Team Kawasaki Ultra 250X Offshore Παγκόσμια αποκλειστικότητα

Craig Warner’s Team Kawasaki Ultra 250X Offshore

Η εργοστασιακή ομάδα της Kawasaki απέδειξε ότι ένα άριστα προετοιμασμένο και καλορυθμισμένο, σχεδόν νορμάλ Ultra, μπορεί να κερδίσει τον τίτλο στο πρωτάθλημα Offshore-Endurance και συνάμα να κυνηγήσει μια θέση στο βάθρο της Pro Runabout Open.  


Κείμενο: Βασίλης Μωραϊτης
Photos: wwwjetskiworld.gr
 

 

 

 

Είναι γεγονός ότι οι λάτρες της ταχύτητας και γενικά των κορυφαίων επιδόσεων συχνά εστιάζουν την προσοχή τους στα σκάφη που συμμετάσχουν στους αγώνες πίστας (close course). Σπάνια η ματιά τους θα πέσει στα αγωνιστικά personal water craft των αγώνων Offshore ή Endurance χωρίς να γνωρίζουν ότι οι επιδόσεις κάποιων από αυτών των σκαφών δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τα αγωνιστικά της πίστας. Στη συγκεκριμένη περίπτωση ο λόγος γίνεται για το εργοστασιακό Ultra 250X της Team Kawasaki. Αυτό με το οποίο ο Craig Warner κέρδισε τον πολυσυζητημένο αγώνα Offshore Long Beach to Catalina κι επιπλέον τον τίτλο στο Πρωτάθλημα Offshore Endurance. Το σημαντικότερο όλων είναι ότι το συγκεκριμένο αγωνιστικό σκάφος βασίζεται πλήρως στον κινητήρα παραγωγής του Ultra και δεν φέρει τίποτα το εξωτικό πάνω του όπως το εργοστασιακό μοτέρ που χρησιμοποιεί ο Warner στους Τελικούς του Παγκοσμίου.

 

Σε τέτοιες περιπτώσεις η μόνη πηγή πληροφοριών που εμπιστεύομαι δεν είναι άλλη από τον διευθυντή του τμήματος Έρευνας κι Εξέλιξης των Jet Ski της Kawasaki Joe Heim. Στο παρελθόν έχω διδαχθεί πολλά πράγματα από τον συγκεκριμένο άνθρωπο μια και οι γνώσεις του στον τομέα των water craft είναι μεγάλες. Βασικός στόχος της ομάδας δεν ήταν μόνο η ελαφρά αύξηση των επιδόσεων αλλά συνάμα ο υψηλός συντελεστής αξιοπιστίας που απαιτείται σε ένα αγωνιστικό σκάφος τύπου Offshore. Στη συζήτησή μου με τον Heim ανακάλυψα τα εξής:

 

Jet Ski World: Από την στιγμή που χρησιμοποιείτε το νορμάλ υπερσυμπιεστή χρειάστηκε η αναβάθμιση του συστήματος ψύξης του;

Joe Heim: Δεν χρειάστηκε να αλλάξουμε το κύκλωμα ψύξης. Το συγκεκριμένο λειτουργεί πολύ καλά. Προσθέσαμε ένα επιπλέον ρουξούνι στο άνω μέρος του και φέραμε μία γραμμή νερού από την τουρμπίνα.

 

Jet Ski World: Χρειάστηκε να αλλάξετε το impeller;

Joe Heim: Χρησιμοποιήσαμε το ίδιο impeller με τη διαφορά ότι αλλάξαμε ελαφρώς το trailing edge περίπου κατά 1mm. Το impeller που έχουμε τοποθετήσει εξ αρχής λειτουργεί περίφημα απλά θέλαμε να ρίξουμε τις στροφές.

 

Jet Ski World: Χρησιμοποιήσατε την νορμάλ τουρμπίνα ή κάποια της Skat-Trak και αν ναι, σε τί διάμετρο;

Joe Heim: Η τουρμπίνα παρέμεινε του κατασκευαστή ωστόσο, την γεμίσαμε με λιπαντικό για να αυξήσουμε την αξιοπιστία της.

