Yamaha FX SVHO Cruiser - Αποκλειστικότητα

Yamaha FX SVHO Cruiser - Αποκλειστικότητα

Πολυτελές και γρήγορο
Πανάλαφρο σε αίσθηση, με καλή επιτάχυνση, καλή εργονομία και υποδειγματική ποιότητα κατασκευής το
FX
SVHO Cruiser αποτελεί ένα ολοκληρωμένο WaveRunner για τον αναβάτη που αναζητεί την τέλεια μείξη επιδόσεων και πολυτέλειας.


Κείμενο: Βασίλης Μωραΐτης
Test
rider: Βασίλης Μωραΐτης

Φωτ.:www.jetskiworld.gr

Στην κατηγορία των Luxury Runabout η Yamaha πάντα είχε τον πρώτο λόγο ωστόσο, δεν επαναπαυόταν στις δάφνες της αλλά συνέχιζε να εξελίσσει και παρουσιάζει νέες ιδέες, λειτουργικά gadget και πάνω απ’όλα φρόντιζε να τελειοποιεί το φινίρισμα και την ποιότητα κατασκευής των συγκεκριμένων WaveRunner. To νέο FX SVHO Cruiser ανήκει σε αυτή την κατηγορία και για το 2015 αποτελεί το πιο πολυτελές και ολοκληρωμένο personal watercraft που έχει η εταιρεία των τριών διαπασών στη γκάμα της.

 

Τι άλλαξε από το 14άρι στο 15άρι FX;
Στην ουσία τρία είναι νέα χαρακτηριστικά του FX SVHO Cruiser, η νέα NanoXcel 2 γάστρα του, το ηλεκτρικό trim και φυσικά το σύστημα RiDE. Τα υπόλοιπα είναι σχεδόν όμοια με το μοντέλο του 2014. Εξαιρούνται φυσικά κάποιες τεχνικές λεπτομέρειες στην κατασκευή του μοτέρ που δεν αναγράφονται ούτε στα Press Kit της εταιρείας όπως για παράδειγμα το αξονάκι του clutch του Supercharger
όπου το γρανάζι είναι πρεσαριστό και όχι με ασφάλεια...

Πλούσιος είναι ο εξοπλισμός του με πρώτη αναφορά στο πολυτελές ταμπλό των οργάνων που είναι πλήρες στις ενδείξεις του. Σε ξεχωριστό πάνελ μπροστά από την ρυθμιζόμενη τιμονιέρα βρίσκονται τα μπουτόν για την ενεργοποίηση των ενδείξεων στο καντράν. Ο βασικός αποθηκευτικός είναι στο εμπρός μέρος του σκάφους αλλά είναι περιορισμένος για τις ανάγκες τριών αναβατών. Κερδίζει όμως τις εντυπώσεις με την στεγανότητά του. Πρακτικό είναι το
glove box ιδίως με την θήκη του όπου μπορείς να εγκλωβίσεις μικρά αντικείμενα. Εντυπωσιακός παραμένει κι μικρός αποθηκευτικός χώρος με την βιδωτή τάπα στην αριστερή πλευρά της τιμονιέρας. Ιδανικός για τα κλειδιά του αυτοκινήτου, το κινητό και μία πλακέ φωτογραφική μηχανή. Οι πτυσσόμενες δέστρες του deck
αποτελούν μεγάλο ατού ωστόσο, σπάνιο το να χρησιμοποιηθούν στην Ελλάδα. 

Νέα είναι η πρόσθετη χειρολαβή στο πίσω μέρος του
deck
στη βάση στο μικρό ταμπούκι όπου κάνει εύκολη την επιβίβαση του αναβάτη από το πίσω μέρος του σκάφους σε συνδυασμό με το αναδιπλούμενο σκαλοπάτι. Το δε ταμπούκι ιδιαίτερα πρακτικό για ένα μακρόστενο φουσκωτό τσαμαδουράκι ή το σχοινί της ρυμούλκησης ή τις σαγιονάρες του πληρώματος.   

Ιδιαίτερα χρηστική είναι η remote control συσκευή που πέρα από την ασφάλεια του σκάφους επιπλέον διαθέτει το Low RPM mode που μειώνει την κατανάλωση καυσίμου περίπου στο 26%. Το ταμπλό οργάνων με τις πολλαπλές ενδείξεις περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ενδείξεις ταχύτητας, σ.α.λ., στάθμη καυσίμου, χαμηλή στάθμη καυσίμου, ώρες λειτουργίας, και θερμοκρασία νερού.


