Yamaha YXZ1000R από την R&D – Παγκόσμια Αποκλειστικότητα

Yamaha YXZ1000R από την R&D – Παγκόσμια Αποκλειστικότητα
Πολυβόλο

Εφοδιασμένο με τρικύλινδρο μοτέρ 1000κ.εκ, σειριακό κιβώτιο 5 σχέσεων, τέσσερα δισκόφρενα και σπέσιαλ αναρτήσεις ο νέο YXZ1000R ταράζει τα ήρεμα νερά της κατηγορίας που βασίλευαν μέχρι τώρα οι Αμερικάνικες και Καναδικές εταιρίες.

 

Κείμενο: Βασίλης Μωραϊτης
Test rider: Βασίλης Μωραϊτης

Φωτ.:www.jetskiworld.gr

 

Από την χρονιά που εμφάνισε η Polaris το RZR 800 είχαν κυκλοφορήσει οι φήμες ότι η Yamaha θα παρουσιάσει ένα σπορ Side By Side με στόχο να μπει δυναμικά στην συγκεκριμένη κατηγορία των UTV. Παρόλα αυτά αν και ο ανταγωνισμός (βλέπε Artic Cat και Can Am) ετοίμασε τις προτάσεις του εγκαίρως η Ιαπωνική εταιρεία σχεδόν οχτώ χρόνια για να παρουσιάσει το δικό της σπορ Side By Side. Κατάφερε όμως να τραβήξει την προσοχή όχι μόνο του κοινού αλλά και όλων όσων είχαν επαναπαυθεί στις δάφνες τους.

 

Αναμφισβήτητα πόλο έλξης αποτελεί το σπορ πλαίσιο του με τις ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της Fox που έχουν μεγάλη διαδρομή και δείχνουν ότι μπορεί το πλαίσιο να επωφεληθεί πλήρως τις δυνατότητές τους. Το στήσιμο και οι διαδρομές των αναρτήσεων (16,2 ίντσες εμπρός και 17 πίσω) δείχνουν ότι βρίσκονται κάπου στο ενδιάμεσο από των Can-Am, Artic Cat και Polaris.

Ο τρικύλινδρος κινητήρας των 998cc προέρχεται από την σειρά των Snowmobile της Yamaha και μας εκπλήσσει το γεγονός πως και ο κυβισμός του δεν ανέρχεται στα 1052cc όπως έχει χρησιμοποιηθεί αντίστοιχα στην marine έκδοση των WaveRunner που χρησιμοποιεί μάλιστα και στρόφαλο τύπου cross plane. Οι δώδεκα βαλβίδες παίρνουν εντολές κίνησης από τους δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους όπου σε συνδυασμό με την υψηλή σχέση συμπίεσης (11,3:1) ο κινητήρας ανεβάζει αδίστακτα μέχρι τις 10500σ.α.λ. πριν επέμβει ο ηλεκτρονικός κόφτης. Οι δίσκοι του συμπλέκτη αρχικά είχαν σχεδιαστεί για το V-Max των 1679cc ωστόσο, το Ιαπωνικό επιτελείο πρόσθεσε επιπλέον δύο για να ενισχύσει τον τομέα της αξιοπιστίας. Τα των 80χιλ. είναι σφυρήλατα αλουμινένια και συντελούν στην αρμονική λειτουργία του κινητήρα σε συνεργασία με τον αντικραδασμικό άξονα.

 

Νούμερα ισχύος και ροπής δεν ανακοινώνει επίσημα ηYamaha σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό. Από την άλλη πλευρά σύμφωνα με τον Οργανισμό Μετρήσεων των ΗΠΑ ένα μοτέρ αυτών προδιαγραφών πρέπει να αποδίδει κοντά στους 112 ίππους στοιχείο όχι ενθαρρυντικό αν σκεφτεί κανείς τις επιδόσεις του RZR και του Maveric. Από την άλλη σύμφωνα με το τεχνικό επιτελείο της Yamaha μέρος της ισχύος έως και χάνεται μέσω της μετάδοσης CVT. Οπότε το 5χυτο κιβώτιο του YXZ1000R είναι μεγάλο αβαντάζ. Στο δυναμόμετρο Axis της TechOneRacing το YXZ1000R έδειξε 85.4 ίππους σταθερά στους πίσω τροχούς και κέρδισε άλλους 15 ίππους με το κιτ της R&D όπως μετρήθηκε στο ίδιο δυναμόμετρο. 

