Kawasaki Jet Ski X-2 2007

Kawasaki Jet Ski X-2 2007
Αναγέννηση

Δέκα χρόνια μετά την οριστική απόσυρση του X-2 από την γκάμα της, η Kawasaki αποφασίζει να το επαναφέρει στην αγορά, εφοδιασμένο με καθαρόαιμα χαρακτηριστικά και μοντέρνα αισθητική.

 

Κείμενο: Β. Μωραΐτης

Φωτ.: www.jetskiworld.com

 

Το σπορ των personal water craft βρισκόταν σε άνθιση στα μέσα της δεκαετίας του ’90 και όλοι οι κατασκευαστές είχαν δυναμική παρουσία σε κάθε κατηγορία που είχε προκηρύξει η παγκόσμια ομοσπονδία IJSBA. Τότε βρισκόταν στα πάνω της η κατηγορία Sport, όπου η Yamaha συμμετείχε με το Blaster, η Sea Doo με το ΗΧ και η Kawasaki να έχει κάποιες μεμονωμένες παρουσίες με το X-2. Ήδη το συγκεκριμένο σκαρί δεν μπορούσε να ακολουθήσει τον ανταγωνισμό ωστόσο, η εταιρεία του Akashi δεν έκανε καμία απολύτως κίνηση για να το αναβαθμίσει. Μάλιστα, το 1997 ήταν η τελευταία χρόνια που υπήρχε στην ετήσια γκάμα της εταιρείας. Ωστόσο, η κατηγορία των X-2 έχει γνωρίσει μεγάλη επιτυχία στη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου, γεγονός που ώθησε την εταιρεία στην αναγέννηση ενός εξολοκλήρου νέου X-2.

 

Πριν από ενάμιση χρόνο το είδα κουκουλωμένο στο άνω μέρος της εργοστασιακής νταλίκας της Kawasaki, καθώς το προσωπικό ήταν απασχολημένο με το στήσιμο του περιπτέρου. Είχα έρθει ήδη σε συζητήσεις για να το οδηγήσω ωστόσο, ο Ιάπωνας επικεφαλής πωλήσεων της Ιαπωνίας ήταν κατηγορηματικός. Μόνο ο μηχανικός και αναβάτης εξέλιξης Minoru Kanamori θα το οδηγούσε κι αυτό για να φωτογραφηθεί από τους ιάπωνες δημοσιογράφους. Ωστόσο το νέο X-2 άρχισε να ελκύει το ενδιαφέρον της Ευρωπαϊκής αγοράς και σύντομα κάποιοι συντελεστές της Kawasaki France (που αποτελεί την πιο δραστήρια Kawasaki της Ευρώπης) άρχισαν να κινούν τα απαραίτητα νήματα.

 

Ένα χρόνο μετά ο ιδιοκτήτης της Γαλλικής ομάδας JFC Team Pascal Barriac μ’ενημέρωσε ότι στη Γαλλία το X-2 εισάγεται επίσημα. Επιπλέον, σκόπευε να διοργανώσει ένα ενιαίο πρωτάθλημα με αυστηρούς κανονισμούς, στοχεύοντας να διατηρήσει σε χαμηλό επίπεδο της βελτιώσεις του σκάφους και κατά συνέπεια το κόστος αγώνων για τους αναβάτες. Προσκεκλημένος του Barriac βρέθηκα στο Παρίσι για να οδηγήσω το βελτιωμένο Kawasaki X-2. Η δοκιμή πραγματοποιήθηκε στην ιδιωτική λίμνη του Phillipe Ducloy, ιδιοκτήτη της JET7, που αποτελεί τον μεγαλύτερο dealer personal water craft της Γαλλίας.

 

Η σχεδίαση του νέου X-2 πηγάζει από το 800 SX-R. Στην ουσία διαθέτει την ίδια γάστρα, ακριβώς το ίδιο μοτέρ και το ίδιο set up στο σύστημα πρόωσης. Τα σημεία που φέρουν τις αισθητές αλλαγές είναι φυσικά το deck, το σύστημα διεύθυνσης και το σημείο όπου βρίσκεται ο αναβάτης. Το βελτιωμένο X-2 είναι εφοδιασμένο με intake grate (scoop) της R&D το οποίο είναι της σειράς Stealth. Από την ίδια εταιρεία προέρχεται επίσης το ride plate. Το τιμόνι προέρχεται από την Γαλλική Neken και η ταπετσαρία της σέλας έχει αντικατασταθεί για λόγους αισθητικής. Ο κινητήρας είναι εφοδιασμένος με εξάτμισης της Factory Pipe (Wet Series) και τα καρμπιρατέρ φορούν φίλτρα της Riva. Στην τουρμπίνα έχει τοποθετηθεί impeller της Solas, ωστόσο ο Pascal κράτησε μυστικό το βήμα του.

 

Το πρώτο στοιχείο που αντιλαμβάνεσαι μόλις προσπαθήσεις να ξεκινήσεις με το Χ-2 είναι ότι δεν μπορείς να διατηρήσεις ισορροπία όταν κινείσαι στο ρελαντί. Το βάρος του σώματος βρίσκεται περισσότερο στο πίσω τμήμα του σκάφους, γεγονός που περιορίζει την σταθερότητά του σε σύγκριση με το SX-R (που διαθέτει την ίδια γάστρα) που μπορείς να σταθείς όρθιος ακόμη και με το μοτέρ να χουρχουρίζει στο ρελαντί.

