R&D Sea-Doo RXP-300X – Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

R&D Sea-Doo RXP-300X – Παγκόσμια Αποκλειστικότητα  
Οι πραγματικές επιδόσεις του
Εφοδιασμένο με ότι ακριβώς απαιτείται βάσει των κανονισμών για να υπερισχύσει στην κατηγορία
Pro
Stock στους Τελικούς του Παγκοσμίου του 2016, το νέο RXP 300X φτιαγμένο από την R&D δείχνει ότι είναι εφοαδιασμένο με την συνταγή της νίκης.


Κείμενο: Βασίλης Μωραϊτης
Test
Rider: Βασίλης Μωραϊτης
Φωτ:
www
.jetskiworld.gr, Bill Chapin

 

Κάθε κατασκευαστής ενός personal watercraft διαθέτει τουλάχιστον ένα μοντέλο στην γκάμα του που κρατάει τα σκήπτρα στον τομέα των επιδόσεων και φέρει στους ώμους του όλη την έγλη της εταιρείας. Στην περίπτωση της BRP το συγκεκριμένο μοντέλο για το 2016 δεν είναι άλλο από το νέο RXP 300X το οποίο είναι εξοπλισμένο με ένα ολοκαίνουργιο τρικύλινδρο ττράχρονο κινητήρα 1600cc και με νέα τεχνικά χαρακτηριστικά στην τελική μετάδοση. Βέβαια στον τομέα των επιδόσεων (επιτάχυνση και τελική ταχύτητα) παραμένει μέσα στα πλαίσια που ορίζει η διεθνής συνθήκη που έχει υπογράψει η Καναδική εταιρία μαζί με τους υπόλοιπους κατασκευαστές σε συνεργασία με τις Λιμενικές Αρχές.

 

Η R&D πραγματοποίησε τον περασμένο Φεβρουάριο μία σειρά δοκιμών για να καταγράψει τις επιδόσεις τους σκάφους σε νορμάλ μορφή όπως παραδίδεται από ένα dealer της εταιρίας, στην συνέχεια με απλές αναβαθμίσεις και τέλος φθάνοντας μέχρι το όριο που ορίζουν οι κανονισμοί της IJSBA για την κατηγορία Pro Stock Runabout.

Το Jetskiworld.gr είχε την αποκλειστική ευκαιρία να εργαστεί μαζί με την Αμερικάνικη εταιρία και τον φημισμένο βελτιωτή Bill Chapin περισσότερο από μία εβδομάδα και κατέγραψε όλη την διαδικασία της απελευθερώσης της πραγματικής ισχύος του νέου RXP 300X. Μια σκληρή εργασία πολλών ωρών στη θάλασσα και στο εργαστήριο της R&D που ξεκινούσε από τις 05:30 το πρωί και τελείωνε αργά το βράδυ κάθε ημέρα.

Δύο παράγοντες που παίζουν σημαντικό ρόλο είναι η στάθμη του καυσίμου και φυσικά η πίεση
boost για το Supercharger. Η νέα χαρτογράφιση της RXP 300X-R1 ECU της R&D έχει νέα δεδομένα που περιλαμβάνουν: αποσύνδεση των ηλεκτρονικών κοφτών ορίου ταχύτητας, διαφοροποιημένο χρονισμό ανάφλευξης, τροποποιημένους χάρτες καυσίμου (μία πολύ δύσκολη και απαιτητική βελτίωση για να μην καταστρέψει κανείς το μοτέρ) για να μπορεί να λειτουργήσει ο κινητήρας ακόμη και με καύσιμο 91 οκτανίων όπως ορίζει ο κατασκευαστής. Κατά συνέπεια έπειτα από την ολοκλήρωση των πρώτων δοκιμών με το σκάφος σε εντελώς νορμάλ μορφή στη συνέχεια και σταδιακά εξοπλίστηκε με τα πρώτα καλούδια της R&D
.

