Kommander S1 – Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

Kommander S1 – Παγκόσμια Αποκλειστικότητα
Ο αντικαταστάτης του
SuperJet

Το S1 της Koomander αποτελεί άμεση αναβάθμιση του στάνταρντ SuperJet που η Yamaha άφησε χωρίς καμία βελτίωση από το 2008 ωστόσο η ομάδα του Kommander και οι αδερφοί Motzouris χρησιμοποίησαν την πολύχρονη εμπειρία τους κι έφτιαξαν κάτι το εξαιρετικό.  

Κείμενο: Βασίλης Μωραϊτης
Test
Rider: Βασίλης Μωραϊτης
Φωτ.:
www
.jetskiworld.gr, Glenn Dickinson

Το S1 ήταν το δεύτερο σκάφος η μάλλον γάστρα θα έλεγε κανείς που σχεδίασε και κατασκεύασε η Αμερικάνικη εταιρία Kommander Industries. Εμπνευσμένο από το ξεχασμένο, από την Yamaha, SuperJet το νέο S1 αποτελεί μία αναβαθμισμένη γάστρα σε όλους τους τομείς πάνω στην οποία μπορεί κανείς να βάλει πλήρως όλα τα εξαρτήμτα του SuperJet. Το καλύτερο δε στην υπόθεση είναι ότι δεν αποτελεί άλλο ένα όρθιο Jet Ski στοχευμένο για χρήση στην πίστα αλλά ένα όρθιο για όλες τις χρήσεις, από το να παίζει κανείς στα κύματα μέχρι να συμμετάσχει την άλλη μέρα σε ένα αγώνα κλειστής πίστας.


Το εγχείρημα
Ο Tyron Motzouris αδερφός του Dustin που μένει μόνιμα στην Νότιο Αφρική και διευθύνει την οικογενειακή επιχείρηση Z-Craft (Κατασκευές πολυεστερικών σκαφών) εξηγεί πλήρως την όλη φιλοσοφία και ιδέα πίσω από την κατασκευή της γάστρας S1. “Θέλαμε να σχεδιάσουμε ένα Jet Ski με ολοκληρωμένο χαρακτήρα και για κάθε είδους χρήση. Κάτι που να το χρησιμοποιείς για Freeride τις καθημερινές και να τρέχεις σε ένα αγώνα κλειστής πίστας το Σαββατοκύριακο. Επίσης, θέλαμε να είναι προσιτό και οικονομικό στην όλη κατασκευή οπότε επιλέξαμε το σκεπτικό του SuperJet μιας και βάζει κανείς τα πάντα τουρμπίνα, άξονα, intake grate, μοτέρ, ρεζερβουάρ, κ.λ.π. από ένα SuperJet του 2008 και μετά εφόσον παραμένει όμοιο. Κάναμε πιο φαρδύ το χώρο όπου πατάει ο οδηγός μιας και μισούσαμε το πολύ στενό πατάκι του SuperJet, μεγαλωσαμε επιπλέον στο πλάτος το μηχανοστάσιο και μεταφέραμε πιο μπροστά την έδραση του τιμονιού. Η γάστρα του S1 διατηρεί την set back σχεδίαση της τουμπίνας του SuperJet καθώς και το ίδιο τούνελ εισαγωγής του νερού κατά συνέπεια όλα τα εξαρτήματα κουμπώνουν αυτούσια και οι επιδόσεις παραμένουν ίδιες.”


Το S1 διατίθεται με δικό του καπάκι και το carbon ride plate και όπως ήδη αναφέρθηκε παραπάνω όλα τα εξαρτήματα του μηχανοστασίου και της μετάδοσης μεταφέρονται αυτούσια σ’αυτή χωρίς καμία απολύτως μετατροπή. Σύμφωνα με την αναφορά του Dustin Motzouris η νέα γάστρα S1 (μαζί με το καπάκι και το ride plate) κοστίζει μόλις 4.950 δολάρια και είναι ήδη διαθέσιμη από την Kommander Industries. Το εικονιζόμενο S1 της δοκιμής ήταν εφοδιασμένο με δύο ρεζερβουάρ με το δεύτερο τοποθετημένο πίσω από τον κινητήρα. Συνεπώς ο αναβάτη μπορεί να ξοδέψει περισσότερο χρόνο στο νερό παίζοντας πριν επιστρέψει την παραλία για ανεφοδιασμό.