Η ολοκληρωμένη δοκιμή

Η δοκιμή του WaveRunner πραγματοποιήθηκε στο Σαρωνικό κάτω από ποικίλες καιρικές συνθήκες μιας και η βόλτα ξεκίνησε από την μαρίνα της Γλυφάδας προς την Αγ.Μαρίνα της Αίγινας (απόσταση 15μιλίων) με καλές καιρικές συνθήκες και ήπιο κυματισμό. Στην συνέχεια κινηθήκαμε από την ανατολική πλευρά της Αίγινας κάνοντας τον μισό κύκλο του νησιού για να πάμε προς την δυτική του πλευρά και αφού αφήσαμε στα δεξιά μας την Πέρδικα φτάσαμε στην Σκάλα στο Αγκίστρι. Έπειτα πήγαμε στην Απόνησο. Η επιστροφή έγινε μέσω της ίδιας διαδρομής ωστόσο, η θάλασσα είχε φουντώσει και οι συνθήκες ήταν σαφώς πιο απαιτητικές ιδίως από την Αίγινα μέχρι την Γλυφάδα.

 

Το πρώτο πράγμα που διαπιστώνει κανείς μόλις οδηγήσει το δεκαπεντάρι FX SVHO Cruiser είναι το πόσο ελαφρύ το αισθάνεται κάτω από τα πόδια του. Η διαφορά των 20,9 κιλών από το περσινό μοντέλο είναι αισθητή και με το παραπάνω κι όλα αυτά χάρη στη νέα τεχνολογία NanoXcel 2  με την οποία κατασκευάστηκε η καινούργια γάστρα. Στην λαδιά και τον ελαφρύ κυματισμό η γάστρα είναι σταθερή σαν τρένο και το σκάφος επιταχύνει εκπληκτικά με πολύ καλή απόκριση στο γκάζι και πλανάρει άμεσα χωρίς να γίνεται αναγκαία η χρήση του ηλεκτρικού trim. Παραμένει σταθερό στις ανοιχτές παρατεταμένες στροφές όπου πραγματικά καθορίζεις την τροχιά του με μεγάλη ακρίβεια. Κάτω από αυτές τις συνθήκες η γάστρα διατηρεί τον οδηγό και το πλήρωμα στεγνούς μιας και δεν δημιουργεί ιδιαίτερο σπρέι.

 

Στον έντονο κυματισμό η ελαφριά αίσθηση του συνόλου, σε συνδυασμό με λεπτεπίλεπτη κατασκευή της γάστρας βάζουν τα όρια στην οδήγηση ιδίως για τον άπειρο αναβάτη. Ο πιο έμπειρος θα διαβάσει μεν το κύμα αλλά και πάλι θα κινηθεί με γνώμονα την λογική και την μεγάλη του εμπειρία μιας και το V της γάστρας δεν κόβει το κύμα και κάνει τις προσθαλασσώσεις από τα άλματα πιο επώδυνες. Συνεπώς απαιτείται διαφορετική τεχνική για να διατηρεί κανείς υψηλή μουαγιέν κάτω από τέτοιες συνθήκες. Στη λαδιά η τελική του τχύτητα αγγίζει τα 67-68mph ανάλογα με τη θέση του trim, νούμερο λογικό για τα δεδομένα της κατηγορίας και την ισχύ του μοτέρ.

Η σέλα του είναι εκπληκτική και οι μικρές ενσωματωμένες καμπούρες διατηρούν σε τους αναβάτες σε σταθερή θέση και δεν κουράζονται. Με λίγα λόγια δεν χρειάζεται να βάζουν περισσότερη δύναμη για να συγκρατηθούν από τον μπροστινό τους. Αν οδηγείς σόλο τότε θα σηκώσεις την τιμονιέρα σε διαφορετική γωνία για να μπορείς να οδηγείς με μεγαλύτερο έλεγχο και ακρίβεια. Ακόμη και με τρεις αναβάτες μπορούσες να έχεις πλήρη έλεγχο του σκάφους σε έντονο κυματισμό. Το πτυσσόμενο σκαλοπάτι σε συνδυασμό με την νέα χειρολαβή στο χαμηλό μέρος του
deck καθιστά πανεύκολη την άνοδο στο σκάφος από το πίσω μέρος ακόμη κι από τα βαθιά νερά. Πολύ καλή πρόσφυση παρέχουν τα ελαστικά πατάκια του deck
που απωθούν το περίσσιο νερό κάτω από τα υποδήματα ενισχύοντας κατά αυτό τον τρόπο το κράτημα.

