Brice Lope’s Hydrospace S4

 

Τετράχρονη υπεροχή

Δύο χρόνια μετά την εμφάνισή της στον χώρο των personal water craft και τους αγώνες η Αυστριακή εταιρεία ανεβαίνει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου της Pro Ski στα χέρια του νεαρού Γάλλου Brice Lopez.

 

Κείμενο: Β. Μωραΐτης

Φωτ.: www.jetskiworld.gr

 

Το σκάφος της Hydrospace ήταν λιγότερο εξωτικό από όσο θα πίστευε κανείς. Πιο συγκεκριμένα ήταν βελτιωμένο εξ ολοκλήρου από την αυστριακή εταιρεία ΚΚΚ, που πραγματοποιεί την εξέλιξη του μοτέρ για λογαριασμό της Hydrospace, πριν παραδοθεί στον Γάλλο αναβάτη Brice Lopez. Ο Lopez κατάργησε το ιδιόμορφο χώρο του deck και κάλυψε την επιφάνεια με συμβατικά πατάκια kevlar της AP Designs, με στόχο να ενισχύσει την εργονομία και την πρόσφυση των κάτω άκρων. Το στοιχείο που μεταμόρφωσε κυριολεκτικά την αργή γεωμετρία της γάστρας ήταν η επανασχεδίαση του ride plate. Το νέο plate με τις επιθετικές κοψιές στις άκρες του απέφερε ακαριαία και απόλυτη συμπεριφορά στο κράτημα του βαρύ τετράχρονου σκάφους. Ο Lopez αν και είχε χρησιμοποιήσει κάποιο aftermarket plate της TBM, τελικά κατάληξε στον νορμάλ plate της Hydrospace.

 

Ο κινητήρας φορούσε το δεύτερο στάδιο βελτίωσης, που περιελάμβανε διαφορετικό intercooler, νέο εγκέφαλο για τον ηλεκτρονικό ψεκασμό και διαφορετικά pop off valves. Ουσιαστικές αλλαγές έγιναν στο νορμάλ βολάν κι επιπλέον τοποθετήθηκε άλλη φλάντζα στην κεφαλή για να επιτευχθεί η επιθυμητή συμπίεση και σχέση συμπίεσης του κινητήρα. Σύμφωνα με επίσημη αναφορά εκπροσώπου της εταιρείας η ισχύ είχε περάσει τους 180 ίππους ωστόσο, ο AlfonsoWillySieber της APW που είχε επιμεληθεί την βελτίωση του μοτέρ, την περιόρισε στους 176 ίππους προς όφελος της αξιοπιστίας.

 

Η έξτρα ισχύ μετατρέπεται σε ώθηση μέσω της τουρμπίνας της Solas που διαθέτει 12 σταθερά πτερύγια. Το drop nozzle παίρνει εντολές από το υδραυλικό σετάρισμα της Magura κι είναι το πιο πρακτικό απ’όλα τα trim που δοκίμασα. Το impeller των 14/23 μοιρών χάριζε την απαραίτητη επιτάχυνση δίνοντας παράλληλα την τελική ταχύτητα που χάρισε τελικά τον τίτλο στον Lopez, αποδεκατίζοντας το στόλο των SX-R.

 

Το εργοστασιακό τετράχρονο της Hydrospace κέρδισε τις εντυπώσεις περισσότερο με την συμπεριφορά της γάστρας του παρά με τις επιδόσεις του κινητήρα του. Μέχρι πέρυσι το συγκεκριμένο σκάφος παρουσίαζε σημαντικά προβλήματα στο στρίψιμό του, σύμφωνα με τις πληροφορίες των αναβατών. Ωστόσο, φέτος η Αυστριακή εταιρεία σημείωσε μεγάλη βελτίωση. Πιο συγκεκριμένα κατάφερε να αναβαθμίσει την πλεύση του και να δώσει ακαριαίο στρίψιμο και ακρίβεια στο βαρύ τετράχρονο τουρμπάτο σκάφος. Πράγματι το αγωνιστικό σκάφος του Lopez έστριβε με την σκέψη. Ήταν τόσο απόλυτη η συμπεριφορά του που σ’ανάγκαζε να πέσεις αργά στα φρένα και να φθάσεις σχεδόν δίπλα στο μπαλόνι πριν στρίψεις το τιμόνι και δώσεις γκάζι. Τα χαμηλά side rails της γάστρας σου περιορίζουν κάθε ευκαιρία να ασκήσεις πιέσεις σ’αυτά για να διατηρήσεις την γάστρα στην επιθυμητή γωνία κατά τη διάρκεια της στροφής. Αντιθέτως θα πρέπει να κρατήσεις την γωνία σου τοποθετώντας ανάλογα το σώμα σου προς το εσωτερικό της στροφής, διατηρώντας την κλίση σου με το γκάζι. Αν βγεις όμως εκτός ωφέλιμης περιοχής από πλευράς ισχύος τότε θα έρθει κι η πτώση. Τα lifter είναι τοποθετημένα χαμηλά στα side rails του Hydrospace του Lopez γεγονός που δεν σου δίνουν το απαραίτητο πιάσιμο που αναζητάς.

