Dustin Motzouris’s Kawasaki 800 SX-R Superstock

 

Dustin Motzouris’s  Kawasaki 800 SX-R Superstock

 

Καλοστημένο...

 

Βελτιωμένο στα ζωτικά σημεία του κινητήρα το SX-R του Dustin Motzouris εμφανίστηκε ισχυρότερο και πιο καλοστημένο από την περσινή σεζόν γεγονός που τον βοήθησε να ανέβει στο τρίτο σκαλί του βάθρου.

 

Κείμενο: Β. Μωραΐτης

Φωτ.: www.jetskiworld.gr

 

Είναι γεγονός ότι στους Τελικούς του Παγκοσμίου (World Finals) των αγώνων personal water craft οι εργοστασιακές ομάδες και κάποιοι ισχυροί ιδιώτες δίνουν το παρόν έχοντας προετοιμάσει με τον πιο special τρόπο τα σκάφη τους. Δεν είναι τυχαίο ότι τα πρωτότυπα aftermarket καλούδια και κάποιες φορές σκάφη προπαραγωγής, δοκιμάζονται για πρώτη φορά στον αγωνιστικό στίβο της Havasu, κάπου στο μέσον της Arizona. Κάθε χρόνο μία ημέρα μετά τη λήξη της διεθνής αθλητικής εκδήλωσης, έχουν την ευκαιρία επίλεκτοι δημοσιογράφοι απ’όλο τον κόσμο να πάρουν μία μικρή γεύση από τα νικηφόρα σκάφη του παγκοσμίου. Φέτος, μόνο ο εκπρόσωπος ενός αμερικάνικου περιοδικού και ο υπογράφοντας είχαν την τιμή αυτή. Ωστόσο, ο τελευταίος δεν οδήγησε μόνο δύο (όπως έκαναν οι αμερικάνοι) αλλά εννέα σκάφη, Πέρα από αυτά που κέρδισαν τις σημαντικότερες κατηγορίες Pro υπήρχαν και κάποια που κέρδισαν τις εντυπώσεις και αποτέλεσαν θέμα συζήτησης, παρόλο ότι δεν έφθασαν πρώτα στη γραμμή του τερματισμού. Ωστόσο, τα καλούδια που έφεραν καθώς και η επίδοση των αναβατών τους άξιζε τον κόπο να δοθεί μία προσεκτική αναφορά σ’αυτά.

 

Το αγωνιστικό SX-R του περσινού παγκόσμιου πρωταθλητή και έλληνα ομογενή από την Νότιο Αφρική, DustinThe MotzMotzouris δεν πέρασε απαρατήρητο. Κατά την διάρκεια των δοκιμών εξέπληξε με την ταχύτητά του και το επιθετικό του στυλ. Παρόλο ότι ο γνωστός βελτιωτής δεν μπόρεσε να δουλέψει σε λεπτομέρειες χρησιμοποιώντας το δυναμόμετρο της Kawasaki κατάφερε να φτιάξει ένα αξιοσημείωτο πακέτο που ανέβασε τον Motzouris στο βάθρο. Ο Dustin οδηγεί το σκάφος του εκμεταλλευόμενος περισσότερο την ροπή του κι αυτό είναι το πρώτο στοιχείο που αναζητά και θέλει να ενισχύσει ο βελτιωτή του σκάφους, Steve Webster. Πέρυσι το SX-R του Dustin ήταν εκπληκτικό τόσο από πλευράς ισχύος όσο κι από πλεύσης. Στον δεύτερο τομέα ο Dustin δεν άλλαξε φέτος τίποτα περισσότερο στο σκάφος του, ωστόσο ο Webster έκανε μικρές αλλά ουσιώδεις αλλαγές

 

Η βασικότερη αλλαγή στον κινητήρα της JSU Racing επήλθε στην εισαγωγή όπου ο Webster χρησιμοποίησε carbon reed της V Force για Palaris 800 στην κάσα των reed, ενώ πέρυσι χρησιμοποιούσε  κάσα και reed της Boyesen. Η εισαγωγή παράμεινε της R&D, η οποία φιλοξενούσε τα καρμπιρατέρ της Novi που φορούσαν carbon κοντά φίλτρα. Η μασίφ αλουμινένια κεφαλή της JSU ήταν εφοδιασμένη με θαλάμους 23cc και η συμπίεση του μοτέρ άγγιζε τα 205psi. O στρόφαλος φορούσε σπέσιαλ μπιέλες της JSU και ήταν ραμμένος. Τα κάρτερ και ο κύλινδρος είχαν δεχθεί κατάλληλη περιποίηση για να αυξηθεί η παροχή του καυσίμου και να τροποποιηθεί ο χρονισμός του μοτέρ. Όσον αφορά την ανάφλεξη του καυσίμου ο Webster χρησιμοποιεί την ηλεκτρονική της Advent έχοντας χαράξει την δική του Superstock χαρτογράφηση. Επιπλέον, χρησιμοποιεί ελαφρωμένο βολάν κι έχει αλλάξει την καλωδίωση καταργώντας τα πηνία ώστε να λειτουργεί σαν Total Loss.