Τις καλύτερες εντυπώσεις άφησε το νέο σύστημα
RiDE που παρόλο ότι το είχαμε δοκιμάσει στην επίσημη παρουσίαση των νέων WaveRunner του 2015 τον περασμένο Νοέμβριο πλέον το δοκιμάσαμε εκτενέστερα κάτω από πιο απαιτητικές συνθήκες. Ο συνδυασμός του RiDE μαζί με την λειτουργία του μοτέρ στην νεκρά (κράτει) καθώς και την συμβατική μανέτα κάνουν τους χειρισμούς του σκάφους σε στενούς διαύλους και λιμανάκια απλό παιγνίδι. Καμία περιγραφή δεν είναι αρκετή για να δώσει την πλήρη και ολοκληρωμένη λειτουργία του συστήματος. Απλά αυτό το σύστημα θα έπρεπε να το είχαν όλα τα Runabout. Εκτενώς έχει παρουσιαστεί η λειτουργία του RiDE σε προηγούμενο άρθρο στην ίδια ενότητα στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης των WaveRunner
του 2015.

Το No Wake mode διευκολύνει την ασφαλή κίνηση του σκάφους μέσα σε στενούς δίαυλους και μαρίνες με ταχύτητα 2-3mph. To Cruise Control θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα όσοι πραγματικά απολαμβάνουν την βόλτα τους σε άλλο ρυθμό και είναι εύκολο στο σετάρισμά του.

Συμπέρασμα

Στο σύνολο το νέο WaveRunner FX SVHO Cruiser αποτελεί μία ολοκληρωμένη πρόταση για κάποιον που αναζητάει ένα ποιοτικό personal watercraft για την οικογένειά του ή την παρέα του. Βέβαια από την άλλη πλευρά το συγκεκριμένο WaveRunner είναι το πιο ακριβό στην γκάμα του 2015 της Yamaha στα 19.700ευρώ. Από την άλλη πλευρά η άριστη ποιότητα κατασκευής, η τεχνολογία NanoXcel 2 και το πρωτοποριακό σύστημα RiDE δικαιολογούν αυτό το κόστος.

Specifications
Yamaha WaveRunner FX SVHO Crusier 2015

Engine

Type: 4T, inline, four-cylinder DOHC, Supercharged with Intercooler.

Displacement (cc): 1.812

Bore x stroke (mm): 86x78

Power (bhp/rpm): 246.51/7.500 (kW183.9/7.500)

Torque (kgm/rpm): N.A.

Compression ratio: 8.5:1

Fuel induction system: Mikuni EFI

Induction system: Supercharged with intercooler

Exhaust system: Cast exhaust wet pipe with a 4-1 header

Cooling system: Engine-Exhaust-Open loop system

Hull

Type: Semi V, NanoXcel 2 High-Compression Molded Compound

Dead Rise: N/A

Hull material: Compression molded nanofiber composite

Deck Material: Compression molded nanofiber composite

Overall length (mm): 3.561

Overall width (mm): 1.229

Overall height (mm): 1.229

Rider number: 3

Weight (kg): 379 (κενό)

Storage compartment (l): 125

Cooler (l): N/A

Glove box (l): Yes

Bilge system: Automatic siphon

Boarding step: Yes

Boarding handle: Yes

Seat strap: Νο

Throttle lever: Trigger throttle

Mirrors: Yes

Traction pads: Elastic non slip footwell mats.

Pump and drive line

Pump: Axial flow, single stage with 8-vane stator.

Pump diameter (mm): 160

Reduction nozzle diameter (mm): 86

Steering nozzle diameter (mm): 93

Impeller: Stainless steel, three blade, 17.6

Transmission: 1:1 Direct drive

Trim: Manual 5 position (-6, -3, 0, +3, +6), electrically controlled.

Electrical system

Battery: 12volt, 19amp

Ignition: Transistor-Controlled Ignition (TCI)

Ignition timing: N.A.

Spark plug: NGK LFR7A

Starter: Yes

Security system: Remote controlled

Control panel

Fuel gauge: Yes

Lubricant gauge: Low oil pressure

Speedometer: Yes

Tachometer: Yes

Trim gauge: Yes

Miscel. Instrumentation: Fuel-level meter, LCD trip distance, trip time, average speed, water/air temp, battery charge.

Fuel/lubrication

Recommend fuel: Regular Unleaded gas, 87+octane rating

Fuel capacity (l): 70

Reserve (l): N.A.

Lubrication: Wet sump

Lubricant reservoir: No

Price (ευρώ): 19.700

Ευχαριστούμε θερμά την Μοτοδυναμική Α.Ε.Ε. επίσημη αντιπροσωπεία των προϊόντων YAMAHA στην Ελλάδα για την παροχή του Yamaha WaveRunner της δοκιμής.