Παρουσίαση MICHELIN - Μέγαρα 6/6/2015

Παρουσίαση MICHELIN  -  Μέγαρα   6/6/2015

Το μέλλον είναι εδώ
Επίσημη παρουσίαση των 6 νέων ελαστικών της
Michelin
στην Ελλάδα στο αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων. Νέα τεχνολογία, καινούργιες γόμες και σχεδιάσεις που υπόσχονται καυτές επιδόσεις σε δρόμο και πίστα.

 

Κείμενο: Βασίλης Μωραΐτης
Φωτ.: Σάββας Κουρίδης


Με αφορμή την είσοδό της στα MotoGP το 2016 η φημισμένη Γαλλική εταιρεία MICHELIN παρουσιάζει έξη νέα ελαστικά για χρήση δρόμου και πίστας. Ελαστικά που είναι εφοδιασμένα με νέο σκελετό, νέες γόμες, τεχνολογίες που πηγάζουν από τους αγώνες και υπόσχονται να φέρουν τις επιδόσεις των καθαρόαιμων αγωνιστικών πιο κοντά στο ευρύ καταναλωτικό κοινό. Με λίγα λόγια η MICHELIN μοιράζεται το πάθος της για τους αγώνες με τους λάτρες των αγώνων ταχύτητες μοτοσικλετών, τους οπαδούς των Track Days και τους απαιτητικούς αγωνιζόμενους.


MICHELIN
Power SuperSport Evo
Απόδοση στην πίστα, πρόσφυση στο στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα με καλύτερη ικανότητα στο κράτημα, αυτό το ελαστικό με 50% προορισμό για πίστα και 50% για το δρόμο αποτελεί ένα εύκολο λάστιχο και για τις δύο χρήσεις.

 

Μία νέα σύσταση γόμας που συνδυάζεται με την νέα ACT τεχνολογία της MICHELIN  παρέχει εξαιρετικές επιδόσεις στο στεγνό και στο βρεγμένο οδόστρωμα παρέχοντας ταυτόχρονα εξαιρετική ανθεκτικότητα στο χρόνο. Χάρη στο MICHELIN 2CT που έχει το εμπρός ελαστικό και το MICHELIN 2CT+ που διαθέτει το πίσω, το MICHELIN Power Supersport Evo παρέχει εξαιρετική πρόσφυση στο στεγνό οδόστρωμα καθώς και στο βρεγμένο. Συνεπώς, οι δοκιμές που διεξήχθησαν στις πίστες Issoire και Cartagena έδειξαν ότι το νέο ελαστικό ήταν δύο δευτερόλεπτα ταχύτερο στο γύρο από τον πρόγονό του.


Ο ευπροσάρμοστος “χαμηλής-πίεσης” σκελετός του παρέχει μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής, δίνοντας περισσότερη πρόσφυση και καλύτερες επιδόσεις στην πίστα.
Μία νέα διάσταση είναι διαθέσιμη σε αυτή τη σειρά ελαστικών, η 180/60
ZR17 για την Ducati 899 Panigale και το Streetfighter 848. Όλα τα ελαστικά Power Super Sport Evo έχουν δείκτη ταχύτητας (W) >270km/h και έχει μέγιστο όριο τα 310km/h. Διαθέτουν νέα μείγματα γόμας 100% πυριτίου στο εμπρός ελαστικό που συντελούν σε καλύτερη πρόσφυση και στο πίσω ελαστικό μείγματα πυριτίου 100% και carbon black στους ώμους.

MICHELIN Super Cup Evo
Μία έκδοση της σειράς Ultimate, όπου αυτό το ελαστικό είναι για του αγωνιζόμενους του Σαββατοκύριακου και τα track days. Διαθέτει την νέα τεχνολογία MICHELIN ACT και μία νέα γόμα (μόνο μία γόμα για κάθε διάσταση), είναι εύκολο στη χρήση του και επιτρέπει συχνά στους αναβάτες να κάνουν δύσκολες επιλογές σε σύνδεση με τις καιρικές συνθήκες ή την μορφή της πίστας.


MICHELIN
Power Slick Evo
Αυτό το νόμιμο για χρήση στο δρόμο ελαστικό έχει όμοια χαρακτηριστικά με το MICHELIN Power Slick Evo και με τα ίδια προτερήματα – αλλά, το προφίλ του εμπρός ελαστικού είναι ελαφρώς διαφορετικό για να παρέχει καλύτερο κράτημα. Ο δείκτης ταχύτητας ZR καθορίζει την μέγιστη τελική του ταχύτητα στα 300χλμ./ώρα. Θα παρέχει ένα σταθερό επίπεδο επιδόσεων καθ’ όλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.

