Sea-Doo RXT-X

Με στόχο την κορυφή

Η Καναδική εταιρεία βάζει υψηλότερους στόχους όσον αφορά τις επιδόσεις της κατηγορίας των σπορ τριθέσιων Runabout παρουσιάζοντας ίσως το καλύτερο τριθέσιο pwc που έχει κατασκευάσει μέχρι τώρα.

 

Κείμενο: Β.Μωραΐτης

Φωτ.: www.jetskiworld.gr, Sea Doo-USA

 

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η Sea-Doo έχει καταλάβει το μεγαλύτερο ποσοστό στις πωλήσεις των personal water craft στις ΗΠΑ. Η Καναδική εταιρεία διαθέτει την μεγαλύτερη γκάμα σκαφών από οποιονδήποτε άλλο κατασκευαστή παρέχοντας μεγάλη ποικιλία στο καταναλωτικό κοινό. Η σχεδίαση της μεγάλης γάστρας που χρησιμοποιεί στα περισσότερα μοντέλα της έχει αφήσει ικανοποιημένους τους περισσότερους αγοραστές. Οι αγωνιστικές της επιτυχίες στους αγώνες Off-shore κι Endurance είναι πολλές, για παράδειγμα το 2007 ο Cyrille Lemoine ανέβηκε στην υψηλότερη θέση του βάθρου στο γαλλικό πρωτάθλημα Endurance με ένα κατάλληλα προετοιμασμένο RXT ενώ ο Frankie Zapata ισοπέδωσε τον ανταγωνισμό πάνω στη σέλα του GP RXT που έχει σχεδιάσει ο ίδιος. Με αφορμή την 20η της επέτειο στη σκηνή των pwc η Sea-Doo, ως γνωστόν πλέον, παρουσίασε την νέα “X” με το RXT-T να αποτελεί την έκδοση που στοχεύει να προωθήσει κυρίως στους αγώνες Off-shore κι Endurance.

 

X-Tech

Όσον αφορά την γάστρα του, παραμένει όμοια με τους κλασικού RXP. Από τον αναβάτης της εταιρείας, τον έλληνα ομογενή Eric Lagopoulos πληροφορήθηκα ότι έχει αλλάξει η θέση της τουρμπίνας, πιο συγκεκριμένα ότι τοποθετήθηκε ελαφρώς πιο πίσω, ωστόσο η συγκεκριμένη πληροφορία δεν επαληθεύτηκε από την BRP. Το σίγουρο είναι ότι διαθέτει ένα νέο intake grate, που συντελεί σημαντικά στην καλή τροφοδοσία της τουρμπίνας. Επιπλέον, μεγάλωσε ο όγκος της εισαγωγής για να ενισχυθεί η τροφοδοσία της τουρμπίνας, που πλέον φιλοξενεί καινούργιο ανοξείδωτο impeller. Το ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο trim διαθέτει ταχύτερη απόκριση, ένα στοιχείο που θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα από τους αγωνιζόμενους. Ο κινητήρας του διαθέτει καινούργια φτερωτή στον υπερσυμπιεστή και νέο intercooler, παράμετροι που εκτόξευσαν την ισχύ στους 255 ίππους.

 

Στο deck τοποθετήθηκε νέο αντιολισθητικό ελαστικό υλικό που η σχεδίαση του το κάνει να μοιάζει με βιομηχανικό πανιόλο, στοιχείο που ενισχύει σημαντικά την αισθητική του συνόλου. Επιπλέον, διαφοροποιήθηκε ο σχεδιασμός της σέλας. Η νέα σέλα αναβαθμίζει σε αξιοσημείωτο βαθμό την εργονομία του συνόλου σε συνεργασία με την ρυθμιζόμενη τιμονιέρα, τη νέα μπάρα τιμονιού και φυσικά την μασίφ αλουμινένια μανέτα του γκαζιού. Η τελευταία είναι συμβατικού τύπου και τοποθετείται για πρώτη φορά σε μοντέλο της BRP. Την αισθητική του συνόλου ολοκληρώνουν τα νέα γραφικά και η προσεγμένη χρήση των χρωμιομένων τμημάτων.   

 

Ιδού η λίμνη...