Μια ματιά στο χώρο του μηχανοστασίου είναι αρκετή για να διαπιστώσει κανείς πόσο άρτια είναι η κατασκευή του συνόλο και πόσο προσεγμένο είναι το όλο φινίρισμα του σκάφους. Υπάρχει άπλετος χώρος ακόμη και για την τοποθέτηση ενός τρικύλινδρου κινητήρα… Το δεύτερο ρεζερβουάρ πίσω από τον κινητήρα κλέβει την παράσταση κι όλα δείχνουν τόσο τακτοποιημένα ακόμη και οι παροχές του καυσίμου. Η γάστρα διαθέτει δύο εξόδους νερού (αποστράγγιξης στο πίσω μέρος της γάστρας καθώς επίσης κατάλληλους γάτζους για την πρόσδεση του σκάφους στο τρέϊλερ. Φαιμπερένιες εσοχές για τα πόδια τοποθετούνται κατόπιν παραγγελίας του πελάτη.

Η εκτίμηση
Αν ανέβεις πάνω στο S1 αφότου έχεις οδηγήσει ένα SuperJet καταλαβαίνεις πόσο μεγάλη διαφορά υπάρχει στο θέμα της ευστάθειας και γενικά της πλεύσης όσον αφορά το S1. Θα έλεγε κανείς ότι είναι η μέρα με τη νύχτα, τόσο μεγάλη αισθάνεσαι την όλη αναβάθμιση. Το S1 έχει πολύ καλό ζύγισμα ακόμη και το συγκεκριμένο με τα δύο ρεζερβουάρ, γεγονός που το καθιστά τόσο εύκολο και σίγουρο στην οδήγηση και γενικά το να παίζεις χωρίς να καταβάλεις ιδιαίτερη προσπάθεια. Το πιο φαρδύ εμπρός τμήμα του καθώς και η σχεδίαση του bond flange (η ένωση του deck με τη γάστρα και το σχήμα αυτής). Μπορείς να αλλάξεις εύκολα κατεύθυνση από τη μία πλευρά στην άλλη όπως με ένα απλό SuperJet απλά έχεις καλύτερο πάτημα, η γάστρα “ακούει” πιο σωστά στις εντολές σου κι επιπλέον μπορείς να διορθώνεις άμεσα τα λάθη σου διατηρώντας καλύτερα την ισσοροπία του συνόλου.


Όταν μπήκα με το
S1 στην πίστα του Body Beach τότε κατάλαβα ότι είναι μια πολύ πιο σοβαρή γάστρα από ένα αναβαθμισμένο παιγνίδι που νόμιζα στην αρχή. Παρόλο ότι η έδραση του βραχίονα του τιμονιού είναι ελαφρώς μπροστά τοποθετημένη και κάπως πιο υψηλά αυτό δεν καθιστά το όλο σκάφος νευρικό στις αντιδράσεις του και γενικά στις απότομες εντολές του οδηγού. Στην πραγματικότημα κάνει ακόμη πιο ακριβές το στρίψιμο και γενικά δίνει στο σκάφος μία πιο σπορ αίσθηση στην πλεύση από το SuperJet. Το πώς συμπεριφέρεται το S1 στην είσοδο της στροφής και γενικά στο στρίψιμό του αποτελεί ένα ξεχωριστό κεφάλαιο. Όσο περισσότερο του δίνει γκάζι ή έχεις γρήγορο ρυθμό στην είσοδο τόσο καλύτερα κολλάει η γάστρα στο νερό και έχει πρόσφυση καλή από την τουρμπίνα. Σου επιτρέπει να επιβραδύνεις αργά κοντά στο μπαλόνι και να επανέρθεις στο γκάζι άμεσα χωρίς να ταράζεται η ηρεμία του συνόλου.


