Rickter FS-1:Mr Adjustable

Rickter FS-1:Mr Adjustable

Η RRP μπήκε δυναμικά στην αγορά των pwc το 2005 με το επαναστατικό ρυθμιζόμενο βραχίονα των Ski. Τρία χρόνια μετά ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής του Freestyle, Rick Roy παρουσίασε την δική του Freestyle γάστρα που κέρδισε τις εντυπώσεις και σχεδόν τον τίτλο στους Τελικούς του Παγκοσμίου του 2008.

 

Κείμενο: Β.Μωραΐτης

Φωτ.:www.jetskiworld.gr

 

Που θα το φανταζόταν κανείς πως ένας πυροσβέστης από τον Καναδά θα έφθανε να γίνει κατασκευαστής γαστρών και προϊόντων pwc. Η αλήθεια είναι ότι ο ίδιος σαν αναβάτης κι ως φυσιογνωμία αποτελεί κάτι το ξεχωριστό. Μοναδική είναι κι η αγάπη του για το συγκεκριμένο σπορ μια και υπήρξε πρωτοπόρος σε πολλούς τομείς, τόσο στα κόλπα του ή τις βιντεοκασέτες με αυτά που έβγαλε αργότερα στο εμπόριο όσο και τα προϊόντα του. Είναι τελειομανής γι’αυτό κατάφερε να ξεχωρίσει από τους υπόλοιπους αναβάτες του είδους του. Επίσημα, η εταιρεία του δεν έχει ανακοινώσει τα τεχνικά χαρακτηριστικά ή τις προδιαγραφές του νέου του σκάφους Rickter FS-1 ωστόσο, είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε μαζί του για την πορεία του project καθώς επίσης τις καινοτομίες του συγκεκριμένου σκάφους.

 

Carbon γάστρα

Η σχεδίασή του παραπέμπει στη χρήση του Freestyle γεγονός που επιβεβαιώνει τόσο το μήκος της γάστρας (που είναι αρκετά πιο κοντή από τα συνηθισμένα Ski) όσο κι η έδρα του βραχίονα που έχει τοποθετηθεί πολύ μπροστά για να μπορούν να δημιουργηθούν οι κατάλληλοι μοχλοί. Οι τελευταίοι είναι πολύ σημαντικοί πλέον για να μπορέσει ο αναβάτης να αυτοσχεδιάσει το προσωπικά του τρικ και να εξασφαλίσει την μεγαλύτερη παραμονή του στον αέρα. Η γάστρα είναι κατασκευασμένη από ανθρακονήματα κι έχει ενισχυθεί σε κατάλληλα σημεία για να επιτευχθεί η επιθυμητή στιβαρότητα του συνόλου καθώς επίσης κι η ανθεκτικότητα που απαιτείται για να αντέχει στις κρούσεις κατά την προσθαλάσσωση από τα ψιλά άλματα. Προσεγμένη είναι η σχεδίαση της γάστρας στην εισαγωγή της τουρμπίνας καθώς επίσης το πίσω μέρος της.

 

Μοτέρ… ρυθμιζόμενο

Όσον αφορά το μηχανοστάσιο οι υποδοχές για τις βάσεις του μοτέρ έχουν σχεδιαστεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει κάρτερ από Kawasaki, Yamaha ή Polaris. Από εκεί και πέρα χτίζει κανείς το δικό του big bore μοτέρ ανάλογα με τις απαιτήσεις του ή τον χορηγό του. Το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό αποτελεί μοναδική καινοτομία της γάστρας RRP μια και κανένας άλλος κατασκευαστής γαστρών Freestyle δεν είχε σκεφτεί κάτι ανάλογο μέχρι στιγμής.

 

Το σύστημα διεύθυνσης είναι πλήρως ρυθμιζόμενο οπότε ο αναβάτης έχει την ευκαιρία να φέρει τον βραχίονα κι όλα τα συναφή (μανέτα, έδρα ντίζας, κ.λ.π.) στην κατάλληλη θέση. Ρυθμιζόμενη είναι κι η θέση των footholders (θήκες ποδιών) για να εξασφαλίσει κανείς την καλύτερη δυνατή πρόσφυση για να μπορεί να κουμαντάρει αντίστοιχα το σκάφος κατά την στιγμή της απογείωσης. Πάνω στο σκάφος του Rick Roy διαπιστώνεις ότι το καθετί έχει τον σκοπό του και το προσεγμένο φινίρισμα αγγίζει την τελειότητα. Από τα κλείστρα του καπακιού μέχρι τους αλουμινένιους ανοδιωμένες βάσεις των ρυθμιζόμενων footholder.

 

Σίγουρα ο Rick Roy πάτησε “πόδι” σε ένα τερέν που ο ανταγωνισμός –όσον αφορά τους κατασκευαστές γαστρών- είναι σκληρός. Πρόσφατα πληροφορηθήκαμε ότι το εργοστάσιο όπου κατασκευαζόταν οι συγκεκριμένες γάστρες βρίσκεται πλέον κάτω από νέα διεύθυνση, γεγονός, που έβαλε πάγο για μικρό χρονικό διάστημα την παραγωγή των συγκεκριμένων γαστρών. Παρόλα αυτά δεν αμφισβητεί κανείς το γεγονός ότι η δουλειά του πρώην Καναδού πυροσβέστη είναι υπεράνω κάθε κριτικής. Ο ίδιος ανάφερε ότι ήθελε εδώ και καιρό να βγάλει στην παραγωγή την συγκεκριμένη γάστρα ωστόσο, μοναδικό του εμπόδιο ήταν οι διεθνείς κανονισμοί του σπορ που αλλάζουν κάθε τόσο και λιγάκι από την Παγκόσμια Αρχή του σπορ. Το 2008 η συγκεκριμένη αρχή του στέρησε την σαμπάνια από την πρώτη θέση στο παγκόσμιο με τον αναβάτη Rok Florjansic... Πλέον, η ίδια Αρχή έχει τροποποιήσει τους κανονισμούς κι γάστρα RRP είναι νόμιμη προς αγωνιστική χρήση.

 

 


Ειδικό σκαλοπάτι για να "δένεις" τα πόδια.

Φαρδύ bond flange για ευνόητους λόγους.

Κατάλληλη σχεδίαση για εύκολη απογείωση...

Ρυθμιζόμενα footholder.

Πλήρως ρυθμιζόμενο σύστημα διεύθυνσης.

Προσέξτε την έδρα του βραχίονα.

Καπάκι μοναδικό σε σχεδίαση κι αισθητική.

Carbon κατασκευή με πολλούς αεραγωγούς.

Βάζεις μοτέρ της δικής σου επιλογής.

Κάρτερ από Octane και τα υπόλοιπα... δικά σου.

Σπέσιαλ εξάτμιση και μικρό ρεζερβουάρ.

Να ποιος φτιάχνει την εξάτμιση.

Κατασκευαστής κι αναβάτης στην Havasu.

Υπογραφή με πολλούς τίτλους στην πλάτης της.