Sea-Doo RXP-X

Sea-Doo RXP-X
Όπως θα έπρεπε να ήταν εξαρχής

Ανανεωμένο σε σημαντικούς τομείς όπως την γάστρα, τον κινητήρα, την εργονoμία του συνόλου και πάνω απ’όλα την αισθητική το νέο RXP-X παίρνει ένεση αγωνιστικού DNA, παρουσιάζοντας ριζικά αναβαθμισμένη συμπεριφορά στην σπορ οδήγηση.

 

Κείμενο: Β. Μωραΐτης

Φωτ.: www.jetskiworld.gr

 

Είναι γεγονός ότι η BRP έχει δώσει μεγάλη έμφαση στην κατηγορία των τετράχρονων, τριθέσιων Runabout κι είναι η πρώτη εταιρεία που κατέκλυσε την παγκόσμια αγορά με κάθε είδους μοντέλο χρησιμοποιώντας την ίδια βασική συνταγή στο μηχανοστάσιο. Από την άλλη πλευρά τα δυο σπορ μοντέλα της, το RXP (για αγώνες κλειστής πίστας) και το RXT (για αγώνες off-shore), βασιζόταν τουλάχιστον από πλευράς σχεδίασης γάστρας, σε πιο ήπιο επίπεδο σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό. Ακόμα κι εργονομία τους απαιτούσε σημαντικές αλλαγές για να μπορεί να βρει τη θέση του ο αναβάτης. Με αφορμή τα εικοστά της γενέθλια η εταιρεία αποφάσισε να βγάλει μία ξεχωριστή σειρά σπορ σκαφών, τη σειρά “X”, που απαρτίζουν το νέο RXP-X και το RXT-X.

 

X-Tech

Όσον αφορά την γάστρα του, παραμένει όμοια με τους κλασικού RXP. Από τον αναβάτης της εταιρείας, τον έλληνα ομογενή Eric Lagopoulos πληροφορήθηκα ότι έχει αλλάξει η θέση της τουρμπίνας, πιο συγκεκριμένα ότι τοποθετήθηκε ελαφρώς πιο πίσω, ωστόσο η συγκεκριμένη πληροφορία δεν επαληθεύτηκε από την BRP. Το σίγουρο είναι ότι διαθέτει ένα νέο intake grate, που συντελεί σημαντικά στην καλή τροφοδοσία της τουρμπίνας. Επιπλέον, μεγάλωσε ο όγκος της εισαγωγής για να ενισχυθεί η τροφοδοσία της τουρμπίνας, που πλέον φιλοξενεί καινούργιο ανοξείδωτο impeller. Το ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο trim διαθέτει ταχύτερη απόκριση, ένα στοιχείο που θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα από τους αγωνιζόμενους. Ο κινητήρας του διαθέτει καινούργια φτερωτή στον υπερσυμπιεστή και νέο intercooler, παράμετροι που εκτόξευσαν την ισχύ στους 255 ίππους.

 

Στο deck τοποθετήθηκε νέο αντιολισθητικό ελαστικό υλικό με σχεδίαση που το κάνει να μοιάζει με βιομηχανικό πανιόλο, στοιχείο που ενισχύει σημαντικά την αισθητική του συνόλου. Επιπλέον, διαφοροποιήθηκε η σχεδίαση της σέλας. Η νέα σέλα αναβαθμίζει σε αξιοσημείωτο βαθμό την εργονομία του συνόλου σε συνεργασία με την ρυθμιζόμενη τιμονιέρα, τη νέα μπάρα τιμονιού και φυσικά την μασίφ αλουμινένια μανέτα του γκαζιού. Η τελευταία είναι συμβατικού τύπου και τοποθετείται για πρώτη φορά σε μοντέλο της BRP. Την αισθητική του συνόλου ολοκληρώνουν τα νέα γραφικά και η προσεγμένη χρήση των χρωμιωμένων τμημάτων.   

