Mike Klippenstein's #1C: Hydrospace S4 Παγκόσμια αποκλειστικότητα

Τετράχρονο απόλυτο όπλο

S4 υπάρχουν πολλά, ωστόσο μόνο ένα ήταν πραγματικά γρήγορο και μπορούσε να περάσει στα ίσια την πληθώρα των καλοστημένων δίχρονων, κι αυτό ήταν το απόλυτο όπλο του Καναδού πολυ-πρωταθλητή Mike Klippenstein.

 

Κείμενο: Β. Μωραΐτης

Φωτ.: www.jetskiworld.gr

 

To 2005 έκαναν για πρώτη φορά δειλά-δειλά την εμφάνισή τους τα τετράχρονα S4 της Hydrospace στον υγρό στίβο της Havasu. Στις κατηγορίες Stock πήραν αρκετούς τίτλου εφόσον “έκλεβαν εκκλησία” ωστόσο στην Pro ο επίσημος αναβάτης τους Chris MacClugage δεν τα πήγε και τόσο καλά, μια και η εταιρεία ψαχνόταν ακόμη στον τομέα των βελτιώσεων. Την επόμενη χρονιά η εταιρεία απέλυσε τον MacClugage και το Chris Hugest (πρώην οδηγό εξέλιξης της Kawasaki) και έδωσε ένα αρκετά καλά προετοιμασμένο S4 στο νεαρό, διψασμένο για νίκη, Brice Lopez. Ο Lopez πήρε τον τίτλο έπειτα από έντονη μάχη με τον Botti ωστόσο, την ώρα του τεχνικού ελέγχου πέρασε... από την πίσω πόρτα. Φέτος, τα πράγματα ήταν διαφορετικά. Ο διάσημος Καναδός αναβάτης Mike Klippenstein αφιέρωσε σημαντικό χρόνο για το στήσιμο του σκάφος του και στο πλευρό του είχε το φημισμένο βελτιωτή Bill Chapin της R&D. Το σκάφος του πραγματικά θέριζε, σε οποιοδήποτε σημείο της κλίμακας των στροφών και η γάστρα του ήταν απόλυτη σε βαθμό που έκοβε την ανάσα.

 

Τα μυστικά του Klippenstein

Ο Klipper είναι γνωστός τόσο για τις οδηγικές του ικανότητες όσο και τις ικανότητές τους ως μηχανικός κι είναι αποδεδειγμένο ότι πιάνουν τα χέρια του και το μυαλό του κόβει στροφές. Οι 19 παγκόσμιοι τίτλοι που έχει στην πλάτη του δεν ήρθαν τυχαία. Έχει δουλέψει σκληρά όλα αυτά τα χρόνια κι έχει καταφέρει να κερδίσει αναβάτες πολύ νεότερους από αυτόν. Αρχικά ο Klipper ασχολήθηκε με την γάστρα. Τοποθέτησε ένα σετ μπροστινών sponsons και στη συνέχεια ασχολήθηκε αρκετά με το intake grate και το ride plate. Δοκίμασε πολλές διαφορετικές συνταγές πριν καταλήξει στη θέση των sponsons, τον τύπο του ride plate και του intake grate. Το ride plate της TBM μεταποιήθηκε κι απόκτησε μία σειρά από οπές αλά Bill Chapin ενώ το intake grate προήλθε από την R&D και τροποποιήθηκε κατάλληλα από τον Chapin. Πάνω από 20 impeller είχε δοκιμάσει επίμονα ο Klipper προτού αποφασίσει ποιο θα χρησιμοποιούσε στην κατηγορία Pro, κι αυτό γιατί ήθελε να συνδυάσει την εκρηκτική επιτάχυνση και την υψηλή τελική ταχύτητα χωρίς να υστερεί σε κανένα από τους δύο τομείς.

 

Ο κινητήρας δέχτηκε κατάλληλες βελτιώσεις για την αύξηση της ισχύος και της ροπής καθώς επίσης και την κατάλληλη κλιμάκωση των δύο αυτών παραμέτρων. Πιο συγκεκριμένα χρησιμοποιήθηκε ένα σπέσιαλ intercooler σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα ανταλλακτικά του κιτ των 180 ίππων που δίνει τη Αυστριακή εταιρεία. Όσων αφορά την ηλεκτρονική ανάφλεξη ο Klipper ακολούθησε την συμβουλή του Chapin ο οποίος σετάρισε κατάλληλα ένα Power Shot έχοντας ήδη αναλύσει τα αποτελέσματα που παρέχουν οι αισθητήρες του κινητήρα. Τελικά, η ισχύς ξεπέρασε τους 190 ίππους σύμφωνα με τα λεγόμενα του Klipper.

