Κιταρισμένο R&D Kawasaki Ultra 250X

Kawasaki Ultra 250X με κιτ R&D

 

Πολλά υποσχόμενο

Αναλύοντας σημαντικούς παράγοντες των επιδόσεών του Ultra ο Bill Chapin της R&D παρουσίασε πρώτος ένα ολοκληρωμένο κιτ αύξησης των επιδόσεων του μοτέρ και της γάστρας του Ultra 250X. Μαζί του το δοκιμάσαμε αποκλειστικά στην καυτή Arizona, την έδρα εξέλιξης των προϊόντων της R&D.

 

Κείμενο: Βασίλης Μωραΐτης

Test riders: Βασίλης Μωραΐτης (World title race craft tester)

                  Άκης Μαλούχος (17 times National champion Ski-Runabout)

Φωτ.: www.jetskiworld.gr

 

Από την στιγμή που το νέο Kawasaki Supercharged εμφανίστηκε στις βιτρίνες των dealer του εξωτερικού κάποιες οίκοι βελτίωσης είχαν ήδη αρχίσει να διαφημίζουν τα προϊόντα που είχαν σχεδιάσει είτε για την ενδυνάμωση του μοτέρ είτε για την καλύτερη πλεύση του σκάφους. Ωστόσο, κάποια από αυτά δεν έχουν βγει ακόμη από τη γραμμή παραγωγής ενώ κανείς δεν έχει εξελίξει ένα πλήρες κιτ για το μοτέρ. Η μοναδική εταιρεία που παρείχε προϊόντα τόσο για την γάστρα όσο και το μοτέρ ήταν η αμερικάνικη R&D. Πρόκειται για την εταιρεία που διακρίνεται για την έντονη εμπλοκή της στον αγωνιστικό τομέα αλλά και την πλούσια εμπειρία της στο στήσιμο καλών αγωνιστικών σκαφών. Άλλωστε δεν ήρθαν τυχαία τα εθνικά και παγκόσμια πρωταθλήματα με όποιους αθλητές κι αν συνεργάστηκε. Ο διάσημος βελτιωτής Bill Chapin έχει δουλέψει στο παρελθόν με αναβάτες όπως την Christi Carlson, τον Jeff Jacobs, τον Nicolas Rius και τον Chris MacClugage.

 

Γνωρίζοντας από κοντά εδώ και χρόνια τον Bill Chapin του πρότεινα να οδηγήσω το κιταρισμένο Ultra που μόλις είχε ετοιμάσει κι είχε τεσταριστεί έντονα από τον MacClugage. Ο Chapin εμπιστεύτηκε την πείρα μου έχοντας διαβάσει τις παρατηρήσεις μου από τις δοκιμές των αγωνιστικών σκαφών του παγκοσμίου στο παρελθόν. Δώσαμε λοιπόν ραντεβού στη φημισμένη Body Beach της Havasu κι ο Chapin παραβρέθηκε με τον κιταρισμένο Kawasaki.

 

Συναρπαστικές επιδόσεις

Αναμφισβήτητα το κιταρισμένο Ultra είναι γρήγορο, σαφώς πιο γρήγορο από το σκάφος παραγωγής. Ωστόσο, το σημαντικότερο όλων είναι ότι δεν παρουσιάσει κανένα διχασμό στο απότομο άνοιγμα του γκαζιού από το ρελαντί. Αντιθέτως επιταχύνει εκρηκτικά κάνοντας αισθητή την ροπή του κατά την διάρκεια της επιτάχυνσης. Επιπλέον, έχει αναβαθμιστεί κι απόκρισή του στο κλείσιμο/άνοιγμα του γκαζιού κατά την σπορ οδήγηση, όταν δηλαδή πλησιάζεις -κι έχεις κλείσει στιγμιαία το γκάζι- στο μπαλόνι και στην συνέχεια επιταχύνεις βγαίνοντας δυναμικά στην έξοδό του. Δεν χωράει καμία αμφιβολία το γεγονός ότι ο Chapin έχει κάνει σημαντική πρόοδο τόσο στην διαχείρισης παροχής του καυσίμου όσο και την ψύξη του μοτέρ, για την ακρίβεια του intercooler. Δύο παράγοντες εξίσου σημαντικοί που επηρεάζουν άμεσα τις επιδόσεις του Supercharged κινητήρα. Το μοτέρ υπακούει άψογα κι άμεσα σε κάθε κλικ του γκαζιού. Συναρπαστική παραμένει η επιτάχυνσή του ακόμη κι από τα μέσα της διαδρομής του γκαζιού.

 

Εξίσου συνεπαρμένος ήταν κι ο Άκης Μαλούχος όταν οδήγησε το κιταρισμένο Kawasaki. Οι δηλώσεις του ήταν σαφείς κι ακριβείς: “ Έχει καλύτερη απόκριση από τις χαμηλές στροφές κι απλώνει δυνατά σε όλο το φάσμα των στροφών. Κι αυτό είναι ότι ακριβώς χρειάζεται τόσο ο αγωνιζόμενος για τα ελληνικά δεδομένα όσο και οι φανατικοί ιδιώτες, λάτρες των επιδόσεων”.

