Craig Warner's #1: Team Kawasaki STX-15F Supercharged Παγκόσμια αποκλειστικότητα

Επιστροφή στη κορυφή

Η εργοστασιακή ομάδα της Kawasaki επέστρεψε στην κορυφή του βάθρου της Pro Runabout Open, με τον Craig Warner και την αξιόπιστη συνταγή του STX-15F Supercharged.

 

Words: Vasilis Moraitis

Photos: www.jetskiworld.gr

 

Πριν από μερικά χρόνια ένας κορυφαίος αθλητής του ελληνικού ΜΧ που είπε ότι για να ανέβεις στην κορυφή χρειάζεται πολύς κόπος, ωστόσο, για να διατηρήσεις τον άσο που έχεις ήδη κερδίσει απαιτείται ακόμη μεγαλύτερη προσπάθεια. Από την άλλη το ρητό του Kenny “King” Roberts έλεγε “Για να τερματίσεις πρώτος, πρέπει πρώτα να τερματίσεις”. Αυτές οι σκέψεις πέρασαν από το μυαλό μου όταν είδα τον Craig Warner να κερδίζει με μοναδικό στυλ και τα δύο σκέλη της κατηγορίας Pro Runabout Open στους Τελικούς του Παγκοσμίου στη Havasu το 2007. Κι αν μη τι άλλο κάποιες άλλες ομάδες παρόλο ότι είχαν εξίσου γρήγορα ή πιο καλοστημένα αγωνιστικά σκάφη τελικά έχασαν θέσεις και τον πολυπόθητο τίτλο εξαιτίας μηχανικών βλαβών. Κατά συνέπεια η Kawasaki παραμένει η μόνη εταιρεία που έχει κερδίσει παγκόσμιο τίτλο με τετράχρονο Runabout.

 

Πέρυσι η Kawasaki συμμετείχε με την εργοστασιακή της ομάδα κι οδηγό τον Dustin Farthing ενώ ο Chris MacClugage που πήρε τον τίτλο αποτελούσε μία ιδιωτική συμμετοχή. Φέτος, η Kawasaki με το ζόρι αποκαλούσε τον εαυτό της ως “εργοστασιακή” παρουσία εφόσον πλέον η εταιρεία δίνει μεγάλο βάρος μόνο στους αγώνες μοτοσικλετών. Η παρουσία της στους Τελικούς τους Παγκοσμίου αποτελούσε μία προσπάθεια βασιζόμενη στον ζήλο τους τμήματος R&D κι η ομάδα προετοίμασε το σκάφος μέσα σε ενάμιση μήνα κυριολεκτικά στον ελεύθερο χρόνο της... Και την κατάλληλη στιγμή επιστρατεύθηκε κι ο Craig Warner, που επί σειρά ετών αγωνιζόταν με Sea Doo βαμμένα στα χρώματα της Kawasaki.

 

Ενισχύοντας της αξιοπιστία

Σύμφωνα με τον υπεύθυνο του αγωνιστικού τμήματος αλλά και τους τμήματος R&D των Jet Ski Joe Heim, φέτος η ομάδα δεν είχε την οικονομική δυνατότητα ή τον χρόνο να ασχοληθεί με κάτι νέο πάνω στην επιτυχημένη συνταγή του STX-15F Supercharged. Ούτε φυσικά είχε την αρμοδιότητα να επενδύσει πάνω στο νέο Ultra 250X. Κατά συνέπεια φρόντισαν να βρουν τα σημεία που είχαν εμφανίσει στο παρελθόν κάποια προβλήματα και έσπευσαν να δώσουν την καλύτερη λύση ώστε να θωρακίσουν την αξιοπιστία του συνόλου, μιας και από πλευράς επιδόσεων είχαν ήδη τα νούμερα που ήθελαν εδώ και χρόνια.

 

Συνεπώς η ομάδα έδωσε μεγάλη σημασία στην επιλογή του ιμάντα κίνησης του υπερσυμπιεστή της Vortech εφόσον αποτελεί ίσως το σημαντικότερο στοιχείο του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα. Επιπλέον, τοποθετήθηκε ένα νέο intercooler της Sato Engineering που σύμφωνα με τον Heim συντελεί στην σταθερή επίδοση του μοτέρ. Επιπλέον, χρησιμοποιήθηκαν πιο ανθεκτικές βάσεις για τον υπερσυμπιεστή που είναι κατασκευασμένες από την Riva Racing. Ο κινητήρας απόκτησε την πλεξούδα ηλεκτρικών του Ultra 250X κι αυτό για να χρησιμοποιηθούν αντίστοιχα οι αισθητήρες της θερμοκρασίας του αέρα στην εισαγωγή και της πίεσης boost. Η ηλεκτρονική ανάφλεξη προέρχεται από την Mitsubishi, κατά παραγγελία και δέχθηκε ιδιαίτερο και πολύπλοκο προγραμματισμό για να παρακαμφθεί η λειτουργία του immobilizer.

