Macc Racing’s Kawasaki 800 SX-R Superstock

 

Πρόκειται για το πιο ισχυρό SX-R της κατηγορίας Pro Ski. Προετοιμασμένο από τον Bill Chapin το Kawasaki της Macc Racing  κέρδισε τις εντυπώσεις σε επιτάχυνση, ροπή και κράτημα.

 

Κείμενο: Β.Μωραΐτης

Φωτ.: www.jetskiworld.gr

 

Το πιο πολυσυζητημένο SX-R στην κατηγορία Pro Ski ήταν του Chris MacClugage κι αυτό γιατί είχε συνεργαστεί με τον φημισμένο γκουρού των βελτιώσεων, Bill Chapin, ιδιοκτήτη της R&D. Από τις ημέρες των ελεύθερων δοκιμών μπορούσε κανείς να καταλάβει πόσο γρήγορο αλλά και διαφορετικό στον ήχο ήταν το συγκεκριμένο SX-R. Τέσσερις ήταν οι τεχνολογικές του καινοτομίες. Η πρώτη, ήταν ότι φορούσε special, stroker (διαφορετική διαδρομή) στρόφαλο, στοιχείο που επηρέαζε σημαντικά την ισχύ και τη ροπή στην κλίμακα των στροφών. Το δεύτερο ήταν ότι χρησιμοποιούσε impeller Skat-Trak από 15F κομμένο και ραμμένο για την τουρμπίνα των 142mm που φορούσε. Ήταν από τους λίγους που χρησιμοποιούσε το πρωτότυπο ride plate της R&D και τα εμπρόσθια sponsons της Macc Racing. Παρόλο ότι έχω οδηγήσει αρκετά εργοστασιακά και μη SX-R ήξερα τι με περίμενε. Κι όμως αυτό που συνάντησα ήταν πρωτόγνωρο.

 

Σύμφωνα με τον MacClugage ο Bill Chapin είχε προετοιμάσει τέσσερις κινητήρες. Ο συγκεκριμένος αποτελούσε κάποιο ενδιάμεσο στάδιο της εξέλιξης, ωστόσο ο MacClugage είχε δηλώσει ότι το μοτέρ ήταν περισσότερο δυνατό από όσο θα το ήθελε. Κάπου ο Chapin είχε εκτραπεί κι έκανε το όλο πακέτο πιο δυνατό με αποτέλεσμα να δυσκολεύει στον Mac στην οδήγησή του. O Chapin έδωσε ιδιαίτερη επιμέλεια στη ρύθμιση της εξάτμισης της Factory Pipe. Είχε τοποθετήσει ψεκασμό νερού ενώ ταυτόχρονα “έπαιζε” ιδιαίτερα με την χαρτογράφηση της ηλεκτρονικής ανάφλεξης της Advent. Δύο ημέρες πριν τα προκριματικά της κατηγορίας Pro Ski δοκίμασε κι αντικατάστησε τα καρμπιρατέρ της Novi με αντίστοιχα της SE. Μία αλλαγή που σύμφωνα με τον MacClugage βελτίωσε αισθητά την απόκριση του κινητήρα ενισχύοντας ακόμη περισσότερο το ήδη καλό τράβηγμά του.

 