 

Ο κινητήρας παρόλο ότι είναι εργοστασιακά βελτιωμένος, υστερεί στο χαμηλό φάσμα των στροφών, γεγονός που πρέπει να έχεις συνέχεια στο μυαλό σου ιδίως όταν πλησιάζεις στην στροφή. Κατά συνέπεια πρέπει να εισέρχεσαι με λίγο παραπάνω γκάζι για να μην βρεθείς προ εκπλήξεως στην έξοδο της στροφής. Σε γενικές γραμμές το εργοστασιακό Hydrospace ήταν σταθερό και ευέλικτο ενώ η ισχύς του μετατρέπεται σε ώθηση με γραμμικό τρόπο από τις χαμηλές/μεσαίες στροφές μέχρι τον κόφτη.

 

Το βάρος του τετράχρονο Hydrospace δεν περνάει απαρατήρητο. Κι αυτό το διαπιστώνεις όταν προσπαθήσεις να το ανασηκώσεις για να κάνεις κάποιο άλμα, όπως για παράδειγμα αυτό που απαιτείται να κάνεις στην πίστα του παγκοσμίου. Αναμφισβήτητα, χρειάζεται αρκετή προπόνηση για να το πετύχεις συνδυάζοντας κατάλληλα την ισχύ του μοτέρ, μιας και η απόκρισή του δεν είναι άμεση κι απόλυτη όπως στα καθαρόαιμα δίχρονα.

 

Στο σύνολο το εργοστασιακό Hydrospace αποτελούσε μία ξεχωριστή πρόταση ένα εντελώς διαφορετικό αγωνιστικό μονοθέσιο. Από την άλλη πλευρά φήμες ανάφεραν ότι ο κινητήρας του είχε μεγαλύτερη χωρητικότητα ενώ από την άλλη πλευρά κάποιοι παράγοντες φρόντισαν ώστε να μην περάσει τον τεχνικό έλεγχο στο πέρας του τελευταίου σκέλους της Pro Ski. Γεγονός στο οποίο οφείλεται η ασυναγώνιστη υπεροχή του από τη μια πλευρά κι από την άλλη η άδικη καταχώρισή του στην κατηγορία με τα υπόλοιπα δίχρονα αγωνιστικά. Τι επιφυλάσσει το μέλλον; Ψίθυροι αναφέρουν ότι φέτος θα υπάρξουν αισθητές αλλαγές κι εκπλήξεις.

 

Brice Lopez’s  #4F: Hydrospace S4

Engine

Hydrospace OEM crankshaft

Hydrospace OEM crankcases

Hydrospace pistons & rings reworked

Compression: 9kg

OEM exhaust system with no silencer

Balance shaft with different weight

Modified head gasket

New Pop off valves

Black fuel injectors

Stock flame arrestors

Intercooler from 160hp kit

Cooling lines in: 2 lines in

Cooling lines out: 2 lines out

Electrical

APW ECU 160 kit remapped

Hydrospace stock flywheel

Hydrospace stock charging system

Spark Plugs Champion Platinum RC7PYCB

Pump and driveline

Stock Solas pump, 12 vain pump

Solas stainless-steel three blade (14/23) impeller

Magura hydraulic drop nozzle system  

Reduction nozzle diameter: 82mm

Steering nozzle diameter: 85mm

APW front sponsons

Hull and Handling components

Stock hood

AP Designs Gunwale pad covers with lifters

Hydrospace ride plate

Hydrospace intake grate

Steering assembly

Stock handlepole

HSR black handlepole pad

Stock Alu  4 degrees handlebar

Stock turn plate

Renthal grips

Stock trigger throttle lever

Magura trim lever

Power:176/8.200 hp/rpm

Torque:173/6.000 lbr/rpm

Top Speed: 64mph (short impeller) 67mph (long impeller)

 

Team Sponsors

APW Racing Company, OMV Fuel, Solas pump