Όταν ο
Dustin κόντινε ελαφρώς το μήκος του τιμονιού και το έφερε στα μέτρα μου τότε το σκάφος είχε ελαφρώς περισσότερο βάρος μπροστά κι έτσι μπόρεσα να το πιέσω περισσότερο έχοντας πολύ καλύτερη αίσθηση από το δάγκωμα της τουρμπίνας.

Με κέρδισε πολύ το πώς έμπαινε το σκάφος στη στροφή και γενικά πόσο καλή ήταν η πρόσφυση της γάστρας. Το νιώθεις ακριβές στους χειρισμούς σου και γενικά πολύ προβλέψιμο στην πλεύση του και το κράτημά του σε τέτοιο βαθμό που ξέχασα τα πάντα για την πλεύση και την συμπεριφορά του SuperJet στην πίστα. Το S1 με τον κινητήρα της Yamaha είναι πραγματικά απίστευτο. Φαντάζομαι πως τις ίδιες εντυπώσεις είχε και ο Διευθυντής Προϊόντων της Yamaha USA, Scott Watkins όταν οδήγησε έπειτα από μένα το ίδιο ακριβώς σκάφος. Ο δε Chris MacClugage πήγαινε τόσο γρήγορα με το S1 που πραγματικά με έκανε να αναρωτιέμαι πόσο γρήγορα θα οδηγούσε το τρικύλινδρο Κ1.


Η κατακλείδα
Αν είναι κάποιος ήδη ιδιοκτήτης ενός
SuperJet τότε το S1 αποτελεί γι’αυτόν μία πολύ σημαντική ναβάθμιση και μάλιστα με μικρό κόστος αν σκεφτεί πόσα χρήματα θα χρειαστεί να ξοδέψει για να μεταποιήσει σε σημαντικό βαθμό και με μικρό αποτέλεσμα την γάστρα του Yamaha. Το S1 της δοκιμής κοστίζει κομπλέ έτοιμο να πατήσει κανείς τη μίζα 15.000 δολάρια ενώ σκέτη η γάστρα της Kommander S1 ανέρχεται στα 4.950 δολάρια. Η ποιότητα κατασκευής και γενικά το φινίρισμα του συνόλου είναι υπεράνω κάθε κριτικής οπότε μιλάμε για ένα σκάφος που αξίζει 100% τα λεφτά του. Κρίμα που δεν είχαμε την ευκαιρία να το οδγήσουμε και στο κύμα.

 

Specifications  

Engine

Yamaha OEM SuperJet engine
Factory Pipe “B” type

Kommander billet cylinder head with girdle

Compression:175psi

Hot Products air filters
Kommander spec carburetor jetting kit

Fuel: pump gas

Cooling lines in: 2 lines in,1 to exhaust manifold and 1 on rear of the head.

Cooling lines out: 1 from the head to hull, and 1 from the pipe to hull.

Electrical

Kommander CDI rev Limiter mod with MSD coils

NGK BR9ES Spark Plugs

Pump and driveline

Yamaha OEM SuperJet 142mm

Yamaha OEM Impeller repitched

Reduction nozzle:82 mm

Steering nozzle:-

Hull and Handling components
Overall length (mm):N.A
Overall width (mm):N.A.
Dry weight (kg): N.A.
Dimensions of tray: Ν.Α.

Koomander S1 hull

Kommander S1 hood

Jettrim gunwale pad covers with lifters and dash cover

ADA Racing billet aluminum bypass fittings

Kommander carbon ride plate

Worx intake grate

Kommander gas cap

Steering assembly

RRP billet handlepole

RRP chin pad

RRP 0 degrees handlebar

RRP turn plate

Skat-Trak heavy duty steering cable

Blowsion trim lever

Blowsion trim cable

PJS trigger throttle lever

ODi grips
Performance

Estimated power: N.A.

Top speed: 55mph on pump gas

Price ($): 15000usd pictured Ski

Θερμά ευχαριστήρια στην R&D Performance και την Kommander Industries για την στήριξή τους στην αποστολή στις ΗΠΑ.

 
















Chris MacClugage

Scott Watkins