 

Από πλευράς επιδόσεων ο κινητήρας του Motzouris κυμαινόταν περίπου στα ίδια πλαίσια με τον περσινό του. Ωστόσο, αυτό που άλλαξε δραματικά ήταν η εκρηκτικότητά του κατά την επιτάχυνση. Φέτος, ο κινητήρας είχε καλύτερη, πιο άμεση απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού και η ισχύς ερχόταν εξίσου άμεσα στην τουρμπίνα. Φυσικά, τα αποτελέσματα δεν ήταν εφάμιλλα με αυτά του σκάφους της Macc Racing, ωστόσο η διαφορά ήταν έντονη σε σύγκριση με τις επιδόσεις του περσινού μοτέρ. Η αίσθησή του στην πλεύση ήταν σχεδόν όμοια με εξαίρεση το σύστημα διεύθυνσης το οποίο φέτος ήταν πιο σφιχτό, λόγοι καθαρά προτίμησης του Motzouris. Το βελτιωμένο ride plate της JSU σε συνεργασία με τα ομώνυμα sponsons παρείχαν άμεση απόκριση στις εντολές μου όσον αφορά το πλασάρισμα στη στροφή. Τα αποτελέσματα δεν ήταν απόλυτα αλλά γρήγορα με βάση των αγωνιστικών δεδομένων. Επιπλέον, ήταν σταθερό στην στροφή σε όποια γωνία κλίσης κι αν βρισκόμουν. Η απόκριση του μοτέρ στην έξοδο της στροφής ήταν μακράν πιο άμεση από την περσινή έκδοση του. Η ροπή δεν ήταν θηριώδεις αλλά ικανή να σε βγάλει από τη στροφή χωρίς διχασμούς. Οι απότομες αλλαγές κατεύθυνσης γινόταν με ακρίβεια χωρίς αυτό να σημαίνει ότι διέτρεχες τον κίνδυνο του highside. To trim ήταν κάπως σκληρό ωστόσο, ο Motzouris δήλωσε ότι το χρησιμοποιεί, κυρίως και μόνο κατά την εκκίνηση.

 

Στο σύνολο το αγωνιστικό SX-R της JSU αποτελεί μία πολύ καλή επιλογή, ωστόσο χρειάζεται μεγαλύτερη τελική ταχύτητα (άγγιζε τα 63μίλια/ώρα) για να μπορεί να πιάσει τα στάνταρτ που έθεσε η Hydrospace. Προς το παρόν ο Steve Webster δεν έχει αποκαλύψει τα μελλοντικά του σχέδια αλλά ευελπιστούμε ότι θα δούμε κάτι πρωτότυπο στους Τελικούς του Παγκοσμίου φέτος. 

 

 

Dustin Motzouris’ #1 ZA: Kawasaki Jet Ski 800 SX-R

Engine

Kawasaki OEΜ crankshaft, trued & welded with JSU heavy duty Rods 

Kawasaki OEΜ crankcases

JSU, Steve Webster crankcase porting

JSU, Steve Webster cylinder porting

Billet total loss flywheel of 1,8 pounds

Kawasaki OEM 82.75mm pistons & rings

JSU cylinder head with 23cc domes

Cranking compression: 205psi

Factory Pipe Dry Pipe Exhaust System

Base gasket thickness: 0.090

R&D intake manifold

V-Force 3 Polaris 800 reeds cages

JSU aluminum, angled reed spacers

Novi 48mm XRF carburetors

SXi 750 Pro throttle cable

Blowsion billet dual fuel pick up

Tau Ceti flame arrestors (Old School Carbon Fiber)

Fuel: VP Racing MS109

Lubricant: Maxima Formula K2

Electrical

Advent programmable ignition with JSU Superstock Timing Curve

JSU aluminum total loss flywheel

NGK BR9ES Spark Plugs

Pump and driveline

Skat-Trak 142mm, 12 vain Magnum Pumpw/30mm Setback

Skat-Trak originally (16/21) three blade, stainless-steel Swirl Impeller 

Skat-Trak cast aluminium pump shoe

Skat-Trak extended drive shaft

Skat-Trak drop nozzle system with welded extension on the steering nozzle ring

UMI Racing billet aluminium couplers 

Reduction nozzle: 83mm

Steering nozzle: 86mm

JSU Racing carbon ride plate with new designed, oval shape whole

Skat-Trak Stainless intake grate

JSU  billet aluminium sponsons

Hull and Handling components

3DR carbon hood 

Blowsion billet aluminium hood latch

3DR carbon fiber rail caps

OEM nosepiece

3DR carbon dash

Jettrim mat covers with lifters

Hydro Turf Diamond Cut Rail mat kit

UMI Racing billet aluminium by-pass fittings

Blowsion bypass aluminium fittings

JSU SX-R side rail bumpers

Electric bilge with JSU bilge switch

Blowsion duck bill

Steering assembly

RickRoyProducts prototype handlepole with billet aluminum brackets

Blowsion carbon fiber chin pad

UMI Racing handlebar 4 degree slightly wider

JSU Racing short turn plate

ODI grips Ruffian style with Flange

UMI Racing Steering system

Skat-Trak heavy duty steering cable

UMI Racing trigger throttle lever

UMI Racing trim lever

Skat Trak trim cable

Engine output

Horse power: 160bhp

Torque: 110pounds

Top speed: 63mph

 

Team Sponsors

JSU Racing, LG1 Graphics, Oakley, Slippery, RRP, Kawasaki, Blowsion, 3DR, Thor, Novi