To Sea-Doo RXP300X είχε επιπλέον τα παρακάτω:

*R&D reprogrammed ECU
*R&D oem repitched impeller
*R&D air filter
*R&D intake grate
*R&D rear sponsons
*R&D trim tabs 


Οι επιδόσεις του
Ας δούμε λοιπόν τα πράγματα (και τα δεδομένα) με τη σειρά τους όσον αφορά την βελτίωση των επιδόσεων του
RXP 300X. Κάποιοι στις αρχές του χειμώνα ανάρτησαν μερικά βίντεο ή φωτογραφίες με την οθόνη ενός GPS θέλοντας να δείξουν απλά κάτι χωρίς όμως να αναφέρουν ούτε ένα στοιχείο (πίεση boost, σ.α.λ., κ.λ.π.) που να αποδεικνύει την πραγματικότητα και την αυθεντία του νούμερου αυτού. Οι δοκιμές που πραγματοποιούσε κάθε ημέρα η R&D γινόταν καθόλη τη διάρκεια της ημέρας από το πρωί μέχρι αργά το απόγευμα καθώς και το μεσημέρι με αναβάτη βάρους 70κιλών. ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το νέο RX 300X σε εντελώς νορμάλ μορφή αγγίζει την τελική ταχύτητα των 70-71mph προτού επέμβει ο ηλεκτρονικός κόφτης που επεμβαίνει στην ισχύ (στην ουσία τις σ.α.λ.) και δει κανείς την τελική ταχύτητα να μειώνεται στα 67-68mph. Αν λοιπόν χρησιμοποιεί κανείς το onboard ταχύμετρο θα διαπιστώσει ότι αρχίζει να αναβοσβήνει ή να κολλάει στα 71mph κι έπειτα από μερικά δευτερόλεπτα να πέφτει η τελική ταχύτητα στα 67-68mph. Αρχικά λοιπόν θα χρειαστεί κανείς ή ένα αντικόφτη της R&D (R&D Speed Override Module) ή μία αναβάθμιση της ηλεκτρονικής μονάδας του κατασκευαστή με τον πρώτο χάρτη της R&D για να αναβαθμίσει σε ένα αρχικό στάδιο τις επιδόσεις του σκάφους. Η δεύτερη επιλογή είναι η καλύτερη μιας και τροποποιούνται κι άλλες παράμετροι.


Το νέο
RXP 300X κερδίζει τις εντυπώσεις με το πόσο καλά επιταχύνει από ρελαντί χωρίς να εμφανίζει καμία καθυστέριση λόγω του φαινομένου της σπηλαίωσης στην τουρμπίνα γνωστό ως cavitation. Ωστόσο, είναι ευαίσθητο όσον αφορά την ποσότητα του καυσίμου στο ρεζερβουάρ γιατί αν είναι λίγο τότε πέφτουν οι επιδόσεις γιατί πατάει διαφορετικά η πιο βαριά γάστρα. Σε όλες τις δοκιμές που πραγματοποιήσαμε με την R&D σιγουρευόμασταν ότι η ένδειξη καυσίμου στην οθόνη θα ήταν περισσότερη από 3 μπάρες. Ο συνδυασμός με του νέου μοτέρ με την μεγαλύτερη τουρμπίνα και το διαφορετικό impeller παρέχουν καλύτερη επιτάχυνση χωρίς κανένα απολύτως δισταγμό με όλα τα διαφορετικά set-up και ρυθμίσεις που πραγματοποίησε αρχικά η R&D για την αναβάθμιση των επιδόσεων για τους χομπίστες και όχι τους αγωνιζόμενους αναβάτες χρησιμοποιώντας μέχρι και re-pitched impeller από την R&D (R&D Pro pitch impeller). Ιδού οι αρχικές μετρήσεις.


R&D Speed Override Module για Sea-Doo RXP X 300
Boost/ (pounds)    RPM             Speed (mph)        Impeller

10                           7600                67-68                  Stock 14/23/24

12                           7850                72-73                  Stock 14/23/24

13                           7950                73-74                  R&D Pro Pitch 300-RP1

14                           8050              74.5-76.5              R&D Pro Pitch 300-RP2

Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν χρησιμοποιώντας τον αντικόφτη της ηλεκτρονικής (R&D Speed Control Override Module) σε σύγκριση με την R1 ECU της R&D. Στις χαμηλές και μεσαίες σ.α.λ. η αίσθηση της επιτάχυνησης είναι ακριβώς όμοια με του νορμάλ σκάφους και γενικά η απόδοσή του είναι ομαλή σε όλο το φάσμα των στροφών. Ο κόφτης της R&D (R&D Speed Control Override Module) λειτουργεί άψογα και είναι ένα φθηνό αξεσουάρ για αυτούς που κυρίως κάνουν απλά βόλτα με το σκάφος τους αλλά που-και-που θέλουν να νιώθουν και την αίσθηση της ταχύτητας. Για τους πιο απαιτητικούς η επιλογή του επαναπρογραμματισμού της ECU με τον R1 χάρτη της R&D αποτελεί μία πιο ολοκληρωμένη πρόταση. Το σκάφος είναι αισθητά πιο σπιρτάτο στην επιτάχυνση στις χαμηλές στροφές και το νιώθεις να τραβάει πιο δυνατά στις μεσαίες σ.α.λ. εκεί ακριβώς που το χρειάζεσαι.

R&D R1 ECU
για Sea-Doo RXP X 300

Boost/ (pounds)    RPM             Speed (mph)        Impeller

13                           8150                74-75               R&D Pro Pitch 300-RP1

14                           8250                75-76               R&D Pro Pitch 300-RP2

 

R&D R2 ECU για Sea-Doo RXP X 300

Boost/ (pounds)    RPM             Speed (mph)        Impeller

14                           8250                74-75               R&D Pro Pitch 300-RP1

14.5                        8350                76-77               R&D Pro Pitch 300-RP2

 

R&D R3 ECU για Sea-Doo RXP X 300

Boost/ (pounds)    RPM             Speed (mph)        Impeller

14.5                        8350                77-78               R&D Pro Pitch 300-RP3

15.5                        8450                79-80               R&D Pro Pitch 300-RP4

 

R&D R-PS100 ECU για Sea-Doo RXP 300X

Boost/ (pounds)    RPM             Speed (mph)        Impeller

16                          8500                 80-81               R&D Pro Pitch 300-RP4

Tο Sea-Doo RXP 300X φορούσε τα παρακάτω:

R&D reprogrammed ECU (τρια προγράμματα)

Pt. # 803-01501 R1 Tune

Pt. # 803-01502 R2 Tune

Pt. # 803-01503 R3 Tune
RXP-X 300 BLOW-OFF VALVE Pt. # 613-95300

RXP-X 300 MULTI-PORT Pt. # 613-95271

RXP-X 300 SCOM/BOOST BOX Pt. # 803-01003

 

*R&D oem repitched impeller

*R&D Pro Comp Air Filter Pt. # 203-00300
*R&D Aquavein Intake Grate Pt. # 113-95008
*R&D Rear Sponsons Pt. # 123-95111
*R&D Trim Tabs Pt. # 123-80622

Αργότερα η R&D θα προσθέσει και ρυθμιστή πίεσης καυσίμου

R&D RRFPR Pt. #8003-81000


Το
Aquavein intake grate της R&D του 2015 που τοποθετήθηκε αρχικά στο σκάφος στη συνέχεια τροποποιήθηκε για να ενισχυθεί η πρόσφυση της γάστρας και η τελική ταχύτητα της μιας και η συγκεκριμένη είναι πιο βαριά και φέρει ένα πιο ισχυρό μοτέρ. Η τελική ταχύτητα βελτιώθηκε κατά 1-1.5mph με την τοποθέτηση του intake grate της R&D σε σύγκριση με του κατασκευαστή. Επιπλέον, έγιναν πρόσθετες μηχανουργικές κατεργασίες στα trim tab της R&D του 2015 για να βελτιωθεί περισσότερο η ευαστάθεια της γάστρας στις υψηλές ταχύτητες. Και διαφοροποιήθηκαν ελαφρώς και τα sponsons (πιο συγκεκριμένα τα backing plate) για να γίνει ακόμη πιο καλή η πρόσφυση της γάστρας κατά τις απότομες στροφές ή τις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης.

