το 800 είναι το βάρος του κελύφους σε γραμμάρια, και το ΟΚ 6 είναι η θετική επιβεβαίωση που περνάει το κέλυφος μόλις ολοκληρωθεί η κατασκευή του. Στη συνέχεια βλέπεις ένα αριθμό όπως “69397” όπου το 6 αντιστοιχεί στον τεχνικό που έκανε τον ποιοτικό έλεγχο του κελύφους ενώ τα υπόλοιπα ψηφία αντιστοιχούν στον αριθμό «πλαισίου» από την ημέρα που η Arai θέσπισε το διπλό ποιοτικό έλεγχο σε κάθε κράνος της. Τέλος, υπάρχει ένα τρίτος αριθμός τύπου “UE 86 X 7A” που υποδεικνύει το εργοστάσιο κατασκευής του συγκεκριμένου κελύφους.  Συνεπώς σε οποιοδήποτε μοντέλο είναι δυνατό να βρεθεί η πηγή της κατασκευής του και να διερευνηθεί οποιαδήποτε πιθανό ελάττωμα του.

 

Εσύ, προσωπικά σαν αγωνιζόμενος και μοτοσικλετιστής γιατί εμπιστεύεσαι την Arai;

Γ.Χάλαρης: Όταν ξεκίνησα την ενασχόλησή μου με τους αγώνες ταχύτητας μοτοσικλετών φορούσα ότι κράνος που έδινε ο εκάστοτε χορηγός γιατί εκείνη την εποχή οι καιρού ήταν πολύ δύσκολοι... Σύντομα κι έπειτα από κάποιες πτώσεις άρχισα να το ξανασκέφτομαι μέχρι που μου δόθηκε η ευκαιρία να δοκιμάσω ένα κράνος της Arai. Τα τελευταία χρόνια κι έπειτα από την συγκλονιστική πτώση του Nakano στο Mugello (γνωρίζω την πίστα από πρώτο χέρι) με 300+χλμ/ώρα πείστηκα, και με το παραπάνω, ότι τα κράνη της Arai αποτελούν την καλύτερη προστασία για το κεφάλι του κάθε αναβάτη. Όταν πουλάω ένα κράνος της Arai κοιμάμαι πιο ήσυχος τα βράδυ γιατί γνωρίζω ότι ο πελάτης και μοτοσικλετιστής θα είναι περισσότερο ασφαλής. Κι αυτό είναι που μετράει περισσότερο στην αγορά ενός κράνους.

 

Halaris Bikes Center

Arai-Dainese και Αξεσουάρ

Δωδεκανήσου 62 Πειραιάς

Web:www.halarisbikescenter.gr
Web-Αγώνων/υποστηρικτών:www.halarossi.gr
Web Track Day:www.track-day.gr

e-mail:halarisg@otenet.gr

τηλ.:210-4220333/4205991

 


Τα Arai αποτελούν μέτρο σύγκρισης για την επιλογή ενός κράνους.

Εφοδιασμένο με κωδικό "πλαισίου" για τον ποιοτικό έλεγχό του.

Κέλυφος υπογραγραμμένο από τον κάθε εργαζόμενο/κατασκευαστή.

Η σωστή δομή του συντελεί στο καλό κέντρο βάρους του συνόλου.

Η Arai διαθέτει τις πιο αυστηρές προδιαγραφές ελέγχου για τα κράνη της.

Τα βασικά τμήματα ενός κράνους Arai.

Λαβωμένο στο πεδίο μάχης της Imola.

Που ΔΕΝ πρέπει να ακουμπάει κανείς το κράνος του.

Ο ιδιοκτήτης Arai επέζησε και αγόρασε ξανά Arai, καθώς και οι φίλοι του.

Το συλλεκτικό Arai μέλος της συλλογής του.

Το Arai RX7 GP είναι σχεδιασμένο για τους απαιτητικούς μοτοσικλετιστές.

AGV και Suomi σε τιμές έκπληξη.

Πλήρης η γκάμα των Dainese.

...και ότι ελαστικό μοτοσικλέτας ψάχνει κανείς.

Ολοκληρωμένη σειρά ένδυσης & αξεσουάρ Vale46.

Dealer και των προϊόντων της Axo.