 

MICHELIN Power Cup Ultimate

Σχεδιασμένο για χρήση στην πίστα, το MICHELIN Power Cup Ultimate είναι ένα γραμμωτό, νόμιμο για χρήση στο δρόμο MICHELIN Power Slick Ultimate, αλλά με αυθεντικά σπορ συστάσεις. Είναι επίσης, σχεδιασμένο για γρήγορους αναβάτες και φέρει τις ίδιες βελτιώσεις στις επιδόσεις όπως το Power Slick Ultimate.

Η σειρά διαθέτει ένα και μοναδικό εμπρός ελαστικό (μεσαία/Β γόμα) και μία επιλογή τριών εκδόσεων για το πίσω ελαστικό (Α,B, και C) ανάλογα με την θερμοκρασία και τις απαιτήσεις που έχει η κάθε πίστα. Για την παρουσίαση της σειράς, η διάσταση του πίσω ελαστικού είναι 190/55R17, που είναι η βασική επιλογή για αγωνιστική χρήση στις μοτοσικλέτες των 600cc (εμπρός ελαστικό: 120/70R17).

 

Το Power Slick Ultimate και το Power Cup Ultimate είναι διαθέσιμα μόνο από εγκεκριμένους εμπόρους της MICHELIN Motorsport.  

MICHELIN
Power Supermoto

Υποστηριζόμενη από την επιτυχία της Michelin στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Supermotard, αυτή η σειρά αναπτύχθηκε με τη στενή συνεργασία της αφρόκρεμας των οδηγών του είδους. Έπειτα από την πρωτοπορία των ελαστικών 16.5 ιντσών, η νέα σειρά της Michelin των 16 ιντσών συνδυάζεται με νέες γόμες για να παρέχει αξιοσημείωτη αύξηση από πλευράς ευκινησίας, πληροφόρησης από τον μπροστινό ελαστικό, πρόσφυσης και αντοχής.

 

Εκτός από την εξαιρετική πρόσφυση, το Michelin Power Supermoto Rain το οποίο έχει σχεδιαστεί για βρόχινες συνθήκες διαθέτει μπακλαβαδωτό πέλμα σχεδιασμένο για να αυξήσει το διάκενο για τον όγκο του νερού. Επιπλέον, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μία μεγάλος εύρος θερμοκρασιών.


MICHELIN ACT: ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΙΜΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΛΑΙΣΙΟΥ
Ένα μεγάλο βήμα έγινε μπροστά, με την συγκεκριμένη σχεδίαση του πλαισίου του ελαστικού όπου η στιβαρότητά του μεταβάλλεται ανάλογα με την γωνία κλίσης.

 

Αυτό επιτεύχθηκε διότι πλέον δεν τοποθετούνται τα πλέγματα του σκελετού συμμετρικά αλλά τοποθετώντας την πρώτη στρώση σε γωνία 70μοιρών και τη δεύτερη στρώση σε γωνία 90μοιρών. Χάρη σε αυτή την μικρή διαφορά στις γωνίες, η κορώνα του ελαστικού κάμπτεται περισσότερο. Την ίδια στιγμή, το πρώτο πλέγμα σκεπάζει τις άκρες και καθώς διπλώνεται κάτω από αυτές, διαμορφώνει ένα σάντουιτς με τη δεύτερη στρώση των λινών. Κατά αυτό τον τρόπο οι άκρες –και μόνο οι άκρες- είναι κατά συνέπεια κατασκευασμένες με τρεις στρώσεις πλεγμάτων που διαμορφώνουν ένα τριγωνικής σχεδίασης σκελετό που αντιστέκεται στην παραμόρφωση. Η κατακλείδα είναι ότι ενισχύεται η ευστάθεια περιορίζοντας την πλαγιολίσθηση κατά την διάρκεια της στροφής λόγω των στιβαρών πλευρικών τμημάτων.

 

Στην πράξη, ανάλογα με την γωνία κλίσης, το ελαστικό έχει την ικανότητα να προσαρμόζεται σε διαφορετικό επίπεδο πρόσφυσης. Η επιφάνεια πρόσφυσης διαμορφώνεται προοδευτικά από την εύκαμπτη κορώνα (για την μέγιστη ευστάθεια στην ευθεία) προς τα αυξανόμενα πλευρικά τοιχώματα σχετικά με την γωνία κλίσης της μοτοσικλέτας.

