Kawasaki Jet Ski Ultra 250X: Ένα κλικ παραπάνω

Kawasaki Jet Ski Ultra 250X
Ένα κλικ παραπάνω

Δώστε φτερά αξιόπιστης βελτίωσης στο Ultra σας κερδίζοντας σημαντικά σε επιτάχυνση και τελική ταχύτητα, χωρίς να επέμβετε σε ζωτικά σημεία του κινητήρα.

 

Κείμενο: Β.Μωραΐτης

Φωτ.: www.jetskiworld.gr

 

Ως γνωστών οι επιδόσεις (και ιδίως η τελική ταχύτητα) του δημοφιλούς Kawasaki Ultra 250X κυμαίνεται στα 65-66mph, όπως βγαίνει από την κούτα του κατασκευαστή. Τουλάχιστον αυτό το νούμερο πιστοποιεί κι ο κατασκευαστής καθώς επίσης το τμήμα R&D της Kawasaki USA μέσω του οποίου πληροφορούμαι όλες τις αλλαγές των μοντέλων της εταιρείας. Η Kawasaki δηλώνει ότι ακολουθεί κατά γράμμα τις εντολές και τις υποδείξεις του Αμερικάνικου Λιμενικού Σώματος που περιορίζει την ταχύτητα των pwc στα 66mph για λόγους ασφάλειας.

 

Αν θέλει λοιπόν κανείς να αυξήσει την τελική ταχύτητα και την επιτάχυνση του σκάφους του θα πρέπει να ακολουθήσει την απλή συνταγή που προτείνει το κατάστημα Champions. Αρχικά αλλάζεις το plate του κατασκευαστή με το speed plate  της Riva που η σχεδίασή του υπόσχεται αύξηση της τελικής ταχύτητας εφόσον ανασηκώνει την γάστρα μειώνοντας τις τριβές της. Για την καλύτερη τροφοδοσία της τουρμπίνας το scoop της Kawasaki αντικαθίσταται με της R&D (είναι το καλύτερο scoop και το χρησιμοποιούν όλες οι αγωνιστικές ομάδες καθώς κι η εργοστασιακή της Kawasaki). Επιπλέον, τοποθετούνται τα sponsons της R&D μια και η σχεδίασή τους υπερέχει σε σύγκριση με οποιουδήποτε άλλου aftermarket κατασκευαστή. Για να αναπνεύσει ο κινητήρας τροποποιείται η εισαγωγή του αέρα τοποθετώντας τον σωλήνα και το ελεύθερο φίλτρο της Riva. Εφόσον ελευθερώθηκε η εισαγωγή στη συνέχεια τροποποιήθηκε κι η εξαγωγή με το “ανοιχτό” waterbox της Riva. Στη συνέχεια το impeller του κατασκευαστή αντικαθίσταται με ένα της Skat-Trak μεταβλητού βήματος 13/19. Στο συγκεκριμένο σκάφος του Γιώργου Ιωακειμίδη  είχε επιπλέον τροποποιηθεί η σέλα που διαμορφώθηκε με μία ταπετσαρία της Riva Racing που παρέχει καλύτερη πρόσφυση. Προς όφελος της αισθητικής ο Γιώργος αντικατάστησε την πλαστική εξωτερική τάπα της εξάτμισης με μία μεταλλική της Riva.

 

Οι επιδόσεις του κιτ

Η δοκιμή του βελτιωμένου Ultra 250X πραγματοποιήθηκε με ελαφρώς κυματώδεις συνθήκες (2-3μποφώρ) και δίπλα του στήθηκε ένα νορμάλ Ultra 250X. Το αποτέλεσμα έχει ως εξής. Το κόκκινο (δηλαδή του βελτιωμένο) Kawasaki επιτάχυνε ελαφρώς πιο γρήγορα από το νορμάλ από τις χαμηλές στροφές ωστόσο, την ουσιαστική διαφορά έκανε στις μεσαίες όπου προοδευτικά άρχιζε να ξεχωρίζει από το απλό Ultra (το πράσινο). Ακόμη και κάτω από αυτές τις συνθήκες η τελική του Kawasaki άγγιξε τα 70.0mph στις 7.490-7.570σ.α.λ. (νούμερα που είδαμε στο κοντέρ). Το scoop της R&D ενισχύει το πάτημα τους σκάφους και την καλύτερη παροχή της τουρμπίνας στην ευθεία και τις στροφές. Σημειωτέων δε ότι το ρεζερβουάρ του ήταν σχεδόν “τιγκαρισμένο” γεγονός που αρχικά έβαζε φρένο στις επιδόσεις του. To waterbox της Riva τονίζει το σπορ ήχο του Kawasaki ωστόσο, καλό θα είναι να μην βρίσκεστε σε παραλία που χαρακτηρίζεται ως κατοικημένη περιοχή, μια και γίνεται αισθητή η διαφορά των ντεσιμπέλ… Παρόλο που ο ιδιοκτήτης του καταστήματος Champions συνιστά τη χρήση sponsons της R&D ο Γιώργος διατηρεί τα sponsons της Kawasaki στο Ultra του. Η συγκεκριμένη συνταγή είναι καλή για τους λάτρες της ταχύτητας που θέλουν να διασκεδάσουν το Σαββατοκύριακο ανέμελα, χωρίς να διακινδυνεύουν την αξιοπιστία του σκάφους τους. Ωστόσο, για τους αγωνιζόμενους υπάρχουν πιο “ισχυρά” πακέτα βελτίωσης που στοχεύουμε να παρουσιάσουμε στο μέλλον.

 

Η λίστα των μετατροπών

Riva Racing ελεύθερο water box

Riva Racing φίλτρο αέρος

Riva Racing εξωτερική τάπα της εξάτμισης

Riva Racing ride plate

Riva Racing ταπετσαρία σέλας

R&D scoop

Skat-Trak impeller 13/19

 

Champions Jet Ski
Υπεύθυνος: Άκης Μαλούχος
Λ.Αμφιθέας 17,
Π.Φάληρο. Αθήνα
Web:www.championsjetski.com
Τηλ.: 210-9405623 

 


Προσέξτε τη σχεδίαση του plate της Riva.

Η εξωτερική τάπα της εξάτμισης.

Το "πονηρό" φίλτρο που με το ζόρι φαίνεται.

Το φίλτρο/σωλήνας της Riva.

Η ταπετσαρία της Riva

Τα νορμάλ sponsons της Kawasaki.