 

Γάζωνε σε κάθε τομέα

Ο ήλιος μόλις είχε καταφέρει να σταθεί στον ουρανό της Havasu όταν πάτησε στα κρύα μπλε νερά, για να τραβήξω το S4 του Klipper από το χειροποίητο αλουμινένιο τρέϊλερ του. Μόλις άκουσα το μπάσο ήχο του μοτέρ του χαμογέλασα πίσω από το γείσο του κράνους μου νομίζοντας ότι είχα να κάνω με το αργό S4 του Lopez. Ωστόσο, από τις πρώτες κοφτές γκαζιές που έριξα για να απομακρυνθώ από την ακτή που κόπηκε η ανάσα συνάμα και το χαμόγελο που ήδη είχε διαγραφεί κρυφά στο πρόσωπό μου. Τούτο εδώ το πράγμα όχι απλά πήγαινε αλλά γάζωνε στα χαμηλά, μάκρυνε τα χέρια σου στις μεσαίες στροφές και παρέμεινε ισχυρό στα υψηλά. Εργοστασιακά και μή καλοστημένα όρθια έχω οδηγήσει πολλά ωστόσο το S4 του Klipper αποτελούσε κάτι εντελώς το διαφορετικό. Ο κινητήρας του τραβούσε δυνατά από το ρελαντί χωρίς κανένα διχασμό και στις μεσαίες έτρωγα μια καλή κλωτσιά ενώ την ίδια στιγμή αύξανα ακόμη περισσότερο τη δύναμη στα χέρια μου.

 

Η γάστρα του αποτελούσε ίσως την πιο απόλυτη κι άμεση στις αντιδράσεις της γάστρα που έχω οδηγήσει ποτέ. Ένα κλικ στη μπάρα του τιμονιού ήταν αρκετό για να πλασαριστεί το σκάφος εν ριπή οφθαλμού στην στροφή. Κλειστή, φουρκέτα ή ανοιχτή παρατεταμένη ήταν το ίδιο και το αυτό για το S4 του Klipper. Τα εμπρόσθια sponsons φρόντιζαν για την ευστάθεια του στις υψηλές ταχύτητες που ξεπερνούσαν τα 65mph. Για την ακρίβεια η τελική του έφθανε τα 68mph ωστόσο ο Klipper άθελα του ανάφερε ότι είδε και υψηλότερη τελική ταχύτητα. Επιπλέον, τα sponsons συντελούσαν θετικά στο καλό πάτημά του στη στροφή ωστόσο, κάποιες φορές είχε την τάση να βουτάει το ρύγχος του πρόβλημα που αντιμετώπιζε κι ο ίδιος κατά την διάρκεια του αγώνα. Αλλαγή κατεύθυνσης άλλαζα με τη σκέψη αλλά το μυαλό ήταν πάντα στην οδήγηση, αν έκανα πως χάζευα η τούμπα παραμόνευε γιατί η γάστρα διάβαζε και μετέφραζε την κάθε εντολή άμεσα, χωρίς δεύτερη σκέψη.

 

Αναμφισβήτητα το σκάφος του Klipper αποτελεί μέχρι στιγμής ότι ισχυρότερο έχει εμφανιστεί στην κατηγορία Pro Ski. Έχοντας ξεκάθαρη υπεροχή σε κάθε τομέα αφήνει πίσω τον ανταγωνισμό ακόμη και τα αντίστοιχα καλοστημένα τετράχρονα. Τελικά, δεν ήταν τυχαίο το γεγονός που ο Mike Klippenstein πήρε τον τίτλο μέσα από τα χέρια των φαβορί, σαν σιωπηλός εκτελεστής. Αυτό που με βάζει σε σκέψεις είναι το πόσο γρήγορα θα γίνουν τα Ski την επόμενη σεζόν (2008) όταν σκέφτομαι την αλλαγή των κανονισμών, την αύξηση του κυβισμού και την χρήση power valve.

 

 

Mike Klippenstein’s  #1C: Hydrospace S4

Engine

Hydrospace OEM crankshaft

Hydrospace OEM crankcases

Hydrospace pistons & rings reworked

Compression: 9kg

OEM exhaust system with no silencer

Balance shaft with different weight

Modified head gasket

New Pop off valves

Black fuel injectors

Stock flame arrestors

Intercooler from 180hp kit

Cooling lines in: 2 lines in

Cooling lines out: 2 lines out

Electrical

APW ECU 180/190 kit remapped

R&D power shot

Hydrospace stock flywheel

Hydrospace stock charging system

Spark Plugs Champion Platinum RC7PYCB

Pump and driveline

Stock Solas pump, 12 vain pump, 140mm

Skat-Trak stainless-steel three blade (12/22) impeller

Magura hydraulic drop nozzle system  

Reduction nozzle diameter: 82mm

Steering nozzle diameter: 85mm

Front sponsons

Hull and Handling components

Stock hood

AP Designs Gunwale pad covers with lifters

TBM ride plate specially modified by Klippenstein

R&D Racing intake grate specially modified by B. Chapin

Steering assembly

RRP handlepole

Prowatercraft handlepole pad

Jettrim custom made pole pad

UMI Racing  0 degrees handlebar

RRP turn plate

Renthal grips

SE trigger throttle lever

Magura trim lever

Power:190/8.300 hp/rpm

Torque:185/- lb/rpm

Top Speed: 66-68mph

 

Team Sponsors

Riva Racing, Blackfoot motorsports, Macc Racing, TBM, R&D Racing, Skat-Trak, Stickerpimp, Slippery, UMI Racing, RRP, Maxima.

 


Το τετράχρονο εργοστάσιο των 190 ίππων.

Το μαγικό Power Shot της R&D.

Η τροποποιημένη μανέτα της SE.

Το πρακτικό υδραυλικό trim.

Προσωπικό στυλ και στο pole mat.

Ελαστικός τάκος για το τιμόνι.

TBM plate με τρύπες αλά R&D.

Το πρωτότυπο intake grate της R&D.

Πλήρως αλλαγμένο το deck.

Ο Μωραϊτης με τον Klippenstein.