 

Το ολοκαίνουργιο σύστημα σκελετού, παρουσιάζεται στο πίσω ελαστικό των σειρών MICHELIN Power Slick Evo, MICHELIN Power Cup Evo και MICHELIN Power Supersport Evo και συνδυάζεται με ένα πιο εύκαμπτο εμπρός ελαστικό που διαθέτει μεγαλύτερες ικανότητες στο κράτημα από τις προηγούμενες γενεές και επιπλέον διαθέτει το πλεονέκτημα ότι απλοποιεί τη ρύθμιση της μοτοσικλέτας.

 

Οι μοτοσικλέτες της δοκιμή

Μοτοσικλέτα                       Τύπος Ελαστικού
Kawasaki Z1000       MICHELIN    SuperSport Evo

Suzuki GSR 750       MICHELIN    SuperSport Evo

Kawasaki ZX-10R    MICHELIN    Super Cup Evo

Kawasaki ZX-6R      MICHELIN    Super Cup Evo

 

KTM RC8 1190        MICHELIN    Power Slick Evo
Honda CBR600RR   MICHELIN    Power Cup Ultimate

 

Οι πιέσεις των ελαστικών σε όλες τις μοτοσικλέτες της δοκιμής ήταν κατάλληλες για χρήση πίστας. Όλα τα εμπρός ελαστικά είχαν πίεση 30psi ενώ τα πίσω ήταν στα 24psi με εξαίρεση των slick που ήταν στα SuperSport που ήταν στα 24psi.

Στην πίστα των Μεγάρων
Στο Αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση και δοκιμή των νέων ελαστικών της
MICHELIN μέσα σε ένα πλήρως αγωνιστικών κλίμα. Όσο διαφορετικές ήταν μεταξύ τους οι μοτοσικλέτες τόσο διαφορετικές ήταν και οι εντυπώσεις που μας έδωσαν τα νέα ελαστικά του Γαλλικού κολοσσού.

 

MICHELIN Power SuperSport Evo
Ελαστικό σχεδιασμένο για χρήση 50% στο δρόμο και 50% για πίστα με ποσοστό σκαλίσματος 7,5% στο πέλμα του που είναι 3% περισσότερο από όσο χρειάζεται για είναι ομολογκαρισμένο για χρήση στο δρόμο. Στην πίστα οι πιέσεις είχαν σεταριστεί κατάλληλα για αυτή τη χρήση. Στο ελαστικό ερχόταν άμεσα στην θερμοκρασία λειτουργίας του σχεδόν έπειτα από ένα μέτριο έντασης γύρο και στη συνέχεα μπορούσες να το πιέσεις άφοβα. Ο πιο μαλακός σκελετός του στον εμπρός τροχό κάνει αισθητή την παρουσία του όταν αρχίζεις να το πιέζεις έντονα χωρίς όμως να έχει την παραμικρή τάση να διώξει, να γλιστρήσει απότομα ή τέλος πάντων να σου ταράξει τον καρδιακό παλμό. Όταν δε θερμανθούν καλά τότε η πρόσφυσή τους γίνεται ακόμη πιο καλή και φθάνεις άμεσα στα όρια κλίσεις των μοτοσικλετών (Kawasaki Z1000 και Suzuki GSR 750) που έχουν σχετικά χαμηλά τοποθετημένα τα μαρσπιέ τους. Εξίσου καλές εντυπώσεις άφησε στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης (διαφορετική κορώνα από το Pilot Race) παρόλο ότι οι συγκεκριμένες μοτοσικλέτες αρχίζουν να εμφανίζουν το λεγόμενο μαστιχάρισμα λόγω των αναρτήσεων και του πλαισίου τους. Στο σύνολο αποτελεί ένα πολύ καλό ελαστικό που τα καταφέρνει καλά στην πίστα και θα δώσει την ίδια σιγουριά στον αναβάτη και στην καθημερινή του χρήση.

