Dustin Motzouris's #1ZA: Kawasaki Jet Ski 800 SX-R 07 Παγκόσμια αποκλειστικότητα

Το ταχύτερο δίχρονο

Στο βάθρο ανέβηκε για άλλη μία χρονιά ο Dustin Motzouris με ένα SX-R προετοιμασμένο από την Jet Ski Unlimited αποδεικνύοντας την υπεροχή του βελτιωτή Steve Webster.

 

Κείμενο: Β.Μωραΐτης

Φωτ.: www.jetskiworld.gr

 

Αν κρίνει κανείς από τους διεθνείς κανονισμούς και μόνο, τελικά χρειάζεται κότσια για να τα βάλεις με τα σύγχρονα τουρμπάτα τετράχρονα στην κατηγορία Ski. Η τεχνολογική τους υπεροχή κι η μεγαλύτερη ευκολία που παρέχουν στην εξόρυξη ισχύος βάζει σε σκέψεις τους βελτιωτές των ταπεινών δίχρονων. Ο Steve Webster είναι ένας από τους κορυφαίους –κι είναι λίγοι αυτοί- βελτιωτές  των δίχρονων κινητήρων personal water craft. Οι επιτυχίες που τον πλαισιώνουν είναι πολλές κι εκείνος επέλεξε έναν από τους κορυφαίους αθλητές της κατηγορίας για να εκπροσωπήσει την εταιρεία του εδώ και τρία χρόνια στους Τελικούς του Παγκοσμίου. Ο λόγος γίνεται για το Έλληνα ομογενή από την Νότιο Αφρική, τον Dustin Motzouris που έχει κερδίσει δύο παγκόσμιους τίτλους, τον ένα ως εργοστασιακός αναβάτης της Kawasaki και τον άλλο με την ομάδα του Webster.

 

Τι άλλαξε από πέρυσι

Το πρώτο στοιχείο που τράβηξε την ματιά μου ήταν το σύστημα τροφοδοσίας. Φέτος, ο Webster χρησιμοποιούσε τα νέα καρμπιρατέρ της Novi που διαθέτουν διαφορετικό sonic venturi με στόχο την καλύτερη διάχυση του καυσίμου. Επιπλέον άλλαξε την κάσα των reed και τοποθέτησε ένα σέτ V-Force 2 χρησιμοποιώντας τους αποστάτες (με φάλτσο κόψιμο) της Jet Ski Unlimited. Σημαντικές αλλαγές πραγματοποίησε επιπλέον στο σύστημα εξαγωγής. Η γνωστή “στεγνή” εξάτμιση της Factory Pipe δέχτηκε κατάλληλη μεταποίηση για να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις του υπερκυβισμένου μοτέρ, μία μετατροπή που κάνει ο ίδιος ο Webster στις εγκαταστάσεις της εταιρεία του. Επιπροσθέτως, χρησιμοποίησε τον ηλεκτρονικό ψεκασμό της MSD για να τροποποιήσει την κλίμακα της ισχύος στις χαμηλές και μεσαίες στροφές.

 

Στο παρελθόν ο Webster μου είχε εκμυστηρευθεί το γεγονός ότι τα αγωνιστικά σκάφη που κατασκευάζει για τους Τελικούς του Παγκοσμίου αποτελούν τη βιτρίνα της επιχείρησή τους. Με λίγα λόγια, ότι έχει το σκάφος του Motzouris μπορεί κάλλιστα να το φτιάξει για τον κάθε πελάτη. Ωστόσο, φέτος έκανε μία μικρή εξαίρεση και χρησιμοποίησε μία σπέσιαλ ηλεκτρονική ανάφλεξη τύπου total loss από την Mitsubishi. Βασίζεται στις αναφλέξεις που χρησιμοποιούσε το παρελθόν η εργοστασιακή ομάδα της Kawasaki ωστόσο, είναι μοντέλο δεύτερης γενιάς κι ο λόγος για τον οποίο τη χρησιμοποίησε το Webster είναι καθαρά για να θωρακίσει την αξιοπιστία του συνόλου. Ο ίδιος μάλιστα είχε χρησιμοποιήσει ανάφλεξη της Advent στο σκάφος του Tyron Motzouris με ιδιαίτερη σιγουριά αλλά για το σκάφος που στόχευε στην κατάκτηση του τίτλου ήθελε κάτι παραπάνω. Δύο διαφορετικά μοτέρ είχε φτιάξει ο Webster με σπέσιαλ stroker στρόφαλο. Τελικά, ο Motzouris χρησιμοποίησε την δεύτερη επιλογή έπειτα από μία σειρά δοκιμών που είχε κάνει λίγες ημέρες πριν τον αγώνα.