 

Το γεγονός που μ’έκανε να εκτιμήσω ακόμη περισσότερο τις επιδόσεις του συγκεκριμένου κιτ ήταν η αναφορά του Chapin στο τέλος της ημέρας, καθώς επίσης το γεγονός ότι η δοκιμή διεξήχθη με γεμάτο ρεζερβουάρ (μέχρι την τάπα). Πιο συγκεκριμένα ανάφερε ότι το σκάφος της δοκιμής είχε αρκετές ώρες στην πλάτη του, ώρες δοκιμών και μάλιστα από τον MacClugage. Που σημαίνει ότι υπήρχε εκτεταμένη φθορά των ελατηρίων κι είχε μειωθεί η συμπίεση των εμβόλων. Δυστυχώς, τα δύο GPS που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν αδύνατο να τα χρησιμοποιήσουμε την συγκεκριμένη στιγμή μια και δεν εύρισκαν δορυφόρο, φαινόμενο συχνό για τα δεδομένα της Arizona όπως μας ενημέρωσε ο Chapin. Ωστόσο, την επόμενη ημέρα ο ίδιος ο Chapin έβλεπε στα σταθερά 71-71,8mph στην οθόνη του GPS οδηγώντας το ίδιο ακριβώς σκάφος και τις σ.α.λ. του μοτέρ να παίζουν μεταξύ 8.150-8.200rpm. Αυτά τα νούμερα είχε δει κι ο MacClugage κατά την διάρκεια των δοκιμών και μάλιστα κάτω από ιδιαίτερα καυτές καιρικές συνθήκες. Δεν έχω κανένα απολύτως λόγο να μην εμπιστευθώ τον Chapin ή τον MacClugage εφόσον κι οι δύο έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη μου στο παρελθόν με τις αναφορές τους ή τις πράξεις τους. Πόσο μάλιστα όταν το πρόσωπο της εταιρείας τους (του καθενός) κρίνεται πάνω στα λόγια τους ή τα αποτελέσματα των ερευνών τους.

 

Αν κρίνω από το γεγονός ότι το Kawasaki Ultra που είχα οδηγήσει, το παρελθόν (βλέπε αντίστοιχη δοκιμή) ήταν μοντέλο προπαραγωγής και είχε περίπου 40λίτρα καυσίμου στο ρεζερβουάρ και είδαμε (τρεις οδηγοί) 70mph στο GPS με 7 βαθμούς Κελσίου, τότε δεν νομίζω ότι τα νούμερα του Chapin απέχουν από την πραγματικότητα. Επίσης, τα σκάφη παραγωγής άγγιζαν τα 67mph, νούμερο που δημοσίευσαν περιοδικά της Ευρώπης. Αξίζει δεν να σημειωθεί το γεγονός ότι οι επιδόσεις του κιταρισμένου Kawasaki δεν επηρεάζουν την αξιοπιστία του συνόλου ούτε απαιτούν τη χρήση special καυσίμου. Ο Chapin έβαλε βενζίνη στο δρόμο του ερχόμενος για το ραντεβού μας οπότε γνωρίζω εκ των προτέρων ότι τα λόγια του μετρούν και τίποτα περίεργο δεν παίχτηκε πίσω από την πλάτη μας.

 

Η σχεδίαση αυτού του κιτ βασίζεται καθαρά στην σωστή αναλογία καυσίμου/αέρα και την θερμοκρασία του intercooler καθώς επίσης τις στροφές του supercharger. Συνεπώς, όποιος ψάχνεται για αυτό το κάτι παραπάνω δεν έχει παρά να γευτεί το ολοκληρωμένο πακέτο της R&D από το να ψάχνεται με αγνώστου ταυτότητος αλχημείες.

 

R&D kited Kawasaki Ultra 250X parts list

R&D engine kit

R&D aero universal fuel regulator

R&D crank vent

R&D fuel return adaptor fitting kit

R&D surge block off air filter

R&D pump cone

R&D carbon ride plate

R&D intake grate

R&D sponsons

R&D air/fuel ratio gauge

R&D boost pressure gauge

R&D Temperature gauge

 


Ο κατανομέας καυσίμου αποτελεί ζωτικό τμήμα του κιτ.

Την παροχή καυσίμου αναλαμβάνει το Power Shot.

Προσέξτε το έξτρα ρεζερβουάρ αναθυμιάσεων.

Νέος κώνος τοποθετήθηκε στην τουρμπίνα.

Τα απαραίτηττα όργανα των μετρήσεων.

Στη δοκιμασία κι από τον πολυ-πρωταθλητή Α. Μαλούχο.