Συγκριτικό τεστ ride plate για 800 SX-R

Συγκριτικό τεστ ride plate για 800 SX-R

Βάζουμε σε σκληρή δοκιμασία μερικά από τα πιο δημοφιλή ride plate για Kawasaki 800 SX-R και συγκρίνουμε την πλεύση και την συμπεριφορά τους κάτω από συνθήκες αγώνα, δοκιμάζοντάς τα σε ένα Superstock πακέτο.

 

Κείμενο: Β. Μωραΐτης 

Test riders: Β. Μωραΐτης

                     Α. Μαλούχος (22 φορές πρωταθλητής Ελλάδος)
Φωτ.:www.jetskiworld.gr

 

Από το 2003 το Ski της Kawasaki αποτελεί την μοναδική επιλογή των αναβατών που ψάχνουν κάτι περισσότερο από τις επιλογές της κατηγορίας παρόλο ότι έκαναν την εμφάνισή τους τα τετράχρονα μιας αυστριακής εταιρείας. Οι δύο βασικοί παράγοντες που ορίζουν την πλεύση του δεν είναι άλλου από το intake grate και το ride plate. Το πρώτο συμβάλει στην σωστή ροή του νερού προς της τουρμπίνα, συνάμα ενισχύει το κράτημα του σκάφους τόσο στην ευθεία όσο και τις στροφές. Από την άλλη πλευρά το σχήμα και οι διαστάσεις του ride plate παίζουν ζωτικό ρόλο στην πλεύση του σκάφους, το πλανάρισμά του κατά την επιτάχυνση και φυσικά την συμπεριφορά του στην σπορ οδήγηση τόσο στη λαδιά όσο και τον έντονο κυματισμό. Το σχήμα που έχει ένα ride plate στο τελείωμά του, με λίγα λόγια, το τμήμα που εξέχει πίσω από τη γάστρα καθορίζει την συμπεριφορά του σκάφους. Η γωνία του, τα λούκια του, το αν φέρει μία ή περισσότερες τρύπες στο κέντρο ή στα πλάγια, και το σχήμα των πλάγιων τμημάτων του είναι τα στοιχεία που ερευνούν οι σχεδιαστές για να επιφέρουν καλύτερα αποτελέσματα.

 

Ο Bill Chapin της R&D έχει κάνει εκτεταμένες έρευνες όσον αφορά την σχεδίαση των ride plate κι έχει συνεργαστεί με κορυφαίους αναβάτες του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Από το 1989 ξεκίνησε τις έρευνες του με την αμερικάνα αθλήτρια Christy Carlson. Ξεκίνησε να χρησιμοποιεί τις τρύπες στα ride plate της R&D με στόχο να ενισχύσει την πρόσφυση στο πίσω μέρος του σκάφους, εφόσον η αρνητική πίεση επιτρέπει στο νερό να εισέρχεται και να κρατάει κάτω τη γάστρα του σκάφους. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τα pwc που έχουν βελτιωμένα μοτέρ και πιάνουν υψηλές ταχύτητες. Η απώλεια πρόσφυση γίνεται αισθητή κι αυτό ήταν ένα τέχνασμα του Chapin για να την ενισχύσει. Το 2006 στο SX-R του MacClugage χρησιμοποιούσε ένα πρωτότυπο ride plate με πολλές τρύπες κι αυτό γιατί το μοτέρ του ήταν ιδιαίτερα ισχυρό συνάμα το στυλ οδήγησης του MacClugage είναι επιθετικό και μ’αυτό το τέχνασμα ο Chapin έδωσε ένεση ισχύος στην πρόσφυση του σκάφους τόσο στην ευθεία όσο και τις στροφές. Από την άλλη πλευρά ένα τέτοιο ride plate θα ήταν άχρηστο σε ένα σκάφος που φοράει νορμάλ μοτέρ γιατί θα του κόβει σημαντικά την τελική του ταχύτητα.