 

Στην γάστρα τοποθέτησε ένα νέο intake grate της Jet Ski Unlimited που σχεδιάστηκε από τον Webster και κατασκευάστηκε από την Skat-Trak. Οι ομοιότητές του είναι έντονες με το αντίστοιχο της Skat-Trak ωστόσο ο Webster ανάφερε ότι φέρει σημαντικές αναβαθμίσεις. Επιπλέον, τοποθέτησε ένα σετ πρωτότυπων sponsons στο εμπρός μέρος της γάστρας και άνοιξε τρύπες σε διαφορετικά σημεία στο carbon ride plate της Jet Ski Unlimited. Ένα σχεδιασμό που είχα δοκιμάσει πριν από ένα χρόνο στο σκάφος της Janelle Lund. Μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση που παρόλο ότι χρησιμοποιούσε το σπέσιαλ τιμόνι της Rick Roy Products δεν είχε τοποθετήσει τη βάση με τις διπλές τρύπες της RRP για να τροφοδοτήσει με περισσότερο αέρα το μηχανοστάσιο. Ωστόσο, ο Webster δήλωσε ότι επειδή χρειάζεται να ανοίξεις δεύτερη τρύπα στο deck, η συγκεκριμένη βάση δεν πληροί τους κανονισμούς της IJSBA στην κατηγορία Open με αποτέλεσμα είναι εύκολο να βρεθείς άκυρος στον τεχνικό έλεγχο.

 

Στο δια ταύτα

Έχοντας οδηγήσει το σκάφος του Motzouris από την αρχή της συνεργασίας του με τον Webster που ήταν ευκολότερο να διακρίνω τις διαφορές του από τη μία χρονιά στην άλλη. Φέτος, ο φημισμένος βελτιωτής προσπάθησε να συνδυάσει την εκρηκτική επιτάχυνση με την καλή τελική ταχύτητα ωστόσο, κάπου εκεί, κάτι δεν του βγήκε ακριβώς όπως ακριβώς το περίμενε...

 

Ένα είναι το σίγουρο, ότι το φετινό σκάφος του Dustin ήταν μακράν πιο ακαριαίο και απότομο στην επιτάχυνση σε όλο το φάσμα των στροφών από τα σκάφη που χρησιμοποίησε τι δύο περασμένες χρονιές. Από το ρελαντί η δύναμη έκανε την εμφάνισή της καθαρά χωρίς κανένα διχασμό με την τουρμπίνα να μετατρέπει σε ωφέλιμη ώθηση την ισχύ χωρίς να πατινάρει ή να ξενερίζει. Κάπου λίγο πριν μεσαίες στροφές το τράβηγμά του γινόταν ακόμα πιο έντονο και στη συνέχεια σταδιακά η ισχύ ξεδιπλωνόταν γραμμικά καθώς το SX-R έφθανε στην τελική του ταχύτητα. Σε καμία περίπτωση δεν θα έλεγες ότι το μοτέρ σου έκοβε τα χέρια όπως αυτού του Dauliach πριν από δύο χρόνια. Αντιθέτως, “καθάριζε” με υποδειγματικό τρόπο από τις χαμηλές στροφές χωρίς να ακούγεται ξερό. Άλλωστε ο Webster φημίζεται για την προσοχή του στο “στέγνωμα” σε βαθμό που ανησυχεί τον Motzouris που με τη σειρά του πιστεύει ότι το μοτέρ είχε κι άλλα περιθώρια, ωστόσο ο Webster προτιμάει να κινείται σε ασφαλή όρια.

 

Βελτιωμένη ήταν σε όλους τους τομείς η συμπεριφορά της γάστρας του. Τα μπροστινά sponsons ενίσχυσαν την σταθερότητα στην ευθεία και σε συνδυασμό με το ανακαινισμένο ride plate παρείχαν καλύτερη αίσθηση στο πλασάρισμα του σκάφους στην στροφή, χωρίς να εμφανίζει την τάση να βουτήξει το ρύγχος όσο επιθετικό κι αν γινόταν το στυλ μου. Από την άλλη πλευρά το πίσω μέρος της γάστρας δεν μου έδινε την καλύτερη αίσθηση όσον αφορά την πρόσφυσή της. Κι αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό των carbon ride plate της Jet Ski Unlimited. Κατά τη γνώμη μου ο Motzouris θα μπορούσε να ψαχθεί ακόμη περισσότερο με την θέση και την γωνία των sponsons που σε συνεργασία με ένα άλλο ride plate θα έφτιαχναν ένα πολύ καλύτερο σύνολο, τόσο στην πρόσφυση όσο και την αίσθηση.