Το πρώτο στοιχείο που κέρδισε τις εντυπώσεις μου μόλις ανέβηκα πάνω στο RXT-X δεν ήταν άλλο από την αναβαθμισμένη θέση οδήγησης. Η τροποποιημένη σέλα σε συνδυασμό με την καινούργια τιμονιέρα κούμπωσαν το σώμα μου σε μία σαφώς πιο βολική εργονομική θέση. Η τιμονιέρα όπως ήταν ρυθμισμένη ήταν ελαφρώς υψηλή για τα γούστα μου ωστόσο, το γεγονός ότι ρυθμίζεται σε δύο σημεία σου επιτρέπει αν τη φέρεις εκεί που θέλεις. Στη συγκεκριμένη περίπτωση μου έδωσε την ευκαιρία να οδηγήσω καλύτερα το RXT-T σε όρθια στάση. Η συμβατική, επιτέλους, μανέτα του γκαζιού είναι πρακτική χωρίς να είναι σφιχτή.

 

Αναμφισβήτητα το νέο RTX-X επιταχύνει ταχύτερα και πιο άμεσα από την απλή έκδοσή του. Από το χαμηλό φάσμα των στροφών ο κινητήρας δηλώνει το παρόν κι η τουρμπίνα αποκρίνεται χωρίς διχασμό γεγονός στο οποίο αποδεικνύει ότι τόσο η νέα ηλεκτρονική ανάφλεξη όσο κι οι βελτιώσεις του υπερσυμπιεστή και του Intercooler, έπιασαν τόπο. Σε όποιο φάσμα των στροφών κι αν ανοίξεις το γκάζι η δύναμη είναι εκεί χωρίς καθυστέρηση.

 

Η ευστάθεια στην πλεύση έχει βελτιωθεί αισθητά και πλέον η γάστρα δεν έχει την τάση να τραβάει από τη μία πλευρά ή την άλλη ιδίως όταν κινείσαι με μέση ταχύτητα. Αντιθέτως, δείχνει να είναι σταθερή, έχοντας καλύτερο πάτημα γεγονός που οφείλεται στο νέο intake grate. Στις κλειστές στροφές και τις φουρκέτες η συμπεριφορά του δεν είναι απόλυτη κι ακριβής μιας και δείχνει να ανοίγει ελαφρώς τη γραμμή του, στοιχείο που υποδεικνύει ότι απαιτείται αλλαγή των sponsons για να γίνει πιο επιθετική η συμπεριφορά της γάστρας. Ωστόσο, δεν έχει την να βουτάει το ρύγχος του όπως συνήθιζε ο πρόγονός του κι γάστρα του μπορεί να σηκώνει μεν αρκετό σπρέι αλλά δεν καταλήγει πάνω σου. Τα νέα αντιολισθητικά πατάκια παρέχουν πολύ καλή πρόσφυση και δεν συγκρίνονται με κανένα από τα υλικά που έχει χρησιμοποιήσει το παρελθόν η εταιρεία. Τα συγκεκριμένα σε συνδυασμό με τη νέα σέλα και την αναβαθμισμένη τιμονιέρα σου επιτρέπουν να θέτεις κατάλληλα το σώμα σου στη στροφή και να ασκείς τους αντίστοιχους μοχλούς.

 

Όσον αφορά τις επιδόσεις του η Sea-Doo δηλώνει ότι πλησιάζει το νομοθετικό όριο των 65mph δείχνοντας σεβασμό στο νομοθετικό σύστημα των ΗΠΑ. Γεγονός, που πιστεύω ότι ισχύει εφόσον στις συνθήκες της δοκιμής (ελαφρώς κυματισμός της λίμνης) έβλεπα σταθερά 61-62mph. Λογική ένδειξη που πιθανό στη λαδιά να δει κανείς τα 63mph στην οθόνη του GPS που υπόσχεται ο κατασκευαστής. Σύμφωνα με τις επίσημες δηλώσεις του εκπροσώπου της εταιρείας, η Sea Doo δεν είχε κανένα σκοπό να σπάσει κάποιο ρεκόρ ταχύτητας. Αντιθέτως, στόχος της ήταν να ενισχύσει την επιτάχυνση και την καλή συμπεριφορά της γάστρας στην σπορ οδήγηση.

 

Δεν χωράει αμφιβολία το γεγονός ότι το νέο RXT-X προκαλεί τον κάθε ενδιαφερόμενο, ωστόσο η τσουχτερή τιμή των 20.500ευρώ που κοστίζει αποτελεί ανασταλτικό στοιχείο σε σύγκριση με τις αντίστοιχες τιμές του ανταγωνισμού (Kawasaki Ultra 250X: 17.300ευρώ και Yamaha SHO:18.200ευρώ). Μπορεί μεν οι “βαμμένοι” των Sea Doo να το λιγουρεύονται ή οι αγωνιζόμενοι ωστόσο, θα πρέπει να αναλογιστούν το αναγκαστικό επιπλέον κόστος των βελτιώσεων αν στοχεύουν να προετοιμάσουν ένα καλο-στημένο Off-shore πακέτο.

