Craig Warner's 2008 #1: Kawasaki STX-R Supercharged - Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

Craig Warner’s 2008  #1: Team Kawasaki Factory Jet Ski STX-R Supercharged Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

 

Εργοστασιακός άσος

Το Team Green δοκίμασε το 2008 μία εντελώς νέα συνταγή για να πάρει άλλο έναν Παγκόσμιο τίτλο στην Pro Runabout Open στα World Finals της IJSBA.

 

Words: Βασίλης Μωραΐτης

Test rider: Βασίλης Μωραΐτης

Photos:www.jetskiworld.gr

 

Ως γνωστών η Kawasaki είναι ο μόνος κατασκευαστής που εμφανίζεται στα World Finals (Τελικοί του Παγκοσμίου) της IJSBA με εργοστασιακή ομάδα και πραγματικά δίνει άλλο τόνο στην αισθητική των paddock. Η αίγλη και το prestige της ομάδας είναι μοναδική, γι’ αυτό και φροντίζουν να κρατούν τα εργοστασιακά σκάφη τους μακριά από τα αδιάκριτα μάτια. Ωστόσο, λόγω της άριστης συνεργασίας που έχω με την ομάδα και το επιτελείο της από το 2002 έχω το ελεύθερο να μπαίνω στα pit τους και να φωτογραφίζω ή να καταγράφω στοιχεία χωρίς να χρειάζομαι καμία ειδική άδεια. Φέτος η αλλαγή στα σχέδιά τους ήταν πραγματικά μεγάλη.

 

Η μυστική συνταγή

Η φετινή καινοτομία της Kawasaki ήταν το πάντρεμα της γάστρας του Ultra με του deck του STX-15F, κι επειδή το σκάφος είναι πρωτότυπο ονομάστηκε STX-R. Βέβαια είχαμε το αποκλειστικό προνόμιο να παρατηρήσουμε εκτενώς την γάστρα από κοντά και να μετρήσουμε τις διαστάσεις της κόλλησης, με λίγα λόγια την γωνία με την οποία ταίριαξαν το deck πάνω στη γάστρα κι έδωσαν τόσο καλή θέση οδήγησης. Επίσης, τοποθετήθηκε μία παλιά τιμονιέρα του Minoru Kanamori που ήταν τοποθετημένη πιο πίσω στην βάση της...Βλέπεις κάθε λεπτομέρεια μετράει. Πονηρό είναι το πρωτότυπο ride plate που φοράει το σκάφος του Warner που στην προέκτασή του έχει τοποθετηθεί το trim tab (και όχι στα πλάγια). Το τελευταίο ενεργοποιείται μέσω ενός πνευματικού μηχανισμού για να μην φορτίζεται το δάχτυλο του οδηγού.

 

Από πλευράς κινητήρα το σημαντικότερο καλούδι είναι η σπέσιαλ καλωδίωση της Kawasaki που αποτελεί μεταποιημένη του Ultra για να ταιριάζει στην προγραμματιζόμενη ηλεκτρονική της Mitsubishi και να παίρνει πληροφορίες επιπλέον από την αισθητήρα της πίεσης boost. Υπήρξε έντονη αλλαγή στο πρόγραμμα για να καταφέρουν να παραμελήσουν το immobilizer. Το σετάρισμα του Vortech δεν άλλαξε από την προηγούμενη χρονιά αλλά τοποθέτησαν ένα ιμάντα Serpentine για να αυξήσουν την αξιοπιστία. Το σωστό τέντωμά του αποτελεί μία ξεχωριστή διαδικασία που την ελέγχει και ο ίδιος ο manager του αγωνιστικού τμήματος.

 

Αγωνιστική αίσθηση

H δοκιμή πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα, στις 9:30 το πρωί στην τοποθεσία Body Beach της λίμνης Havasu, μία ημέρα μετά το πέρας των World Finals. Οι συνθήκες της δοκιμής ήταν σχεδόν ιδανικές εφόσον δεν φύσαγε καθόλου αέρας και το νερό της λίμνης ήταν σαν τεντωμένο σεντόνι.

 

Είναι το μοναδικό τετράχρονο Runabout της Kawasaki που σου δίνει τόσο ξεχωριστή θέση στη θέση οδήγησης κι αυτό γιατί έχει γίνει πολύ δουλειά πάνω σ’αυτή. Η θέση οδήγησης είναι επιθετική και μπορείς να ασκείς εύκολα τους απαραίτητους μοχλούς στα πόδια και τα χέρια. Μόλις πάτησα το μπουτόν της μίζας άκουσα τον ξεχωριστό ήχο του Vortech Supercharged κινητήρα που ανέπνεε ελεύθερα κάτω από την κούφια σέλα της 3DR.

 

Μοναδική θα χαρακτήριζε κανείς την αίσθηση της επιτάχυνσης καθώς ο κινητήρας ανεβάζει στροφές χωρίς διχασμό με τέτοιο τρόπο που νομίζεις ότι θα αρχίσει να παραμορφώνει την σέλα από το πολύ ρούφηγμα. Η δε τουρμπίνα μεταφράζει την αύξηση της ισχύος σε απόλυτη, επιτάχυνση χωρίς να ξενερίζει, χωρίς να εμφανίζει το φαινόμενο της σπηλαίωσης χωρίς καμία καθυστέρηση. Κι όλα αυτά γίνονται πριν καλά-καλά αντιληφθείς ότι έχεις φθάσεις στο επόμενο μπαλόνι. Να φανταστεί κανείς ότι αρχικά δεν χρησιμοποίησα καν τo trim tab γιατί δεν το θεώρησα αναγκαίο, τόσο καλά κάθονταν το σκάφος στην επιφάνεια της γάστρας. Βέβαια τo trim tab είναι απαραίτητο για να ξεκινήσει κανείς με τέρμα γκάζι στη σχάρα της εκκίνησης και να διορθώνει ελαφρώς της πλεύση του σκάφους στο πλασάρισμά του στην στροφή.