 

Ο βραχίονας και η μπάρα του τιμονιού ήταν σφιχτή, περισσότερο από ότι συνήθως τα ρύθμιζε ο Motzouris τις περασμένες χρονιές. Ο ίδιος δήλωσε ότι κατά αυτό τον τρόπο διατηρεί πιο εύκολα την ισορροπία του χωρίς να προσπαθεί ιδιαίτερα πάνω σε ένα χαλαρό σύστημα διεύθυνσης. Η γάστρα υπάκουε τυφλά στις εντολές μου κι οι αλλαγές κατεύθυνσης γινόταν με ακρίβεια και αμεσότητα, όπως ακριβώς θέλει ένας πρωτοκλασάτος αναβάτης σαν τον Motzouris.

 

Στο σύνολο το σκάφος του Motzouris αποτελεί ίσως το καλύτερο δίχρονο που είχε βρεθεί φέτος στη Havasu ωστόσο ο ίδιος στάθηκε κάπως άτυχος στο πρώτο σκέλος του αγώνα. Σίγουρα ο Webster έκανε ένα μεγάλο βήμα μπροστά, κι ο ίδιος έχει δηλώσει ότι θα επενδύσει ακόμη περισσότερο στο μέλλον στα δύο μοτέρ που είχε στήσει στη Havasu ανάλογα με τις αλλαγές των κανονισμών που θα ισχύσουν τη σεζόν του 2008. Κοινώς, τα πράγματα θα πρέπει να εξισορροπούν την τεχνολογία και τον κυβισμό μεταξύ των δίχρονων και των τετράχρονων. Αν τελικά τα δίχρονα γίνουν 900-1000cc τότε η κατάσταση θα αλλάξει ριζικά και θα δούμε εξωτικές κατασκευές.

 

Dustin Motzouris’ #1 ZA: Kawasaki Jet Ski 800 SX-R  2007

Engine

Stroker (2mm) billet crankshaft, trued & welded with JSU heavy duty Rods 

Bore x stroke: 84 x 76mm

Kawasaki OEΜ crankcases

JSU, Steve Webster crankcase porting

JSU, Steve Webster cylinder porting

Wiseco 84mm pistons & rings

JSU cylinder head with 27cc domes

Cranking compression: 200psi

Factory Pipe Dry Pipe Exhaust System (special chamber and modified stinger)

JSU Racing thick base gasket

R&D intake manifold

V-Force 2 reeds

JSU Racing aluminum, angled reed spacers

Novi 48mm  carburators

SXi 750 Pro throttle cable

Blowsion billet dual fuel pick up

K&N flame arrestors

Fuel: VP Racing MS109

Lubricant: Maxima Formula K2

Electrical

New Generation Mitsubishi prototype total loss ignition

Team Kawasaki total loss flywheel

NGK BR9ES Spark Plugs

Pump and driveline

Skat-Trak 142mm, 14 vain Magnum Pumpw/30mm Setback

Skat-Trak originally (16/22-16/23) three blade, stainless-steel Swirl Impeller 

Skat-Trak cast aluminium pump shoe

Skat-Trak extended drive shaft

Skat-Trak drop nozzle system with welded extension on the steering nozzle ring

JSU billet aluminium couplers 

Reduction nozzle: 83mm

Steering nozzle: 86mm

JSU carbon ride plate with new designed wholes

JSU stainless steel intake grate made by Skat-Trak

Blowsion prototype front sponsons

Hull and Handling components

3DR carbon hood 

Blowsion billet aluminium hood latch

3DR carbon fiber rail caps

OEM nosepiece

3DR carbon dash

Jettrim mat covers with lifters

Hydro Turf Diamond Cut Rail mat kit

UMI Racing billet aluminium by-pass fittings

JSU SX-R side rail bumpers

Electric bilge with JSU bilge switch

Blowsion duck bills

Steering assembly

RickRoyProducts handlepole with OEM bracket

Blowsion carbon fiber chin pad

Blowsion handlebar 4 degree

JSU short turn plate

ODI grips Ruffian style with Flange

UMI Racing Steering system

Skat-Trak heavy duty steering cable

UMI Racing trigger throttle lever

UMI Racing trim lever

Skat Trak trim cable

Engine output

Horse power: N.A.

Torque: N.A.

Top speed: 63mph

 

Team Sponsors

JetSkiUnlimited Racing, Kawasaki,  LG1 Graphics, Oakley, Factory Pipe, Quackysence, RRP, Blowsion, 3DR, Novi, Fast, Skat-Trak

 


Ο stroker κινητήρας του Motz.

H προγραμματιζόμενη ανάφλεξη της Mitsubishi.

Η ηλεκτρονική μονάδα του ψεκασμού νερού.

Το πηνίο του μπεκ ψεκασμού νερού.

Το πρωτότυπα sponsons.

Το αναβαθμισμένο ride plate.

H νορμάλ βάση του τιμονιού.

Κοντή πλάκα στρέψης και τιμόνι 4ο.

Το νέο intake grate της JSU.

Το τροποποιημένο deck του σκάφους.

Άμεση και σαφής η συμπεριφορά του στις στροφές.

Παρέα με τον Motzouris στο τέλος της δοκιμής.