 

Συνήθως τα UTV, τύπου Side By Side σε κάνουν να σκέφτεσαι ότι πρόκειται για ένα ογκώδες όχημα, δυσκίνητο, αρκετά βαρύ και γενικά να σε ξενερώνει σε σύγκριση με ένα “πολεμικό” ATV. Όχι βέβαια ότι δεν υπάρχουν εξαιρέσεις στον κανόνα. Ωστόσο, μόλις καθίσεις στο τύπου bucket κάθισμα του 1000R τότε αντιλαμβάνεσαι πόσο συμπαγείς είναι οι διαστάσεις του συνόλου. Και που να ξεκινήσεις κιόλας…

 

Το μοτέρ έρχεται στη ζωή μόλις γυρίσεις το κλειδί στο διακόπτη της μίας όπως στα συμβατικά και όχι high tech ηλεκτρονικά αυτοκίνητα. Συμπλέκτης και κουμπώνεις μπροστά την πρώτη σχέση στο σειριακό κιβώτιο και δίνει στροφές (σ.α.λ.) για να ξεκινήσει μιας και δεν είναι ATV. Όλα καλά και κουμπώνεις τη μία σχέση μετά την άλλη με ευκολία και χωρίς να δυσανασχετεί. Μόλις κουμπώσεις την τρίτη και περάσεις τις 4.000σ.α.λ. το αισθάνεσαι ήδη πιο ελαφρύ και σαφώς πιο μικρό στις διαστάσεις του. Το δε βάρος του έχει εξαφανιστεί δια μαγείας. Όταν αφήνεις το γκάζι η επιβράδυνση του μοτέρ είναι αισθητή ώστε να κόψει αρκετή από την ταχύτητά του χωρίς να απαιτείται να πέσεις άμεσα στα φρένα. Αν χρειαστεί να κουμπώσεις την όπισθεν θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις τον αντίστοιχο λεβιέ στην άνω αριστερή πλευρά του τιμονιού μιας και όλες οι σχέσεις είναι προς τα εμπρός. Το καλό είναι ότι υπάρχουν οι αντίστοιχες ενδείξεις στην οθόνη των υγρών κρυστάλλων που διευκολύνουν την κατάσταση.

 

Το σκηνικό αλλάζει πλήρως μόλις μπεις στον πρώτο χωματόδρομο όπως το YXZ1000R αλλάζει προσωπείο και μεταμορφώνεται σε ένα Offroad Weapon έτοιμο και καλοστημένο να καταπιεί κάθε διαδρομή. Οι αναρτήσεις της Fox παίζουν σημαντικό αν όχι πρωταγωνιστικό ρόλο στην άψογη συμπεριφορά του και στο γεγονός ότι καταπίνουν τα πάντα με μοναδική ευκρίνεια δίνοντας σου την ευκαιρία να πλασάρεις το όχημα από την μία στροφή στην άλλη με μοναδική ακρίβεια. Με την άριστη απόκριση του μοτέρ φτιάχνεις και διατηρείς την τροχιά σου και δεν βγαίνεις από την γραμμή σου όσο κι αν το προσπαθήσεις. Το γεγονός ότι διαθέτει 5χυτο κιβώτιο παίζει μεγάλο ρόλο εφόσον μπορείς όχι μόνο να φρενάρεις με το μοτέρ αλλά επιπλέον και έχεις ταχύτερη έξοδο στη στροφή. Επίσης καθορίζεις την διάρκεια στο γκάζι εφόσον μπορείς ακόμη και σχέση να ανεβάσεις μέσα στη στροφή. Στα αμμώδη τερέν της Αριζόνα το YXZ1000R μπήκε δυναμικά και δεν κόλλησε πουθενά. Πλαίσιο, αναρτήσεις και μοτέρ μας έδωσαν την δυνατότητα να παίξουμε ανάμεσα στους γραφικούς θάμνους και να κυνηγήσουμε τα όριά του χάρη στο βελτιωμένο κατά 20 ίππους μοτέρ από την Αμερικάνικη εταιρία R&D. Πολύ καλές είναι επίσης οι δυνατότητές του στην αναρρίχηση όπου όταν δεις και γλιστράει τότε επιλέγεις την τετρακίνηση μέσω ενός μπουτόν και τα προβλήματά σου λύνονται άμεσα. Το Yamaha σκαρφαλώνει παντού για τα δεδομένα της κατηγορίας και δεν διστάζει να ανέβει ακόμη και στις πιο απαιτητικές κλίσεις.

 

To κιτ περιελάμβανε νέα εξάτμιση (χωρίς τελικό) φίλτρο αέρα και νέο χάρτη στην ECU (για την ακρίβεια ήδη διατίθενται τρεις διαφορετικοί χάρτες). Μεγάλο ρόλο παίζει η επανασχεδιασμένη πολλαπλή της εξάτμισης που ενισχύσει τη ροή των καυσαερίων έως και 93% στο τελικό της τμήμα πριν από τον σιγαστήρα. Όσο για τις χαρτογραφήσεις διατίθεται έως και χάρτης για σπέσιαλ βενζίνη όπως την Γαλλική ETS. Πέρα από την υπεροχή της ροπής που κερδίζει κανείς με το συγεκριμένο κιτ τις εντυπώσεις κερδίζει η πιο καθαρή και άμεση απόκριση του κινητήρα καθώς και το μεγαλοπρεπές “τράβηγμα” στις σχέσεις 3η και 4η. Πραγματικά οργώνει.