 

MICHELIN Super Cup Evo

Μεταπηδώντας στις SuperSport και Superbike μοτοσικλέτες με τη χρήση των Super Cup Evo ένιωθες άμεσα στην διαφορά του σκελετού ιδίως στην οριακή επιβράδυνση. Η διαφορετική κορώνα σε συνδυασμό με την αρχιτεκτονική του πλαισίου παρέχουν την ευστάθεια που χρειάζεσαι στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης καθώς επίσης την αλλαγή κλίσης μέσα στην στροφή. Η μοτοσικλέτα υπακούει στις εντολές του αναβάτη με ακρίβεια και ο οδηγός με τη σειρά του γίνεται πιο αυστηρός στις γραμμές του. Πολύ καλή πρόσφυση παρέχει στην επιβράδυνση αλλά και ακόμη καλύτερη στον πίσω τροχό κατά την επιτάχυνση. Το πίσω ελαστικό παρέχει πολύ καλή πρόσφυση κατά την επιτάχυνση λόγω του μαλακότερου σκελετού του που παρέχει μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής στην άσφαλτο. Ένα ελαστικό που στο σύνολο θα ικανοποιήσει τον έμπειρο αναβάτη των Track Day. Το απολαύσαμε ακόμη περισσότερο με την αγωνιστική μοτοσικλέτα του Γιώργου Χάλαρη που ταίριαζε περισσότερα στην σχεδίαση της μικρής πίστας των Μεγάρων.

 

MICHELIN Power Slick Evo
Αποτελεί ένα καθαρόαιμο ελαστικό που έδειξε ξεκάθαρα τις δυνατότητές του πάνω στην συμβατική, χωρίς τη χρήση ηλεκτρονικών βοηθημάτων ΚΤΜ RC8 1190. Ελαστικό και μοτοσικλέτα έδεσαν σε ένα ομοιογενές σύνολο παρέχοντας μία αξέχαστη οδηγική εμπειρία στην πίστα. Στην ουσία αποτελεί την 100% αγωνιστική έκδοση του Power Cup Evo εφόσον δεν έχει καθόλου χάραξη στο πέλμα του. Εκπληκτικό ελαστικό που θα προτιμηθεί από τους λάτρες των Track Day μιας και δεν επιτρέπεται η χρήση του στο δρόμο.

 

MICHELIN Power Cup Ultimate

Αποτελεί το καλύτερο ελαστικό που δοκιμάσαμε στην παρουσίαση σχεδιασμένο για την απόλυτη χρήση στην πίστα και μάλιστα από τους αναβάτες που ψάχνουν και μπορούν να πιέσουν περισσότερο τα όρια της μοτοσικλέτας τους καθώς επίσης και του συγκεκριμένου ελαστικού. Την μεγαλύτερη διαφορά στις επιδόσεις τη νιώθει κανείς στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης καθώς και την είσοδο της μοτοσικλέτας στην στροφή. Η άριστη πρόσφυση σε όλη τη διάρκεια της κλίσης της μοτοσικλέτας είναι αυτό που το χαρακτηρίζει τόσο εξαιρετικό. Παρέχει καλύτερη και πιο ακριβή κατευθυντικότητα γεγονός που σου επιτρέπει να προσαρμόσεις ακόμη καλύτερα τις γραμμές σου στην πίστα. Απίστευτα σταθερό στην επιβράδυνση και άριστο χωρίς ίχνος γλιστρήματος κατά την επιτάχυνση. Μέσα στην στροφή αλλάζεις γωνία κλίσης και διαφοροποιείς την τροχιά σου με απόλυτη σιγουριά και εμπιστοσύνη. Αναμφισβήτητα αποτελεί ένα κορυφαίο ελαστικό για τον απαιτητικό αγωνιζόμενο που κυνηγάει μόνο την πρώτη θέση στο βάθρο κι όχι απλά ένα καλύτερο προσωπικό χρόνο. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι η MICHELIN το τοποθετεί στην κορυφή της πυραμίδας στην γκάμα των ελαστικών της.

Αξίζει να σημειωθεί το γεγονός ότι σύμφωνα με τις αναφορές του Ντίνου Πετρή  (Υπεύθυνος
Marketing & Πωλήσεων ελαστικών δύο τροχών) η τεχνολογία των ελαστικών που παρουσιάστηκε στην νέα σειρά ελαστικών της MICHELIN θα κυκλοφορήσει στο μέλλον και σε διαστάσεις για μοτοσικλέτες μικρότερου κυβισμού.

 

Το επιτελείο της ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΜΙΣΕΛΕΝ ΑΕΒΕ ευχαριστεί θερμά τις εταιρείες (BMW, Kawasaki, ΚΤΜ και Suzuki) που διέθεσαν τις μοτοσικλέτες για την παρουσίαση των ελαστικών της  MICHELIN.

 




MICHELIN Power SuperSport Evo

MICHELIN Power Cup Ultimate

MICHELIN Power Cup Evo

MICHELIN Power Slick Evo