 

Όπλο για πίστα

Είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς πόσο άλλαξε η πλεύση κι η συμπεριφορά της γάστρας μ’αυτές τις απλές, αλλά τόσο σημαντικές, αλλαγές που πραγματοποίησε η BRP. Η δοκιμή πραγματοποιήθηκε σε μία μικρή πίστα που είχε στηθεί από το προσωπικό της BRP λίγο πιο πέρα από την πίστα των Τελικών του Παγκοσμίου, στο σημείο που έχω οδηγήσει όλα τα νέα Sea Doo τα τελευταία έξη χρόνια. Το πρώτο στοιχείο που μ’εντυπωσίασε δεν ήταν άλλο από την άμεση απόκριση του κινητήρα και την εκπληκτική επιτάχυνση, χωρίς δισταγμό από το χαμηλό φάσμα των στροφών. Ο κινητήρας του ανεβάζει στροφές πιο γρήγορα κι η τουρμπίνα ανταποκρίνεται άμεσα μετατρέποντας την ισχύ σε ωφέλιμη ώθηση. Στη ευθεία η γάστρα του δεν τραβάει από την μια πλευρά ή την άλλη, όπως συνήθιζε στο παρελθόν. Αντιθέτως, η πλεύση του έχει αναβαθμιστεί σημαντικά και θα έλεγε κανείς ότι δεν συγκρίνεται με τον προηγούμενο μοντέλο. Στις κλειστές στροφές διατηρεί την τάση της υποστροφής ωστόσο οι λάτρες της αγωνιστικής οδήγησης μπορούν να τροποποιήσουν την συγκεκριμένη συμπεριφορά του αλλάζοντας τα sponsons. Εξίσου καλά το πλασάρεις στις φουρκέτες χωρίς να εμφανίζει την τάση να βουτήξει το ρύγχος του όπως συνήθιζε στο παρελθόν. Η γάστρα του συνεχίζει να σηκώνει σπρέι ωστόσο, λόγω του καλύτερου πατήματός της στην επιφάνεια του νερού δεν καταλήγει όλο πάνω σου.

 

Η ανανεωμένη εισαγωγή παρέχει καλύτερο “δάγκωμα” της γάστρας πάνω στην επιφάνεια του νερού περιορίζοντας το ξενέρισμα της τουρμπίνας. Επιπλέον, ενισχύθηκε ιδιαίτερα το κράτημά του στην στροφή επιτρέποντάς σου να ορίζεις με μεγαλύτερη ακρίβεια τις γραμμές σου. Πλέον κινείσαι πιο εύκολα πάνω στη νέα σέλα και τα ελαστικά πατάκια παρέχουν καλή πρόσφυση σε σύγκριση με αυτά του κλασικού RXP που γλιστρούν. Η συμβατική μανέτα έχει δώσει άλλο αέρα στην οδήγηση, καθώς επίσης κι η τιμονιέρα ωστόσο η τελευταία είναι ελαφρώς υψηλά τοποθετημένη στη στάνταρτ θέση της. Λόγω των περιστάσεων δεν είχα την δυνατότητα να ψαχτώ περισσότερο μ’αυτή και να βρω μια καλύτερη θέση, που σίγουρα γίνεται.

 

Όσον αφορά τις επιδόσεις του η Sea Doo δηλώνει ότι αγγίζει το νομοθετικό όριο των 65mph γεγονός, που πιστεύω ότι ισχύει εφόσον στις συνθήκες της δοκιμής (ελαφρώς κυματισμός της λίμνης) έβλεπα σταθερά 62,5-63mph. Λογικό λοιπόν είναι στη λαδιά να δει κανείς τα 65mph στην οθόνη του GPS. Ωστόσο, η εταιρεία δεν είχε κανένα σκοπό να σπάσει κάποιο ρεκόρ ταχύτητας. Αντιθέτως, στόχος της ήταν να ενισχύσει την επιτάχυνση και το καλό πάτημα της γάστρας στην σπορ οδήγηση και πέτυχε τον στόχο της.

 

Το κόστος του νέου Sea Doo RXP-X αγγίζει τα 19.200ευρώ, παράμετρος που θα βάλει σε σκέψεις ακόμη και τον πιο “ζεστό” ενδιαφερόμενο καταναλωτή αν σκεφτεί ότι το αντίστοιχο Kawasaki κοστίζει 17.250ευρώ και το νέο Yamaha που φθάνει τα 18.250ευρώ. Ολοκληρώνοντας αξίζει να σημειωθεί το γεγονός ότι οι δύο μεγαλύτερες εταιρείες βελτιώσεων των ΗΠΑ, η R&D και η Riva, εργάζονται πυρετωδώς για να ετοιμάσουν σύντομα κάποια αξεσουάρ για την γάστρα και τον κινητήρα. Μείνετε συντονισμένοι...