Όσο περισσότερο μένεις στο γκάζι τόσο καλύτερα το θέτεις σε τροχιά. Το δε τρικύλινδρο μοτέρ απλώνει απίστευτα και έχει διάρκεια ιδίως στις σχέσεις 3
η και 4η. Στην πέμπτη κυριολεκτικά ξεκολλάει και χάνεται στο αμμώδες τερέν και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 80μίλια/ώρα ακόμη και στο GPS γεγονός που σε κάνει να αντιλαμβάνεσαι τις μοναδικές του δυνατότητες. Στην ευθεία είναι σταθερό σαν βράχος ακόμη κι όταν κινείσαι στην άμμο κοντά στην τελική του ταχύτητα ή σε στρωτό χωματόδρομο. Από την άλλη στα σφιχτά κομμάτια αν αρχίσεις να το πιέζεις πολύ τότε αντιλαμβάνεσαι ότι δεν είναι ένα καθαρόαιμο σπορ Side By Side και ίσως ο πολύ έμπειρος οδηγός να αναγκαστεί να κάνει περισσότερες βελτιώσεις για να ενισχύσει την ευστάθειά του κάτω από αυτές τις συνθήκες οδήγησης.

 

Τα φρένα του δεν αφήνουν κανένα περιθώριο για αρνητικά σχόλια. Τέσσερις δίσκου των 245mm με δαγκάνες δύο εμβόλων επιβραδύνουν το σπορ buggy από οποιαδήποτε ένδειξη του ταχυμέτρου. Έχουν πολύ καλή αίσθηση και μπορείς να ελέγχεις την δύναμη ή ακόμη και το μπλοκάρισμα με πλήρη ακρίβεια. Επιπλέον, διαθέτει χειρόφρενο αυτοκινητιστικού τύπου για κάθε ενδεχόμενο.

 

Η θέση οδήγησης είναι στο σύνολο άνετη και νιώθεις σωστά τοποθετημένος το bucket κάθισμα και το ποδωστήρια είναι στη σωστή θέση. Βέβαια οι εύσωμοι οδηγοί θα βρεθούν κάπως σφιχτοδεμένοι... Για τον συνοδηγό υπάρχει και ρυθμιζόμενη μπάρα στο ταμπλό για να συγκρατείται κατάλληλα όταν η οδήγηση ξεφεύγει από τα όρια της λογικής.

Ο εξοπλισμός του περιλαμβάνει από στεγανούς αποθηκευτικούς χώρους και σχάρα μέχρι πρακτικές θήκες στην καμπίνα των αναβατών. Τα σπέσιαλ γραφικά και τα επετειακά χρώματα κερδίζουν τις εντυπώσεις. Τα πλαστικά του είναι αρίστης ποιότητας και η συναρμογή τους είναι πολύ καλή χωρίς να εμφανίζουν τριγμούς.
Η γκάμα των αξεσουάρ είναι μεγάλη για το νέο UTV της Yamaha και σίγουρα θα υπάρξουν χρήστες που θα το φέρουν στις customized διαθέσεις τους. Ο προαιρετικός του εξοπλισμός είναι επίσης πλούσιος και περιλαμβάνει από έξτρα φωτιστικά σύνολο και θήκη δεύτερης μπαταρίας μέχρι και σχάρα για έξτρα ελαστικό και πολλά άλλα.

 

Στα 19799 δολάρια που κοστίζει στις ΗΠΑ δεν θεωρείται και… ευκαιρία. Από την άλλη αξίζει τα λεφτά του αν σκεφτεί κανείς πόσο ψηλά είναι ο δείκτης της διασκέδασης καθώς και το επίπεδο κατασκευή του. Γνωρίζουμε δε ότι στο πρόσφατο Ευρωπαϊκό συνέδριο της Yamaha που διεξήχθη στην Ισπανία ανακοινώθηκε ότι η εταιρεία θα επενδύσει πολύ τα επόμενα χρόνια στα ATV/UTV και τα WaveRunner. Τι άλλο υα δούμε λοιπόν; 

Ευχαριστούμε θερμά την R&D και την TechOneRacing που μας έδωσαν την αποκλειστική ευκαιρία για την δοκιμή του YXZ1000R.

 

R&D Racing Products USA Inc.                            
12983 Los Nietos Rd.                                                

Santa Fe Springs. CA. 90670                                           

Web:www.rd-products.com                                             

Phone:562-906-1190                                                         

Fax:562-941-5563                                                      
                                                                                          

TechOneRacing
Att: Lilian Beaumer
Havasu Watercraft Connection
669 N.Lake Havasu Ave.
Lake Havasu City AZ 86403

Phone: (928) 680-6200
Cell:(928) 486 8445
Email:pwcparts@yahoo.com