Fimikazu Watanabe's #1: Bun Freestyle craft Παγκόσμια αποκλειστικότητα

Fumikazu Watanabe’s #1: Bun Freestyle racecraft

 

Γιαπωνέζικο κόσμημα  

Ο διπλός παγκόσμιος πρωταθλητής του Freestyle Fumikazu Watanabe μας ανοίγει τα χαρτιά του λίγες ημέρες πριν τον τελικό της κατηγορίας Pro αποκαλύπτοντας τον χειροποίητο θησαυρό του.

 

Words: Vasilis Moraitis

Photos: www.jetskiworld.gr

 

Πριν από 15 χρόνια για να διακριθείς στο Freestyle θα έπρεπε να ήσουν σαϊνι στις βούτες, “μάνα” στην ανάποδη οδήγηση και πολύ καλός στις εναέριες στροφές 180 μοιρών. Όταν ο καναδός Rick Roy πραγματοποίησε το πρώτο Flat Water Barrel Role άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του Freestyle. Στη συνέχεια όταν εκτέλεσε το περίφημο Rickter Invert πλέον το Freestyle έμπαινε σε μία νέα εποχή, την γενιά των εναέριων φιγούρων. Πλέον για να προκριθείς στην κατηγορία Pro Freestyle θα πρέπει να μπορείς να κάνεις Barrel Role με την τσίμπλα στο μάτι και να εκτελείς Back Flip δίχως τον παραμικρό δισταγμό. Άλλωστε αυτά αποτελούν πλέον “παιγνίδι” για τους αναβάτες της κατηγορίας Amateur

 

Στην χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου το Freestyle είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο κι ο συναγωνισμός είναι μεγάλος. Σημειωτέον δε ότι οι αναβάτες δεν χρησιμοποιούν μόνο τα κλασσικά Ski αλλά και τα σκάφη X-2, γεγονός που αποδεικνύει την ξεχωριστή κλάση τους. Πριν από μερικά χρόνια οι Γιαπωνέζοι είχαν κατεβάσει μεγάλη ομάδα στους Τελικούς του Παγκοσμίου ωστόσο, τους “έφαγε” η πολιτική της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας... Δύο ιάπωνες (Masao Fijisawa και Fumikazu Watanabe) έχουν στεφθεί παγκόσμιοι πρωταθλητές στην Havasu (από το 1982 που ξεκίνησε η κατηγορία Pro Freestyle) κι ο Fumikazu Watanabe είναι αυτός που έχει βάλει τον τίτλο δύο συνεχόμενες χρονιές στο τσεπάκι. Το σκάφος του είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από τον ίδιο μια και στην Ιαπωνία είναι ο ιδιοκτήτης της εταιρείας Bun Freestyle.

 

Bun Freestyle γάστρα

Η γάστρα του μοιάζει σε κάποια σημεία με την γάστρα του Super Jet, μια και το απαιτούν οι κανονισμοί, ωστόσο είναι κατασκευασμένη από την εταιρεία του κι είναι γάστρα δεύτερης γενιάς. Είναι κομμένη φάλτσα στο πίσω μέρος της κι αυτό για να μπορεί να απογειώνεται ακόμη πιο εύκολα. Το καπάκι του είναι ελαφρύ σαν πούπουλο και φέρει πολλούς αεραγωγούς για να προλαβαίνει να παίρνει ανάσα ο υπερ-κυβισμένος κινητήρας. Από συνθετικές ίνες είναι κατασκευασμένο το ride plate, ιδιαίτερα κοντό για να κρατάει σε στάση ανόρθωσης την γάστρα κατά την διάρκεια της πλεύσης. Το βάρος της (κενή) αγγίζει τα 35kg οπότε σκεφτείτε τί θα συμβεί μόλις χουφτώσεις το γκάζι του ισχυρού κινητήρα...