 

Σε αντίθεση με το περσινό σκάφος του MacClugage το 15F του Warner χρησιμοποιούσε διαφορετικό σύστημα trim tab στη γάστρα. Το ένα ήταν μηχανικό κι ενεργοποιούσε μόνο το drop nozzle που συνάμα διέθεται και αυτόματο σύστημα για την χρήση του στην είσοδο των στροφών. Το δεύτερο αποτελούσε ένα πνευματικό σύστημα που έδινε με τη σειρά του διαφορετική κλίση στο μικρό trim tab που αποτελούσε προέκταση του ride plate. Επιπροσθέτως το εργοστασιακό Kawasaki φορούσε intake grate της R&D με μονό φτερό και βελτιωμένα sponsons της Beach House.

 

Πράσινη δύναμη

Οικία μου φάνηκε η θέση οδήγησης πάνω στη σέλα του εργοστασιακού Kawasaki μια και από το 2003 βρίσκω σχεδόν πανομοιότυπη τη θέση οδήγησης από το STX-R στο 15F. Η Kawasaki διατηρεί σχεδόν απαράλλαχτη τη συνταγή εδώ και χρόνια με τον αναβάτη κάπως υψηλά τοποθετημένο να πέφτει επιθετικά πάνω στην μπάρα του τιμονιού και τα χειριστήρια τοποθετημένα στην πιο εργονομική θέση για να εξασφαλίζεται η άριστη εργονομία και συνεπώς η αυτοσυγκέντρωση του οδηγού. Το μοτέρ χουρχούρισε κάτω από τη σέλα με το που πάτησα το μπουτόν της μίζας. Μερικές κούφιες γκαζιές ήταν αρκετές για να απομακρυνθώ από τον τρέιλερ της ομάδας που βρισκόταν ημιβυθισμένο στο μπλέ νερά του Body Beach.

 

Αρχικά, χούφτωσα το γκάζι στην ευθεία για να δω πως επιτάχυνε το εργοστασιακό Kawasaki σε σύγκριση με το περσινό αγωνιστικό σκάφος τους Mac. Το μαύρο σκάφος του Warner επιτάχυνε άψογα, χωρίς κανένα διχασμό, στεγνά κι απότομα με τον ήχο του τετρακύλινδρου μοτέρ να βρυχάται νομίζοντας ότι θα μου ρουφήξει τα σωθικά. Πάνω στη σέλα του εργοστασιακού Kawasaki το βάρος του υποτιθέμενου 15F εκμηδενίζεται σε χρόνο dt και η επιτάχυνση έχει εστιάσει την προσοχή του εγκεφάλου σου. Σταθερό στην ευθεία χωρίς να ταράζεται η ηρεμία του συνόλου, κρατάς ελαφρώς περισσότερο τη μύτη του κάτω χρησιμοποιώντας το πνευματικό, μαλακό στην αίσθηση, trim. Η τελική του ταχύτητα άγγιξε τα 84-85mph, κι ο Heim επιβεβαίωσε ότι για τις συνθήκες του αγώνα επαρκούσε αυτή η τελική για να κινηθεί ο Warner στην ευθεία της εκκίνησης χωρίς να υστερεί σε επιτάχυνση από το ένα μπαλόνι το άλλο.