Η ισχύς του και ο τρόπος που μεταφραζόταν σε ώθηση ήταν αυτό που με τρόμαξε αρχικά. Τρομακτική ροπή που εμφανιζόταν λίγο μετά το ρελαντί και ελαφρώς πριν τις μεσαίες στροφές σου μάκρυνε τα χέρια χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η δύναμη παρουσιαζόταν ακαριαία. Απλά ο κινητήρας τραβούσε με δύναμη κι όχι με έκρηξη. Στο χούφτωμα του γκαζιού στην έξοδο της στροφής ένιωθα την μάσκα να κολλάει στο πρόσωπό μου. Αναμφισβήτητα ο ροπάτος κινητήρας του MacClugage ήθελε χέρια και πείρα για να μπορείς να τον οδηγήσεις στο όριο σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Τα μπροστινά sponsons βελτίωναν αισθητά το πάτημα και την αίσθηση κατά το πλασάρισμα του σκάφους στην στροφή καθώς επίσης και κατά τη διάρκεια της κλίσης του στη στροφή. Το τρυπητό ride plate βελτίωνε αισθητά την σταθερότητα στην ευθεία στις υψηλές ταχύτητες και στις ανοιχτές παρατεταμένες στροφές. Το υδραυλικό trim υπάκουε άψογα στις εντολές μου και ήταν μαλακό κι εύχρηστο. Το σύστημα διεύθυνσης είχε αέρινη αίσθηση σε βαθμό που έμοιαζε να είναι λασκαρισμένο, ωστόσο, αυτό είναι το set up που αρμόζει στην αρέσκεια του πολυπρωταθλητή. Ο ίδιος ο MacClugage ομολόγησε ότι το συγκεκριμένο σκάφος ήταν περισσότερο δυνατό απ’όσο το ήθελε. Στην πραγματικότητα θα χρειαζόταν λίγη υψηλότερη τελική ταχύτητα (προς το παρόν άγγιζε τα 62,5μίλια/ώρα) για να μπορεί να ξεφύγει από τον τετράχρονο ανταγωνισμό. Και να φανταστεί κανείς ότι ο Chapin είχε φτιάξει άλλα τρία μοτέρ με διαφορετικό σετάρισμα... Θα τον δούμε στην επόμενη αγωνιστική σεζόν.

 

Chris MacClugage  #3: Kawasaki Jet Ski 800 SX-R Spec
Engine
Kawasaki OE
M
crankshaft, trued & welded, 1mm more than Stock
Kawasaki OEM crankcases
Bill Chapin crankcase porting
Bil Chapin cylinder porting
Kawasaki OEM 82.75mm pistons & rings
R&D cast cylinder head with 24 cc domes
Cranking compression: 220psi
Factory Dry Pipe Exhaust System with Chapin Modifications
Base gasket thickness: Thicker
R&D intake manifold
R&D monster reed valves
Aluminum, reed spacers
SE 48mm  carburettors
Blowsion fuel pick up
R&D flame arrestors
Cooling lines in: 3 Lines in 3/8
Cooling lines out:  3 Out
Electrical
Advent programmable ignition with R&D water injection
Stock Flywheel lighten with no magnets
NGK BR9ES Spark Plugs
Pump and driveline
Skat-Trak 142mm, 12 vain Magnum Pump w/30mm Setback
Skat-Trak originally (15F prop cut to 142 and Bent) three blade,
stainless-steel Swirl Impeller
OEM pump shoe
Skat-Trak extended drive shaft
Skat-Trak drop nozzle system With OEM modified reduction nozzle
R&D billets couplers
Reduction nozzle diameter: 84mm
Steering nozzle: 87mm
Hull and Handling components
Blowsion billet aluminium hood latch
3DR side rails
Craftsman Movement carbon nosepiece
Japanese custom dash
AP Designs Gunwale pad covers with lifters
UMI Racing billet aluminium by-pass fittings

R&D prototype aluminium ride plate
R&D Stealth intake grate
Macc Racing front sponsons
Steering assembly
RickRoyProducts prototype handlepole with billet aluminium brackets
AP Designs handlepole pad with custom Monster Energy cover
UMI Racing handlebar 4 degree ext with crossbar and pad
Blowsion turn plate
Renthal grips
UMI Racing Steering system
SE trigger throttle lever
Hydraulic trim lever
Engine output
Horse power: 151bhp
Top speed: 62.5 mph

Team Sponsors

Macc Racing, Vortech Supershargers, R&D, Monster energy, Edgell Automotive, 3DR, SE, Quakysense, Lou Training Systems, AP Designs Hahm Motorsports,
Extrude Hone