 

Bun Freestyle βραχίονας τιμονιού

Αυτό που μαγνητίζει την ματιά σου δεν είναι άλλο από το χειροποίητο τιμόνι με τις δύο μπάρες της Bun Freestyle. Μπορεί αρχικά να πιστεύεις κανείς ότι αποτελεί μία απλή αντιγραφή του RRP ωστόσο, εκτός από το ότι είναι ρυθμιζόμενο όσον αφορά το μήκος του επιπλέον ρυθμίζεται κι η γωνία όπου βρίσκεται η πλάκα στρέψης του τιμονιού. Όσον αφορά την ποιότητα και το φινίρισμα της κατασκευής είναι υπεράνω κάθε κριτικής. Αρκεί δε να σημειωθεί το γεγονός ότι κατασκευασμένο σε CNC από μασίφ αλουμίνιο αρίστης ποιότητας. Τα περιφερειακά του συστήματος διεύθυνσης (turn plate, γκαζιέρα, μανέτα του trim και chin pad) προέρχονται από την Bun Freestyle.

 

Bun Freestyle κινητήρας

Ο τουμπανιασμένος κινητήρας έχει ως βασικό του συστατικό τον μασίφ αλουμινένιο κύλινδρο της Bun Freestyle που είναι επιπλέον εφοδιασμένος με πνευματικά power valve. Ο κυβισμός του αγγίζει τα 1025cc και η συμπίεση τα 15kg χρησιμοποιώντας μασίφ αλουμινένια κεφαλή με θόλους 24,5cc. Κάτω από την κάτω κάσα των κάρτερ έχει τοποθετηθεί μία πλάκα για την ενίσχυση του συνόλου. Η συγκεκριμένη τοποθετείται όταν χρησιμοποιείται stroker στρόφαλος και πιο βαρύς μασίφ αλουμινένιος κύλινδρος σε μία κατασκευή. Κατάλληλα τροποποιημένη είναι η χυτή κούρμπα της Factory Pipe για να γίνει δυνατή η τοποθέτησή της στον κύλινδρο με τα πνευματικά Power valve. Ο θάλαμος διαστολής είναι εξ ολοκλήρου κατασκευασμένος από carbon κι είναι πανάλαφρος. Την τροφοδοσία αναλαμβάνουν τα καρμπιρατέρ των 48mm της Bun Freestyle που εισπνέουν μέσω των διάφανων φίλτρων της Prok. Η πολλαπλή της εισαγωγής προέρχεται από την Bun Freestyle ενώ η κάσα των reed είναι της VForce. Τις εντυπώσεις κερδίζει το μικρό, χειροποίητο  ρεζερβουάρ των 10λίτρων που διαθέτει το αντίστοιχα όμορφο fuel pick up της Bun Freestyle. Το τελευταίο είναι κι αυτό αλουμινένιο κι επιτρέπει την σωστή αναρρόφηση του καυσίμου χωρίς την δημιουργία φυσαλίδων αέρος. Το μοτέρ διαθέτει τρεις παροχές ψύξης, δύο στον κύλινδρο και μία στην εξάτμιση. Πάνω στην ειδικά σχεδιασμένη πλάκα της Bun Freestyle έχουν τοποθετηθεί τα ηλεκτρικά και η προγραμματιζόμενη ηλεκτρονική της MSD που είναι τύπου total loss. Η χωροταξική διάταξη στο ρεζερβουάρ έχει γίνει με μεγάλη επιμέλεια και προσοχή για να εξασφαλιστεί η σωστή ισορροπία του συνόλου και η κατάλληλη κατανομή των μαζών.