 

Τα συγκεκριμένα ride plate δοκιμάστηκαν σε ένα SX-R που είναι στημένο εξ αρχής για αγωνιστική χρήση. Διαθέτει το ισχυρό Superstock μοτέρ, εμπρόσθια sponsons και φορούσε intake grate της Skat-Trak. Εκτός από τα ride plate της δοκιμής επιπλέον, έχω δοκιμάσει τα ride plate της SE, της TBM, της Bullet Racing, νορμάλ ride plate της JSU Racing και τροποποιημένα. Ωστόσο, δεν ήταν διαθέσιμα για να τα δοκιμάσουμε επί ελληνικού νερού. Η δοκιμή του κάθε ride plate έγινε με συνθήκες λαδιάς και κυματισμού (2-3μποφώρ) με στόχο να δω την συμπεριφορά του σκάφους μέσα στην πίστα. Δεν χρησιμοποίησα ραντάρ ή GPS για να μετρήσω την ελάχιστη διαφορά που μπορεί να αποφέρει το καθένα στην τελική ταχύτητα κι αυτό γιατί οι επιδόσεις του μοτέρ είναι τέτοιες που αν μπορείς να χουφτώσεις το γκάζι και να το οδηγήσεις στο όριο για 12γύρους δεν υπάρχει πιθανότητα να μην είσαι πρώτος...

 

Από την στιγμή που αυξάνονται οι επιδόσεις ενός κινητήρα απαιτείται αντίστοιχα η βελτίωση της γάστρας για να μπορεί να ανταπεξέλθει στις νέες συνθήκες. Συνήθως, τα aftermarket plate στοχεύουν στο να ενισχύσουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Κάποια παρέχουν καλύτερη ευστάθεια αλλά περιορίζουν την ευελιξία. Άλλα δίνουν ένεση ισχύος στην ευελιξία αλλά περιορίζουν την σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες. Κάποια άλλα βελτιώνουν σημαντικά τη σταθερότητα στην ευθεία αλλά υστερούν στο κράτημα στις στροφές. Σπάνια θα βρει κανείς ένα plate που να είναι καλό σ’όλους τους τομείς, κι οι βελτιωτές που το έχουν επιτύχει αυτό είναι μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός  χεριού.

 

Σκοπός μας ήταν από την αρχή να αξιολογήσουμε την συμπεριφορά του κάθε ride plate χωρίς να στοχεύουμε στο γεγονός το αν κάποιο από αυτά αυξάνει ή μειώνει την τελική ταχύτητα του σκάφους. Άλλωστε η τελική ταχύτητα ενός Superstock ή Open Ski καθορίζεται από άλλους πιο σημαντικούς παράγοντες. Εστιάσαμε την προσοχή μας στο πως επηρεάζει το κάθε plate την ευστάθεια, την ευελιξία και την πλεύση του σκάφους στον κυματισμό υπό συνθήκες αγώνα, γι’αυτό άλλωστε η κάθε δοκιμή πραγματοποιήθηκε σε μία μικρή πίστα προπόνησης σε συγκεκριμένη περιοχή και κάτω από τις ίδιες καιρικές συνθήκες.

 

Συνθήκες δοκιμής

2-3 μποφόρ νότιος άνεμος, με κύμα αγωνιστικό που είχε συνεχή ροή, συνθήκες που θυμίζουν στοιχεία αγώνα. Επιπλέον, όλα τα plate δοκιμάστηκαν σε συνθήκες ελαφρός λαδιάς (λίγο γρέζι για να τροφοδοτείται καλά η εισαγωγή). Χρησιμοποιήθηκε SX-R Superstock που ήταν εξοπλισμένο με τουρμπίνα και intake grate της Skat-Trak.

 

Stock

Ολικό μήκος:407mm

Απόσταση από hull: 65mm

 

Επιτρέπει στο σκάφος να αναπηδάει από κύμα σε κύμα. Στην ευθεία είναι νευρικό, αριστερά δεξιά, ιδίως σον πλευρικό κυματισμό. Στο αντίθετο κύμα η μύτη δεν κάθεται εύκολα κάτω με αποτέλεσμα να υστερεί ελαφρώς στην επιτάχυνση. Δεν βουτάει η μούρη, είναι σε γενικές γραμμές καλό στο στρίψιμο. Παρόλο ότι γλιστράει ελαφρά, είναι προβλέψιμο στη συμπεριφορά του και κάνει εμφανή τα όριά του. Στο σύνολο αποτελεί ένα καλό plate γιατί τα κάνει όλα σε μέτριο βαθμό κι αυτό επιθυμεί κάθε κατασκευαστής. Ο καθημερινός αναβάτης και φυσικά ο μη αγωνιζόμενος μένει ευχαριστημένος στο σύνολο από τις επιδόσεις του.