 

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Μοντέλο: Sea-Doo RXT-X

Κινητήρας

Τύπος: 4T, Εν σειρά, τρικύλινδρος, SOHC

Χωρητικότητα (cc): 1.494

Διάμετρος x διαδρομή (mm):100x63,4

 Ισχύς (bhp/σ.α.λ.): 255/-

Ροπή (kgm/σ.α.λ.): Δ.Α.

Σχέση συμπίεσης:8,5:1

Τροφοδοσία: EFI Rotax

Σύστημα εισαγωγής: Supercharged με intercooler

Σύστημα εξαγωγής: Εξάτμιση 4-1

Σύστημα ψύξης: Μοτέρ: Κλειστό κύκλωμα, Εξάτμιση: Ανοιχτό κύκλωμα

Γάστρα

Τύπος: Μεταποιημένο V

Dead Rise: 22,5

Υλικό γάστρα: Fiberglass Reinforced Composite

Υλικό Deck: Fiberglass Reinforced Composite

Ολικό μήκος (mm): 3.310

Ολικό πλάτος (mm): 1.220

Ολικό ύψος (mm): 1120

Αριθμός αναβατών:3

Βάρος (kg): 370

Αποθηκευτικός χώρος (l): 112

Cooler (l): 6,4

Glove box (l):3,4

Αναρρόφηση νερού: Τζιφάρι υποπίεσης

Βραχίονας επιβίβασης: Ναι

Χειρολαβή: Ναι

Δέστρα σέλας: Ναι

Τύπος γκαζιού: Σκανδάλη δείκτη

Καθρέφτες: Ναι

Αντιολισθητικά πατάκια: Ελαστικά

Σύστημα πρόωσης

Τουρμπίνα: Διαμήκης ροής, μονού σταδίου

Διάμετρος τουρμπίνας (mm): 155,5

Διάμετρος κώνου συμπίεσης (mm): Δ.Α.

Διάμετρος κώνου στρέψης (mm): Δ.Α.

Impeller: Ανοξείδωτο, τεσσάρων πτερυγίων, βήματος 15/20. 

Μετάδοση:1:1

Trim: Όχι

Ηλεκτρικό σύστημα

Μπαταρία: 12volt, 19amp, κλειστού τύπου

Ανάφλεξη: Ψηφιακή

Χρονισμός: Δ.Α.

Τύπος μπουζί: NGK DCPR8ES

Εκκίνηση: Μίζα

Σύστημα ασφαλείας: DESS

Ταμπλό οργάνων

Ένδειξη καυσίμου: Ναι

Ένδειξη λιπαντικού: Ναι

Ταχύμετρο: Ναι

Στροφόμετρο: Ναι

Ένδειξη trim: Όχι

Επιπλέον ενδείξεις: Voltage μπαταρίας, θερμοκρασία ατμόσφαιρας, μέση ταχύτητα, ώρα, απόσταση ταξιδιού, ταχύτητα, ωρόμετρο, θερμοκρασία νερού, χρονόμετρο, χαμηλή πίεση και στάθμη λαδιού, χαμηλή στάθμη καυσίμου, υπερθέρμανσης, πληροφορίες περιοδικής συντήρησης και έλεγχος κινητήρα.

Καύσιμο/Λιπαντικό

Συνιστώμενο καύσιμο: Αμόλυβδη βενζίνη, 87+οκτανίων

Ρεζερβουάρ (l): 60

Ρεζέρβα (l): Δ.Α.

Σύστημα λίπανσης : Ξυρό κάρτερ, σύστημα λίπανσης με πίεση

Ρεζερβουάρ λιπαντικού (l): 5

Τιμή (ευρώ): 20.500

 

 


Πλέον είναι πιο σταθερό στην ευθεία.

Καλύτερη κι η πρόσφυσή του στις στροφές.

Συνδυασμός επιδόσεων κι αισθητικής.

Η τουρμπίνα του διαθέτει κι όπισθεν.

Προσεγμένη η χρήση του χρωμίου.

Γκαζιέρα σπέσιαλ για σπορ οδήγηση.

Όμοια τιμονιέρα με το RXP-X.

Ανατομική η σχεδίαση της σέλας.

O Zapata με το πονηρό RXT του.

Το μοτέρ είναι όμοιο με του RXP-X.

Το OPAS δεν απουσιάζει.

Ανανεωμένη η αισθητική των οργάνων.