Το αποτέλεσμα; Βελτιώθηκαν στο σύνολο οι επιδόσεις του
RXP 300X με αξιοσημέιωτη καλύτερη ευστάθεια στην ευθεία στις υψηλές ταχύτητες σε σύγκριση με το νορμάλ set-up του σκάφους. Επιπλέον, τα αναβαθμισμένα sponsons βελτίωσαν σημαντικά τα σπορ χαρακτηριστικά του σκάφους ιδίως στην είσοδό του στη στροφή. Το σκάφος έχει καλύτερη γραμμή εισόδου και πολύ πιο ενισχυμένη πρόσφυση (δάγκωμα της γάστρας στο νερό) γεγονός που σου επιτρέπει να το οδηγήσεις ακόμη πιο απόλυτα στην πίστα. Επιπροσθέτως, γίνονται με μεγαλύτερη ακρίβεια οι απότομες αλλαγές κατεύθυνσης έχοντας πολύ καλύτερο έλεγχο στις γραμμές και το γκάζι. Τα sponsons είχαν τοποθετηθεί στη μεσαία θέση όπου αποδείχτηκε ότι στο σύνολο αποδίδει πολύ καλά για τον μέσο αναβάτη αλλά όχι και για τον απαιτητικό αγωνιζόμενο. Η σχεδίαση των backing plate ανασηκώνει ελαφρώς το πίσω μέρος της γάστρας “φορτίζοντας” κατά αυτό τον τρόπο ελαφρώς το μπροστινό για να ενισχυθεί η κατευθυντικότητα του σκάφους. Παρέχουν καλή πρόσφυση δεν γίνεται άκρως απότομη η γάστρα και κάνουν γενικά τη συμπεριφορά της γάστρας πιο προβλέψιμη. Η ευστάθεια του σκάφυς παραμένει πολύ καλή ακόμη κι όταν οδηγείς με ταχύτητα 80mph. Γενικά, το kit της γάστρας (Aquavein Intake Grate, Sponsons και Trim tabs) της R&D αναβαθμίζει σε μεγάλο βαθμό την σπορ συμπεριφορά της γάστρας και ενισχύει την ευστάθεια και την πρόσφυσή της.


Επιπροσθέτως, δοκιμές πραγματοποιήθηκαν με το συγκεκριμένο σκάφος πλήρως εξοπλισμένο και στημένο με προδιαγραφές αγώνα
Pro Stock όπου το όριο των σ.α.λ. στον κόφτη αυξήθηκε, χρησιμοποιήθηκε βενζίνη 100οκτανίων και σταδιακά αυξήθηκε η τελική ταχύτητα του σκάφους στα 81mph. Περισσότερες δοκιμές έγιναν χρησιμοποιώντας ρυθμιστή πίεσης καυσίμου της R&D, block off βαλβίδα και rising rate port με 100 ETS καύσιμο και ακόμη πιο υψηλό σ.α.λ. Όταν ακολούθησαν επιμέρους ρυθμίσεις η τελική ταχύτητα του σκάφους σταθεροποιήθηκε στα 82mph στα πλαίσια της Pro Stock αναβάθμισης.

Στο σύνολο τα αποτελέσματα των πρώτων δοκιμών έδειξαν τις αξιοσημείωτες δυνατότητες του νέου Sea-Doo RXP 300X χάρη στα αξεσουάρ και τις ρυθμίσεις που έγιναν από το επιτελείο της R&D. Δείχνουμε ξεκάθαρα πως αναβαθμίστηκαν οι επιδόσεις ξεκινώντας από το εντελώς νορμάλ σκάφος όπως βγαίνει από την κούτα του κατασκευαστή και τι μπορεί να επιλέξει ο καθημερινός χομπίστας μέχρι και ο απαιτητικός αγωνιζόμενος της κατηγορίας Pro Stock Runabout. Μικρές ρυθμίσεις και set-up πάνω στις τελευταίες καιρικές συνθήκες θα γίνουν μέχρι τον ερχόμενο Οκτώβριο μιας και το συγκεκριμένο σκάφος θα συμμετάσχει στους Τελικούς του Παγκοσμίου. Η R&D ήδη διαθέτει σχεδόν όλα τα αξεσουάρ που αναφέρονται για το συγκεκριμένο σκάφος διαθέσιμα για κάθε ενδιαφερόμενο.

Εκπτωτικό κουπόνι με το κωδικό: Jetskiworld.gr


R&D Racing Products USA Inc.

12983 Los Nietos Rd.

Santa Fe Springs. CA. 90670

Web:www.rd-products.com

Phone:562-906-1190

Fax:562-941-5563