 

R Pot

Ολικό μήκος: 492mm

Απόσταση από hull: 155mm

Τρύπα: Δεν διαθέτει

Διαστάσεις οπής:  πλάτος:- ύψος:-

Απόσταση οπής από την αρχή: -

 

Παίζει θετικό ρόλο στο καλό πλανάρισμα του σκάφους ιδίως κατά την εκκίνηση. Κρατάει το ρύγχος κάτω και μειώνει σημαντικά τις ελαφρές αναπηδήσεις. Στις στροφές κάνει κάπως αργή την συμπεριφορά του στο πλασάρισμα του σκάφους στην στροφή, με αποτέλεσμα να ανοίγει ελαφρώς τη γραμμή του. Επίσης, δεν σε διευκολύνει κατά την οδήγηση στο κύμα γιατί είναι εύκολο να σου δημιουργήσει sub στις στροφές ιδίως όταν χρησιμοποιεί τον κύμα για μπερμ. Στη λαδιά ενισχύει το πάτημα του σκάφους ευνοώντας την τελική του ταχύτητα. 

 

Worx 306

Ολικό μήκος: 456mm

Απόσταση από hull: 113mm

Τρύπα: Ημικύκλιο

Διαστάσεις οπής:  πλάτος: 60mm – ύψος:30mm

Απόσταση οπής από την αρχή: 292mm

 

Το συγκεκριμένο ride plate της Worx αποτελεί το πρώτο plate που παρουσιάστηκε όταν εμφανίστηκε το Kawasaki 800 SX-R στους Τελικούς του Παγκοσμίου στη Havasu. Με τον πιο απλό τρόπο θα το χαρακτήριζε κανείς ως “Speed plate” κι αυτό γιατί σηκώνει το ρύγχος του σκάφους και του επιτρέπει να αυξήσει την τελική του ταχύτητα. Από την άλλη πλευρά οι αναπηδήσεις είναι αισθητές γεγονός που το κάνει κουραστικό σε ένα σκάφος με αρκετές μετατροπές. Παρέχει καλό κράτημα όσο επιθετικός κι αν είσαι στον τρόπο οδήγησης κι επιπλέον στο κύμα μπορείς να ξεκολλάς εύκολα και να αλλάξεις κατεύθυνση. Η σχεδίασή του προδίδει την ηλικία του (2003) ωστόσο, αποτελεί μια καλή επιλογή για τα νορμάλ SX-R και τους αναβάτες μεσαίου βάρους (έως 75kg).

 

Worx 306

Ολικό μήκος:456mm

Απόσταση από hull: 113mm

Τρύπα: Ημικύκλιο

Διαστάσεις οπής:  πλάτος:60mm – ύψος:30mm

Απόσταση οπής από την αρχή: 292mm

 

Η σχεδίασή του μοιάζει έντονα με το plate της Macc Racing. Συντελεί θετικά στο πλανάρισμα του σκάφους ιδιαίτερα κατά την εκκίνηση. Μειώνει σε σημαντικό βαθμό τις ελαφρές αναπηδήσεις. Πολύ καλή είναι η συμπεριφορά του στις στροφές χωρίς να το κάνει απόλυτο. Βοηθάει στο καλό πάτημα του σκάφους στην ευθεία και την σταθερότητά του στις υψηλές ταχύτητες και τον έντονο κυματισμό. Ωστόσο, το κράτημά του δεν είναι εφάμιλλο με το plate της Macc Racing είναι ένα σκαλί πιο κάτω. Συντελεί θετικά στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης χωρίς να γίνεται όμως απόλυτη η συμπεριφορά του σκάφους. Δεν σου κόβει το ρυθμό στο κύμα και σου επιτρέπει να πηδάς από κορφή σε κορφή. Στη λαδιά ενισχύει την σταθερότητα του σκάφους κι επιτρέπει την ευκολότερη επίτευξη της τελικής του ταχύτητας.