 

Jet Ski World: Χρειάστηκε να αλλάξετε έμβολα κι ελατήρια ή χρησιμοποιείτε τα στάνταρτ;

Joe Heim: Χρησιμοποιήσαμε πιστόνια για υψηλότερη συμπίεση (9,5:1) βάζοντας τα νορμάλ ελατήρια και ροζ μπεκ της Mitsubishi. Ο MacClugage κι η R&D έχουν παρόμοια έμβολα.

 

Jet Ski World: Πραγματοποιήσατε κάποια αλλαγή στο χρονισμό των εκκεντροφόρων;

Joe Heim: Χρησιμοποιήσαμε εκκεντροφόρους του LX με ρυθμιζόμενα γρανάζια για να τελειοποιήσουμε τον χρονισμό ωστόσο οι στάνταρτ εκκεντροφόροι λειτουργούν μια χαρά αλλά στο συγκεκριμένο set up του LX δούλευαν καλύτερα. 

 

Jet Ski World: Χρησιμοποιήσατε το stock intercooler ή το αντικαταστήσατε με κάποιο της SE;

Joe Heim: Τελικά χρησιμοποιήσαμε το stock intercooler.

 

Jet Ski World: Όσον αφορά την κεντρική ηλεκτρονική μονάδα χρησιμοποιείται την Stock, κάποια τροποποιημένη ή αυτή που χρησιμοποιείτε στο αγωνιστικό;

Joe Heim: Χρησιμοποιούμε μία ECU παρόμοια με του αγωνιστικού κι αυτό για να μπορούμε να προγραμματίσουμε ανάλογα την τροφοδοσία. Ωστόσο, κι νορμάλ ηλεκτρονική λειτουργεί περίφημα.

 

Jet Ski World: Στους Τελικούς του Παγκοσμίου ο γάλλος αναβάτης Jean Baptiste Botti συμμετείχε στην κατηγορία με το συγκεκριμένο Ultra 250X. Χρειάστηκε να κάνετε κάποιες άλλες μετατροπές της τελευταίας στιγμής.

Joe Heim: Το μόνο που κάναμε ήταν να χαμηλώσουμε τις λεπίδες των sponsons για τις ανάγκες της close course οδήγησης.

 

Το συγκεκριμένο σκάφος εξωτερικά ήταν εξοπλισμένο με ένα carbon σελάκι και μία τροποποιημένη νορμάλ σέλα. Το σελάκι μείωσε εφ ενός σημαντικά το βάρος κι αφετέρου συντέλεσε στην διαφυγή του θερμού αέρα από το μηχανοστάσιο προς όφελος της λειτουργίας του κινητήρα. Η σέλα τροποποιήθηκε κατάλληλα έτσι ώστε να βάλει φρένο στην κύλιση των μαλακών μορίων του Warner προς τα πίσω κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης. Κατά αυτό τον τρόπο ο Warner έβαζε λιγότερη δύναμη στα χέρια γεγονός που το περιόρισε την εμφάνιση του συνδρόμου arm pump κατά την διάρκεια της πολύωρης οδήγησης. Η έμπνευση προήλθε έπειτα από την οδήγησης ενός Cruiser που διαθέτει αντίστοιχη σέλα. Στο εμπρός τμήμα του deck αφαιρέθηκαν οι καθρέφτες και τοποθετήθηκαν τα αντίστοιχα carbon block off της Sato Engineering (SE Speedmagic). Κάπου σ’αυτό το σημείο το επιτελείο της πράσινης ομάδας τοποθέτησε ένα σετ από ελαστικούς ιμάντες για να αποτρέψει το άνοιγμα του καπακιού από τα συνεχή άλματα στα κύματα. Για να ενισχυθεί η εργονομία του συνόλου καθώς επίσης κι η αντοχή του συστήματος διεύθυνσης ο Warner αντικατάστησε την τιμονιέρα του κατασκευαστή με μία της UMI Racing και φυσικά την αντίστοιχη μπάρα του τιμονιού. O Botti έβαλε μία διαφορετική μπάρα κι άλλα σκριπ (πράσινα της Renthal).