 

Η γάστρα του STX-R είναι μοναδική όσον αφορά το κράτημά της και φυσικά την συμπεριφορά της σε όλη την διάρκεια της στροφής. Οι αναβάτες των Ultra το γνωρίζουν αυτό από πρώτο χέρι φανταστείτε λοιπόν πόσο καλύτερα έστριβε το καλοζυγισμένο σκάφος της εργοστασιακής ομάδας. Η γάστρα ήταν κυριολεκτικά κολλημένη στην επιφάνεια του νερού ενώ η ακρίβειά της στην ακτίνα που διέγραφες ήταν άκρως χειρουργική σε τέτοιο βαθμό που νόμιζες ότι ήταν βιδωμένο πάνω σε ράγες. Στην εύκολη οδήγηση του συμβάλει πολύ η μοναδική καινοτομία γάστρα/deck που σκέφτηκε η Kawasaki.

 

Σύμφωνα με τις μετρήσεις που είχε κάνει η ομάδα πριν από δύο ημέρες η τελική του ταχύτητα άγγιζε τα 78mph την στιγμή που το STX-15F έφθανε τα 84-85mph ωστόσο, όπως δήλωσε ο ίδιος ο Warner η βελτιωμένη επιτάχυνσή του είναι το μεγάλο του ατού κι αυτή σε βοηθάει να πας αστραπιαία από το ένα μπαλόνι στο άλλο. Δεν τον αμφισβητούμε εφόσον άφησε με άνεση πίσω τον ανταγωνισμό κερδίζοντας και τα δύο σκέλη της κατηγορίας. Σημειωτέων δε ότι τα ατού αυτής της γάστρας είναι μοναδικά στην πλεύση της παρόλο ότι κόβει μίλια στην τελική ταχύτητα.

 

Αναμφισβήτητα η ομάδα της Kawasaki ετοίμασε ένα σωστό πακέτο κινητήρα/γάστρας δίνοντας την ευκαιρία στον Craig Warner να κερδίσει τον πρώτο του Παγκόσμιο τίτλο στην pro Runabout Open. Θα μπορούσαν κάλλιστα να εμφανιστούν με περισσότερες καινοτομίες και tricky parts ωστόσο, η εταιρεία έχει ρίξει μεγάλο βάρος στο AMA SX και στους αγώνες ταχύτητας μοτοσικλετών με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν οι απαραίτητοι πόροι για την αγωνιστική ομάδα Jet Ski.

 

Craig Warner’s #1: Team Kawasaki Factory Jet Ski STX-R Supercharged

Engine

Kawasaki OEM crankshaft

Kawasaki stock cylinder head, with a cleaned up intake

Standard camshaft with adjustable sprockets

JE Forged Pistons

Kawasaki exhaust system extrude honed

SE silencer

Vortech Supercharger Type H

Riva modified supercharger bracket

Serpentine belt drive

Riva Pulley

Vortech Bypass Valve

Vortech Blow off valve

Riva and Kawasaki Intercooler

Subaru automotive fuel injectors

Kawasaki OEM fuel pick up with after market Walbro fuel pump

R&D Racing flame arrestors

Electrical

Mitsubishi Factory programmable ECU

Ultra wiring harness

Ultra inlet temp sensor

Ultra boost pressure sensor

NGK Spark Plugs CR9EK

OEM coils

Pump and driveline

Skat-Trak 160mm, 14 vane Magnum One-offset Pumpw/30mm Setback

Skat-Trak (13/18) three blade, stainless-steel Impeller

Skat-Trak Extended-length drive shaft (30mm longer)

Riva drop nozzle system

Macc Racing billet aluminum drive shaft housing

Reduction nozzle diameter: 84mm

Steering Nozzle diameter: 90mm

Hull and Handling components

Ultra hull

STX-R (15F) deck

3DR high flow fiber cowl

3DR carbon Block off for glove box

3DR Carbon fiber seat

Riva billet aluminum by-pass fittings

Riva sponsons

Team Kawasaki Ultra 250X prototype ride plate

R&D racing intake grate heavily modified

Single trim tab with pneumatic actuator

Steering assembly

UMI Racing steering system modified

UMI Racing handlebars

Renthal grips

UMI Racing trigger throttle lever modified

UMI Racing trim lever for trim tabs

Pro Circuit MX type lever for drop nozzle

Control trim cable

Dyno engine output: 380bhp

Estimated torque: N.A.

Top speed: 78mph Havasu spec

 

Team sponsors

Kawasaki, Monster Energy, Vortech Superchargers, Hydro-Turf, Skat-Trak, SE, Troy Lee Designs, Slippery.

 


Στρίβει με εκπληκτική ακρίβεια.

Επιτάχυνση μοναδική που κόβει την ανάσα.

Προσεγμένη η επέμβαση της γάστρας.

Αποτέλεσμα εκρηκτικό από κάθε πλευρά.


Επέμβαση και στο plate της R&D.


Σφαγμένη η τιμονιέρα του.


Μανέτες για drop nozzle και trim.