 

Worx 310

Ολικό μήκος:446mm

Απόσταση από hull: 105mm

Τρύπα: Ημικύκλιο

Διαστάσεις οπής:  πλάτος:73mm – ύψος:41mm

Απόσταση οπής από την αρχή: 195mm

 

Η σχεδίασή του μοιάζει έντονα με το plate της Macc Racing. Συντελεί θετικά στο πλανάρισμα του σκάφους ιδιαίτερα κατά την εκκίνηση. Μειώνει σε σημαντικό βαθμό τις ελαφρές αναπηδήσεις. Πολύ καλή είναι η συμπεριφορά του στις στροφές χωρίς να το κάνει απόλυτο. Βοηθάει στο καλό πάτημα του σκάφους στην ευθεία και την σταθερότητά του στις υψηλές ταχύτητες και τον έντονο κυματισμό. Ωστόσο, το κράτημά του δεν είναι εφάμιλλο με το plate της Macc Racing είναι ένα σκαλί πιο κάτω. Συντελεί θετικά στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης χωρίς να γίνεται όμως απόλυτη η συμπεριφορά του σκάφους. Δεν σου κόβει το ρυθμό στο κύμα και σου επιτρέπει να πηδάς από κορφή σε κορφή. Στη λαδιά ενισχύει την σταθερότητα του σκάφους κι επιτρέπει την ευκολότερη επίτευξη της τελικής του ταχύτητας.

 

Worx WR311

Ολικό μήκος:493mm

Απόσταση από hull: 152mm

Τρύπα: Ημικύκλιο

Διαστάσεις οπής:  πλάτος:74mm – ύψος:44mm

Απόσταση οπής από την αρχή: 312mm

 

Κρατάει την μούρη κάτω στο αντίθετο κύμα και κερδίζεις σημαντικά στην επιτάχυνση. Βελτιώνει την ευστάθεια στην ευθεία και τον πλάγιο κυματισμό. Το σκάφος συμπεριφέρεται καλά στα απόνερα. Δεν περιορίζει την ευελιξία, με αποτέλεσμα να έχεις καλή αίσθηση στη στροφή. Αποτρέπει την αναπήδηση από κύμα σε κύμα, περιορίζοντας την αλλαγή κατεύθυνσης στην ευθεία στις κυματώδεις συνθήκες. Επιπλέον, βουτάει την μούρη όταν χρησιμοποιείς το κύμα σαν μπερμ για να πλασαριστείς στη στροφή. Συνιστάτε για τους αναβάτες με ανάστημα άνω του 1,80m μια και κρατάει κάτω την μύτη του σκάφους. Οι αναβάτες μετρίου επιπέδου θα εκτιμήσουν τα χαρακτηριστικά του ακόμη κι όταν το συνδυάσουν με το αντίστοιχο scoop.

 

R&D Limited

Ολικό μήκος:463mm

Απόσταση από hull: 123mm

Τρύπα: Ορθογώνιο παραλληλόγραμμο

Διαστάσεις οπής: 38 x 82mm

Απόσταση οπής από την αρχή: 312mm

 

 Επιτρέπει στο σκάφος να πατάει καλύτερα στην ευθεία στο αντίθετο κύμα και βελτιώνει σημαντικά την ευστάθεια του στον πλάγιο κυματισμό. Από την άλλη έχει καλύτερη αίσθηση από το Worx στη στροφή χωρίς να ρίχνει την μούρη στην έξοδό της. Σου επιτρέπει να αναπηδάς από κύμα σε κύμα χωρίς να είναι νευρικό στην ευθεία στα πολλά. Επιπλέον δεν γλιστράει το πίσω μέρος του σκάφους στις στροφές και σου επιτρέπει να κλείνεις πιο εύκολα την γραμμή σου. Στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης είναι προβλέψιμο στης συμπεριφορά του, συγχωρεί τα λάθη του αναβάτη και δεν σε οδηγεί άμεσα σε highside.

 

R&D Superstock

Ολικό μήκος: 463mm

Απόσταση από hull: 123mm

Τρύπα: Ορθογώνιο παραλληλόγραμμο

Διαστάσεις οπής : 38 x 82mm

Απόσταση οπής από την αρχή: 312mm

 

Τα πιο κοντά τμήματά του στις άκρες του που έρχονται σε επαφή με τη γάστρα κάνουν πιο απόλυτη τη συμπεριφορά του σε σύγκριση με τον πρόγονό του. Πλέον η γάστρα γίνεται πιο επιθετική και το SX-R στρίβει με χειρουργική ακρίβεια. Διατηρεί όλα τα αυτού του προηγούμενου μοντέλου της R&D αλλά είναι βελτιωμένο στον τομέα που αναζητάει κάθε αναβάτη κορυφαίας κλάσης. Ωστόσο, η χρήση του από αρχάριο ή μέτριο αναβάτη δεν συνιστάται γιατί θα τον κουράσει. Επιπλέον, προορίζεται για ένα Ski που είναι τουλάχιστον Limited από πλευράς βελτιώσεων κι αυτό γιατί σε ένα τέτοιο σκάφος θα δείξει περισσότερο τα προτερήματα της σχεδίασής του. Είναι πιο απόλυτο στην συμπεριφορά του και δεν συγχωρεί τα λάθη του άπειρου αναβάτη.