 

Κοιτάζοντας επιμελώς το συγκεκριμένο σκάφος έμεινα έκπληκτος από το γεγονός ότι χρησιμοποιούσε ακόμη και το νορμάλ plate, γεγονός που με κάνει να σκέφτομαι πόσο καλή είναι η σχεδίασή του από την αρχή. Επιπλέον, φορούσε τους stock κώνους στην νορμάλ τουρμπίνα χωρίς να έχουν δεχθεί καμία απολύτως μετατροπή. Το μόνο πράγμα που διακρίνεις είναι τα aftermarket σωληνάκια στις παροχές των ψύξεων καθώς επίσης την έξτρα ψύξης που τράβηξαν για τον intercooler. Παρόλο ότι η Kawasaki χρησιμοποιούσε επί σειρά ετών sponsons της Beach House φέτος για πρώτη φορά τοποθέτησε τα αντίστοιχα της Riva κι αυτό γιατί δεν μπήκε καθόλου στον κόπο να δοκιμάσει κάποια άλλα, όσο κι αν αυτό ακούγεται περίεργο. Η αλήθεια είναι ότι η εταιρεία έχει επενδύσει ιδιαίτερα στο χώρο του Supercross και του Road Racing κι έχει αφήσει υποτυπώδεις οικονομική βοήθεια για το αγωνιστικό επιτελείο του Jet Ski. Η τελική ταχύτητα του συγκεκριμένου, σχεδόν νορμάλ, Ultra 250X αγγίζει τα – κρατηθείτε – 75mph, νούμερο σεβαστό αν σκεφτεί κανείς ότι άλλα Ultra με αρκετές μετατροπές φθάνουν αυτό το όριο με το ζόρι.

 

Η κατακλείδα είναι ότι τελικά αυτό το συγκεκριμένο μοτέρ φαίνεται ότι έχει πολύ μεγάλες δυνατότητες ωστόσο, λόγω των κανονισμών και των ορίων ταχύτητας που επιβάλει το Λιμεναρχείο των ΗΠΑ, έχει φιμωθεί με χειρουργική ακρίβεια. Το θέμα είναι ότι τελικά μόνο αυτοί που το φίμωσαν γνωρίζουν λεπτομερώς πως να το φέρουν στην μέγιστη λειτουργική του απόδοση. Φανταστείτε ότι ο Jean Baptiste Botti στο πρώτο σκέλος της Pro Runabout Open ανέβηκε στην 3η θέση κυριολεκτικά σαν αθόρυβος εκτελεστής, μια και είχε αλλαγές στο σύστημα της εξάτμισης. Συνεπώς αντιλαμβάνεται κανείς ότι αν το λέει η καρδιά σου... και οι οδηγικές σου ικανότητες μπορείς να φθάσεις ψιλά χωρίς να ξοδέψεις ένα κάρο λεφτά... Οι μεγάλοι αναβάτες κρίνονται σε όλη την πίστα, ειδικά στις στροφές κι όχι μόνο μέχρι την Κ1...

 

 


Πως να κρατείστε το καπάκι στη θέση του.

Ο αερισμός στο μικρό σελάκι.

Stock pump και stock ride plate.

Η κατάλληλη μετατροπή της σέλας.

Η ομάδα προτίμησε τα sponsons της Riva.

O Pascal αλλάζει το τιμόνι στον Botti.

O Botti οδηγώντας στο όριο για τη 3η θέση.

O Botti στο σύνολο έμεινε ευχαριστημένος.

Θα σας δω του χρόνου...

Γράφοντας τις λεπτομέρειες με τον Warner στην νταλίκα της Kawasaki.