 

Η θέση οδήγησης είναι μαχητική, καθαρά σπορ γι’αυτό το σκοπό έχει άλλωστε σχεδιαστεί το συγκεκριμένο Jet Ski της Kawasaki. Αισθητή του διαφορά από τον πρόγονό του αποτελεί η απουσία της ρυθμιζόμενης θέσης του τιμονιού. Το που θα θέσεις το σώμα σου παίζει σημαντικό ρόλο στο κράτημα του σκάφους στην στροφή, το τρόπο με τον οποίο θα στρίψει ή θα ολισθήσει προοδευτικά. Η δύναμη του μοτέρ επαρκεί  για να σε βγάλει από την στροφή χωρίς να καταλήξεις σε πτώση. Όταν βρίσκεσαι πάνω στο Χ-2 νιώθεις ότι οδηγείς Supersport μοτοσικλέτα, που έχει το αμελητέο βάρος ενός ΜΧ. Πλησιάζεις στη στροφή κι όταν αρχίζεις να παίρνεις κλίση χουφτώνεις το γκάζι και η γάστρα του υπακούει με εκπληκτική ακρίβεια, χειρουργική θα έλεγα σε βαθμό που δεν πιστεύεις ότι είναι η ίδια γάστρα που φοράει το SX-R. Κι αυτό γιατί το SX-R έχει πιο αργή γεωμετρία στο πλασάρισμά του στην στροφή. Με όποιο τρόπο κι αν στρίψεις (είτε με την τεχνική του body drugging είτε με του leg drugging) πραγματικά εκπλήσσεσαι με την υποδειγματική συμπεριφορά του.

 

Οι δυσκολίες αρχίζουν μόλις αρπάξεις κάποια τούμπα. Κι αυτό γιατί το πως θα φθάσεις την υψηλή τιμονιέρα, για να βάλεις το kill switch στ6ο αντίστοιχο μπουτόν και να ξεκινήσεις αποτελεί από μόνη της μία διαδικασία που χρειάζεται αρκετή προπόνηση. Ιδίως αν είσαι αγωνιζόμενος...Η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 54mph αλλά που σε κερδίζει είναι η γραμμική απόδοση της ισχύος σε όλη την κλίμακα των στροφών, γεγονός που αποτελεί προϊόν της εξάτμισης της Factory Pipe. To scoop της R&D συντελεί θετικά στο καλό “πάτημα” του σκάφους στην ευθεία ενώ το plate (που είναι του ίδιου κατασκευαστή) συμβάλει με το παραπάνω στο άμεσο πλασάρισμά του στην στροφή.

 

Το Kawasaki Χ-2 αποτελεί ένα ξεχωριστό παιγνίδι είτε το χρησιμοποιήσεις για σπορ οδήγηση είτε για άλματα στο κύμα. Το κόστος του αγγίζει μόλις τα 7.500ευρώ στη Γαλλία. Τι του λείπει; Ένα Superstock μοτέρ και κατάλληλη μετάδοση για να ξεφαντώσεις στο μέγιστο.

 

Οι υποστηρικτές του X-2 Cup στην Γαλλία είναι οι παρακάτω:

Motul, Neken, SixSixOne, Jet Import, Slippery, RivaRacing

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Kawasaki Jet Ski X-2 (JF800-A1)

Κινητήρας: Δίχρονο, δικύλινδρο

Χωρητικότητα: 781cc

Διάμετρος x διαδρομή: 82x74mm

Ισχύς:80/6.250hp/rpm

Ροπή: 9.6/5.500 kgfm/rpm

Σχέση συμπίεσης: 7.2 :1

Τροφοδοσία: 2x Mikuni BN 40-38

Σύστημα ψύξης: Ανοιχτό κύκλωμα

Ανάφλεξη: DC-CDI

Χρονισμός ανάφλεξης: 13ο @1250rpm/20.2ο @4000rpm

Λίπανση: Premix 60:1

Μπουζί: NGK BR8ES

Μπαταρία: 12V 13Ah

Γάστρα

Υλικό γάστρας: Fiberglass reinforced plastic

Υλικό deck: Fiberglass reinforced plastic

Bilge system: Τζιφάρι

Ολικό μήκος: 2.310mm

Ολικό πλάτος: 730mm

Ολικό ύψος: 880mm

Βάρος (στεγνό): 159kg

Σύστημα διεύθυνσης

Τουρμπίνα: Μονού σταδίου

Διάμετρος τουρμπίνας: 140mm

Διάμετρος κώνου συμπίεσης: 76mm

Διάμετρος κώνου στρέψης: 83,6mm

Impeller: Ανοξείδωτο, τριών πτερυγίων, μεταβλητού βήματος 9/17ο

Μετάδοση: 1:1

Σύστημα trim: Δεν διαθέτει

Τιμή: 7.500ευρώ (Kawasaki France)