 

Η αισθητική και το φινίρισμα του σκάφους είναι σε άλλη διάσταση. Φέτος ο Watanabe πραγματοποίησε μία εντυπωσιακή βαφή πριν κυριολεκτικά γεμίσει την επιφάνεια του deck με τα σήματα και τα αυτοκόλλητα των υποστηρικτών του. Δεν χωράει καμία αμφιβολία ότι το σκάφος του ιάπωνα πρωταθλητή αποτελεί ένα ξεχωριστό κομμάτι με την ποιότητα κατασκευής του να σε κερδίζει σε όποιο τμήμα κι αν πέσει η ματιά σου. Αναμφισβήτητα το σκάφος του Watanabe είναι ένα έργο τέχνης κι ας μην θέλουν να το παραδεχτούν οι αντίστοιχοι κατασκευαστές γαστρών της Δυτικής ακτής...

 

Watanabe Fumikazu #1 : Bun Freestyle  race craft

Engine

Crankshaft 10mm stroker

Yamaha OEM crankcases

Bun Freestyle crankcase reinforcement plate

Wiseco special 91.5mm pistons & rings

Displacement: 1025cc

Bun Freestyle billet cylinder head with 24,5cc domes

Compression: 15kg

Base gasket thickness: N.A.

Factory pipe exhaust manifold modified

Bun Freestyle Carbon expansion chamber

Bun Freestyle intake manifold

V Force Delta 3reed valves

Bun Freestyle 48mm carburators

Bun Freestyle throttle drum

Bun Freestyle fuel pick up

Bun Freestyle tank aluminium 10liter

Prok flame arrestors

Cooling lines in: 3 lines, two to the cylinder one to the exhaust pipe.

Cooling lines out: 4 lines.

Electrical

MSD programmable ignition

MSD flywheel

NGK Spark Plugs

Pump and driveline

Skat-Trak 155mm, 14 vain Magnum One-off Pumpw/24,5mm Setback

Skat-Trak originally three blade, stainless-steel Swirl Impeller modified

Bun Freestyle drop nozzle system

Bun Freestyle billet aluminum couplers

Reduction nozzle: N.M

Steering nozzle: N.M.

Hull and Handling components

Bun Freestyle hull fiber glass, weight:35kg

Bun Freestyle hood with six air ducts

Bun Freestyle hood latch

Hydro Turf on Side Rails

Foot holders with straps

Bun Freestyle billet aluminium by-pass fittings

Bun Freestyle plate

R&D intake grate

2 scrap valves

Steering assembly

Bun Freestyle billet adjustable handle pole

Bun Freestyle texalium chin pad

SE straight 0 degrees handlebar

Bun Freestyle turn plate

ODI grips

Bun Freestyle trigger throttle lever

Bun Freestyle trim lever

Top speed: N.M.

 

Team Sponsors

Bun Freestyle, Quakysence, Fennec, Maekawa Engineering, 23 Factory, GWF, Gaku Factory, Alpha Marine Shop, Factory Zero

 

 


Μοναδική η εντέλεια του συνόλου.

Κύλινδρος, καρμπιρατέρ κι εξάτμιση από την Bun Freestyle.

Carbon θάλαμος διαστολής με μηδενικό βάρος.

Τακτοποιημένα τα ηλεκτρικά και η ανάφλεξη της MSD.

Το χειροποίητο ρεζερβουάρ των 10L.

Σπέσιαλ fuel pick up και waterbox.

Το μασιφ αλουμινένιο τιμόνι της Bun Freestyle.

Προσέξτε την ποιότητα κατασκευής της βάσης του.

Η ρυμθιζόμενη άνω βάση του βραχίονα.

Η πανέμορφη πλάκα στρέψης της Bun Freestyle.

Το ειδικά σχεδιασμένο ανάποδο trim της Bun Freestyle.

Προσέξτε το φάλτσο κόψιμο της γάστρας.

Κατάλληλες εσοχές και πρόσθετες δέστρες.

Οι 6 αεραγωγοί του καπακιού.

Γκαζιέρα Bun Freestyle και τιμόνι της SE.

Πανέμορφο chin pad από texalium.





Air time or show time?

Ο Fumikazu στο δρόμο για τον τίτλο.

Μαζί με τον Toru της Jetwave.

Thank you all for your support.