 

Φθάνοντας στην στροφή πιέζεις το πνευματικό trim ελαφρώς περισσότερο για να το χρησιμοποιήσεις σαν φρένο, πλασάρεις αντίστοιχα το σώμα σου και καρφώνεις το γκάζι μόλις έρθεις στο σωστό σημείο. Η γάστρα του υπακούει πειθήνια, με τα sponsons να το βιδώνουν κάτω και το scoop την R&D να τροφοδοτεί σωστά την τουρμπίνα. Ωστόσο, το μονό intake grate δεν κρατάει το σκάφος κάτω τόσο σωστά όσο το διπλό που χρησιμοποιούσε πέρυσι ο MacClugage. Στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης η γάστρα υπάκουε χωρίς αντιρρήσεις στις εντολές μου κι εγώ έπρεπε να βάλω σωστά στο σώμα μου πάνω στη σέλα για να παραμείνω πάνω στο σκάφος χωρίς να καταλήξω σε highside. Τα λάστιχα που είχε βάλει ο Warner στο deck φάνηκαν χρήσιμα εφόσον κούμπωνα άψογα τη φτέρνα μου σ’αυτά εξασφαλίζοντας καλύτερη στήριξη.  Δεν χωράει αμφιβολία το γεγονός ότι η γάστρα ήταν στημένη πάω στη γνωστή συνταγή της Kawasaki, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ήταν τόσο απόλυτη όσο το σκάφος του Mac. Ωστόσο, ο Warner το ήθελε ακριβές αλλά όχι εντελώς απόλυτο κι αυτό γιατί στις απαιτητικές συνθήκες της Havasu μία απόλυτη γάστρα μπορεί να αποφέρει μεγαλύτερη κούραση κατά τη διάρκεια του αγώνα.

 

Αναμφισβήτητα το εργοστασιακό Kawasaki αποτέλεσε για άλλη μία χρονιά το πιο καλοστημένο σκάφος στην κατηγορία Pro Runabout Open κι ομάδα επανήλθε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου χωρίς να πάρει κάποιο ρίσκο. Φήμες, αναφέρουν ότι φέτος θα δουλέψει πάνω στη νέα γάστρα και γενικά στο πακέτο του Ultra. Άραγε πόσο καλύτερο θα είναι το φετινό εργοστασιακό Kawasaki. Μείνετε συντονισμένοι...

 

 

 

Craig Warner’s Team Kawasaki Factory Jet Ski STX-15F Supercharged

Engine

Kawasaki OEM crankshaft

Kawasaki stock cylinder head, with a cleaned up intake

Standard camshaft with adjustable sprockets

JE Forged Pistons

Kawasaki exhaust system extrude honed

SE silencer

Vortech Supercharger Type H

Riva modified supercharger bracket

Serpentine belt drive

Vortech Bypass Valve,

Vortech Blow off valve

Sato Engineering Intercooler

Subaru automotive fuel injectors

Kawasaki OEM fuel pick up with after market Walbro fuel pump

R&D Racing flame arrestors

Electrical

Mitsubishi Factory programmable ECU

Ultra wiring harness

Ultra inlet temp sensor

Ultra boost pressure sensor

NGK Spark Plugs CR9EK

OEM coils

Pump and driveline

Skat-Trak 160mm, 12 vain Magnum One-offset Pumpw/30mm Setback

Skat-Trak (13/18) three blade, stainless-steel Impeller

Skat-Trak Extended-length drive shaft (30mm longer)

Riva drop nozzle system

Macc Racing billet aluminum drive shaft housing

Reduction nozzle diameter: 84mm

Steering Nozzle diameter: 90mm

R&D Racing modified ride plate

R&D racing intake grate

Single trim tab with pneumatic actuator

Hull and Handling components

3DR high flow fiber cowl

3DR carbon Block off for glove box

3DR carbon fiber seat

Riva billet aluminum by-pass fittings

Steering assembly

UMI Racing steering system

UMI Racing  handlebars

Rental grips

UMI Racing trigger throttle lever

UMI Racing trim lever

Control trim cable

Dyno engine output: 370bhp

Estimated torque: N.A.

Top speed: 84-85mph Havasu spec

 

Team sponsors

Kawasaki, Monster Energy, Vortech Supershargers, Hydro-Turf, Skat-Trak, Sato Engineering

 

 


Το μοτέρ των 370 ίππων.

Το ανθεκτικό intercooler της Sato Engineering.

Η προγραμματιζόμενη ηλεκτρονική της Mitsubishi.

Το μπουτόν παράκαμψης του immobilizer.

Αισθητήρας στην εισαγωγή του αέρα.

Αισθήρας πίεσης Boost από Ultra.

Για το drop nozzle και το trim tab.

Drop nozzle και trim system.

Intake R&D με μονό πτερύγιο.

Τα τροποποιημένα sponsons της Beach House.

Διπλά φίλτρα αέρος.

Χειροποίητα lifters.

Άριστο το κράτημά του στις στροφές παντός τύπου.

Ο Joe Heim, ο Β.Μωραϊτης, κι ο Craig Warner.