 

R&D Pro

Ολικό μήκος: 463mm

Απόσταση από hull: 123mm

Τρύπα: Πολλαπλών οπών, συνολικά 9
Διαστάσεις κεντρικής οπής:  Μήκος: 65
mm, Πλάτος:28mm
 
Απόσταση οπής από την αρχή: 190
mm

Διαστάσεις τριγωνικών οπών: 28 x 20 x 40mm

Απόσταση από αρχή: Σε τέσσερις θέσεις

 

Όσον αφορά τη σχεδίασή του και τις επιδόσεις του βασίζεται ακριβώς σ’αυτά που παρέχει το R&D-2, ωστόσο η διαφορετική σχεδίαση των οπών ενισχύει σημαντικά το κράτημά του στις στροφές, όταν η γάστρα βρίσκεται υπό-κλίση κι επιπλέον ενισχύει την πρόσφυση του σκάφους στην ευθεία στις υψηλές ταχύτητες παρέχοντας μεγαλύτερη ευστάθεια. Αναμφισβήτητα αποτελεί ότι καλύτερο μπορεί να χρησιμοποιήσει κανείς σε ένα ισχυρό και άριστα καλοστημένο, από πλευράς γάστρας, Open SX-R. Συνιστάτε ανεπιφύλαχτα σε συνδυασμό με την χρήση εμπρόσθιων sponson. 

 

 

Macc Racing

Ολικό μήκος: 488mm

Απόσταση από hull:  75mm

Τρύπα: Μια σε κάθε πλαϊνό τμήματά του

Διαστάσεις οπής:  Μήκος: 50mm, Πλάτος:30mm  – ύψος: 55mm

Απόσταση οπής από την αρχή: 295mm

 

Συντελεί θετικά στο πλανάρισμα του σκάφους ιδιαίτερα κατά την εκκίνηση. Μειώνει σε σημαντικό βαθμό τις ελαφρές αναπηδήσεις. Πολύ καλή είναι η συμπεριφορά του στις στροφές χωρίς να το κάνει απόλυτο, ιδίως όταν συνδυάζεται με τα εμπρόσθια sponsons. Βοηθάει στο καλό πάτημα του σκάφους στην ευθεία και την σταθερότητά του στις υψηλές ταχύτητες και τον έντονο κυματισμό. Δεν σου κόβει το ρυθμό στο κύμα και σου επιτρέπει να πηδάς από κορφή σε κορφή. Στη λαδιά ενισχύει την σταθερότητα του σκάφους κι επιτρέπει την ευκολότερη επίτευξη της τελικής του ταχύτητας. Στο σύνολο το plate της Macc Racing αποτελεί μία πολύ καλή επιλογή για τα SX-R που είναι εφοδιασμένα με ισχυρό μοτέρ.

 