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Μοντέλο: Sea Doo RXP-X

Κινητήρας

Τύπος: 4T, Εν σειρά, τρικύλινδρος, SOHC

Χωρητικότητα (cc): 1.494

Διάμετρος x διαδρομή (mm):100x63,4

 Ισχύς (bhp/σ.α.λ.): 255/-

Ροπή (kgm/σ.α.λ.): Δ.Α.

Σχέση συμπίεσης:8,4:1

Τροφοδοσία: EFI Rotax, με σώμα εισαγωγής διαμέτρου 52mm

Σύστημα εισαγωγής: Supercharged με intercooler

Σύστημα εξαγωγής: Εξάτμιση 4-1

Σύστημα ψύξης: Μοτέρ: Κλειστό κύκλωμα, Εξάτμιση: Ανοιχτό κύκλωμα

Γάστρα

Τύπος: Semi V, συνθετικού υλικού.

Dead Rise: ΤΒΑ

Υλικό γάστρας: Fiberglass Reinforced Composite

Υλικό Deck: Fiberglass Reinforced Composite

Ολικό μήκος mm): 3.070

Ολικό πλάτος (mm): 1.220

Ολικό ύψος (mm): 1.160

Αριθμός αναβατών:2

Βάρος (kg): 361

Αποθηκευτικός χώρος (l): 40,3

Cooler (l): Δεν διαθέτει

Glove box (l): 2,2

Αναρρόφηση νερού: Τζιφάρι υποπίεσης

Βραχίονας επιβίβασης: Ναι

Χειρολαβή: Ναι

Δέστρα σέλας: Ναι

Τύπος γκαζιού: Σκανδάλη δείκτη

Καθρέφτες: Ναι

Αντιολισθητικά πατάκια: Ελαστικά

Σύστημα πρόωσης

Τουρμπίνα: Διαμήκης ροής, μονού σταδίου

Διάμετρος τουρμπίνας (mm): 155,5

Διάμετρος κώνου συμπίεσης (mm): Δ.Α.

Διάμετρος κώνου στρέψης (mm): Δ.Α.

Impeller: Ανοξείδωτο, τεσσάρων πτερυγίων, βήματος 15/20.

Μετάδοση:1:1

Trim: VTS (Variable Trim System)

Ηλεκτρικό σύστημα

Μπαταρία: 12volt, 19amp, κλειστού τύπου

Ανάφλεξη: Ψηφιακή με ηλεκτρονική προπορεία

Χρονισμός: Δ.Α.

Τύπος μπουζί: NGK DCPR8ES

Εκκίνηση: Μίζα

Σύστημα ασφαλείας: DESS

Ταμπλό οργάνων

Ένδειξη καυσίμου: Ναι

Ένδειξη λιπαντικού: Ναι

Ταχύμετρο: Ναι

Στροφόμετρο: Ναι

Ένδειξη trim: Όχι

Επιπλέον ενδείξεις: Voltage μπαταρίας, θερμοκρασία ατμόσφαιρας, μέση ταχύτητα, ώρα, απόσταση ταξιδιού, ταχύτητα, πυξίδα, θερμοκρασία νερού, χρονόμετρο, χαμηλή πίεση λαδιού, πληροφορίες περιοδικής συντήρησης και έλεγχος κινητήρα.

Καύσιμο/Λιπαντικό

Συνιστώμενο καύσιμο: Αμόλυβδη βενζίνη, 87+οκτανίων

Ρεζερβουάρ (l): 60

Ρεζέρβα (l): Δ.Α.

Σύστημα λίπανσης : Ξυρό κάρτερ, σύστημα λίπανσης με πίεση

Ρεζερβουάρ λιπαντικού (l): 5

Τιμή (ευρώ): 19.200

 

 


Άψογη μανέτα και σπέσιαλ ντίζα γκαζιού.

Πανέμορφη η ρυθμιζόμενη τιμονιέρα.

Τα χειριστήρια του γρήγορου VTS.

Ανανεωμένη η σχεδίαση της σέλας.

Τα πατάκια κλέβουν την παράσταση.

Μοναδικό το φινίρισμα των χρωμιωμένων τμημάτων.

Η μετάδοση διαθέτει κι όπισθεν.

Παρόν και το OPAS.

Ο υπογράφον κι ο Eric Lagopoulos.

Μαζί με το επιτελείο της BRP.

Ο αναβαθμισμένος κινητήρας.

Τα ανανεωμένα όργανα.