Craftsman’s Movement

Ολικό μήκος: 465mm

Απόσταση από hull:123mm

Τρύπα: Στο πίσω κεντρικό τμήμα

Διαστάσεις οπής:  Μήκος: 40mm, Πλάτος:75mm 

Απόσταση οπής από την αρχή: 305mm


Σημαντικές είναι ομοιότητες του συγκεκριμένου γιαπωνέζικου plate με του Superstock της R&D κι έχει επιπλέον κάποια χαρακτηριστικά από το plate της SE που έχουμε μεν δοκιμάσει αλλά όχι εκτενώς στην Ελλάδα. Τα πιο κοντά τμήματά του στις άκρες του που έρχονται σε επαφή με τη γάστρα κάνουν πιο απόλυτη τη συμπεριφορά του σε σύγκριση με τον πρόγονό του. Πλέον η γάστρα γίνεται πιο επιθετική και το SX-R στρίβει με μεγάλη ακρίβεια. Παίζει όμως μεγάλο ρόλο πόσο φορτίζει ο αναβάτης το πίσω μέρος της γάστρας στην κορυφή της στροφής, με λίγα λόγια στο σημείο που ανοίγεις το γκάζι. Τα δύο παράλληλα λούκια που φέρει στο κύριο μέρος του συντελούν σημαντικά στην υποδειγματική ευστάθεια του σκάφους στην ευθεία καθώς επίσης την κατευθυντικότητά του στην στροφή. Προορίζεται για ένα Ski που είναι τουλάχιστον Limited από πλευράς βελτιώσεων κι αυτό γιατί σε ένα τέτοιο σκάφος θα δείξει περισσότερο τα προτερήματα της σχεδίασής του. Είναι πιο απόλυτο μεν στην συμπεριφορά του αλλά συγχωράει τα λάθη του μέτριου αναβάτη. Καλή είναι και η συμπεριφορά του στο κύμα αφού σου επιτρέπει να ελίσσεσαι χωρίς να καταλήγεις σε sub. Στο σύνολο το plate της Craftsmans Movement αποτελεί μία πολύ καλή επιλογή για Limited ή Open SX-R κι είναι κρίμα που είναι δυσεύρετο στην Ευρώπη ή ακόμη και στις ΗΠΑ.

 

Craftsman’s Movement Takenoshita replica

Ολικό μήκος: 480mm

Απόσταση από hull:188mm

Τρύπα: Στο πίσω κεντρικό τμήμα και πλάγιες

Διαστάσεις κεντρικής οπής:  Μήκος: 30mm, Πλάτος:77mm 
Απόσταση οπής από την αρχή: 202
mm

Τρύπα: Πολλαπλών οπών, συνολικά 8

Διαστάσεις τριγωνικών οπών: 25 x 30 x 37mm


Το συγκεκριμένο ride plate της Ιαπωνικής εταιρείας έχει μεγάλες διαφορές στην αίσθηση και στην πλεύση σε σύγκριση με το κλασσικό μοντέλο που θεωρείται μεγάλη επιτυχία από πολλούς αναβάτες. Αρχικά είναι πολύ πιο μακρύ που σημαίνει ότι ταιριάζει περισσότερο στα πολύ σκάφη που έχουν πολύ ισχυρό κινητήρα και σε αναβάτες που θέλουν αν έχουν αίσθηση σε όλο το μήκος της γάστρας. Το V σχήμα στο πίσω μέρος του ταράζει σημαντικά την ευστάθεια του συνόλου ιδίως στις υψηλές ταχύτητες μιας και νιώθεις ότι μονίμως βρίσκεσαι σε ισορροπία στην κόψη του ξυραφιού, όπως τα παλιά ride plate της Shrink master (η εταιρεία έβγαλε πρωτότυπα και για SX-R αλλά δεν τα είδαμε ποτέ στην παραγωγή). Από την άλλη πλευρά θέτουν επιθετικά το σκάφος στην στροφή πιο άμεσα και νευρικά από οποιοδήποτε άλλο ride plate της αγοράς χωρίς όμως να παρέχει καλή ευστάθεια. Πιο συγκεκριμένα αναφερόμενος στην ευστάθεια τονίζω ότι έχει να κάνει με το πάνω-κάτω αν βάλει κανείς τα πόδια αντικριστά στο πίσω μέρος της γάστρας και εφαρμόσει εναλλάξ δύναμη στο κάθε πόδι και όχι την αστάθεια στο ίδιο επίπεδο (αριστερά-δεξιά). Προφανώς είναι σχεδιασμένο για αναβάτες με πολύ ιδιότροπο και χαρακτηριστικό τρόπο οδήγησης γι’αυτό και δεν είναι ευρύ καταναλωτικό κοινό. Κάποιοι στην Ευρώπη το έχουν αντιγράψει και το διαθέτουν σε αλουμινένια έκδοση ή κακής ποιότητας kevlar.

 


Stock SX-R

Stock SX-R

R-Pot carbon

R-Pot carbon

Worx WR306

Worx WR306

Worx WR310

Worx WR310

Worx WR311

Worx WR311

R&D Limited

R&D Limited

R&D Superstock

R&D Superstock

R&D Pro

R&D Pro

Macc Racing

Macc Racing

Craftsman's Movement.

Craftsman's Movement

Craftsman's Takenoshita replica

Craftsman's Takenoshita replica