Seiko Osawa’s SE Kawasaki 800 SX-R Limited

 

Η γιαπωνέζα πρωταθλήτρια υπερασπίστηκε τον άσο που είχε κατακτήσει πέρυσι πάνω σε ένα ακόμη καλύτερο Limited SX-R, προετοιμασμένο με χαρακτηριστική επιμέλεια από την Sato Engineering.

 

Κείμενο: Β.Μωραΐτης

Φωτ.: www.jetskiworld.gr

 

Το Kawasaki της Seiko Osawa είναι προετοιμασμένο από την ιαπωνική εταιρεία Sato Engineering, που θεωρείται από τις σημαντικές εταιρείες στο χώρο βελτίωσης και παραγωγής αξεσουάρ για personal water craft. Μικρές αλλά ουσιαστικές αλλαγές δέχτηκε από πέρυσι του σκάφος της Seiko Osawa. Η ιαπωνική ομάδα δούλεψε σκληρά κι απέδειξε ότι μπορεί να στήσει ένα από τα καλύτερα Limited SX-R στον πλανήτη, αν όχι το καλύτερο.

 

Όσον αφορά τον κινητήρα, χρησιμοποιήθηκε μικρότερος, κατά ένα κυβικό εκατοστό θάλαμος καύσης στον κάθε αντίστοιχο χώρο της αφαιρούμενης κεφαλής SE με στόχο την αύξηση της συμπίεσης. Επίσης τροποποιήθηκε το σύστημα ψύξης στην εισαγωγή του νερού, όπου διαφοροποιήθηκε η διάταξη των σωληνώσεων. Μία είσοδος μισής ίντσας διακλαδιζόταν σε δύο παροχές (διαμέτρου 3/8 της ίντσας), μία για την πολλαπλή της εξάτμισης και μία για τον θάλαμο διαστολής της Factory Pipe. Την τροφοδοσία καυσίμου ανάλαβαν και φέτος τα διπλά καρμπιρατέρ των 48mm της SE που εισέπνεαν μέσω των ψηλών φίλτρων της Hot Products. Την ανάφλεξη του καυσίμου ανάλαβε και φέτος η ηλεκτρονική της Advent, ωστόσο είχε τροποποιηθεί η χαρτογράφησή της για να ταιριάξει με τις αναβαθμίσεις του κινητήρα.

 

Όσον αφορά τη γάστρα η Seiko χρησιμοποιούσε ένα πιο μακρύ plate της SE σε συνδυασμό με τον εισαγωγή νερού (intake grate) της SE. Το ride plate είχε δεχθεί μικρές αλλαγές στις άκρες του πίσω μέρους του, όπου είχαν κολληθεί αλουμινένιες προσθήκες. Το μηχανικό trim προέρχονταν από την νέα σειρά της SE, με μακρύ κώνο, αλλά και νέα μανέτα. Επιπλέον είχε αφαιρεθεί η πλαστική έξοδο της εξάτμισης κι αντικαταστάθηκε με μία αλουμινένια της SE. Η ίδια εταιρεία κατασκεύασε την πανέμορφη αλουμινένια κι ανοδιωμένη τάπα καυσίμου. Στο σύνολο το σκάφος “έδειξε” από πλευράς αισθητικής με την εντυπωσιακή βαφή της SE. Λόγω των κανονισμών το καπάκι του μηχανοστασίου παράμεινε ίδιο αλλά τροποποιήθηκε κατάλληλα (για να χωράει η εξάτμιση) και μπήκε εσωτερικό κέλυφος της SE. Το μεγάλο κολάρο της εξάτμισης (αυτό που ενώνει το waterbox με το built in waterbox) στηριζόταν με ένα εξαιρετικό σε ποιότητα carbon βραχίονα που είχε αντικαταστήσει τον ατσάλινο της Kawasaki. Carbon ήταν επίσης η πλάκα που τύφλωνε τη θέση των δύο μπουτόν -του choke και της βενζίνης- που είχαν αφαιρεθεί.

 

Όσον αφορά την μετάδοση, το SX-R της Seiko ήταν εφοδιασμένο με μία Skat-Trak τουρμπίνα, 12 πτερυγίων, εξοπλισμένη με σύστημα trim της SE. Στο εσωτερικό της τουρμπίνας είχε τοποθετηθεί impeller της Skat-Trak, μεταβλητού βήματος 15/20. Για δεύτερη συνεχή χρονιά η Seiko χρησιμοποιούσε sponsons στο πίσω μέρος της γάστρας ειδικά σχεδιασμένα από την SE. Το σύστημα διεύθυνσης (βραχίονας, τιμονόπλακα, μπάρα τιμονιού, κ.λ.π.) προέρχεται εξολοκλήρου από την SE και διακρίνονται για την άριστη ποιότητα κατασκευής τους. Άξια προσοχής είναι η πλάκα στρέψης (turn plate) του τιμονιού της SE, η οποία διαθέτει ρυθμιζόμενη θέση για το κούμπωμα της ντίζας του συστήματος διεύθυνσης.

 

Έχοντας οδηγήσει πέρυσι το νικηφόρο σκάφος της δεν μπορούσα να φανταστώ πόσο καλύτερο θα ήταν φέτος. Το πρώτο στοιχείο που μ’εντυπωσίασε ήταν η άμεση και πιο καθαρή απόκριση του μοτέρ από τον ήδη καλό περσινό κινητήρα. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η κλίμακα της ισχύος ήταν στενή. Απεναντίας, ο κινητήρας ανέβαζε στροφές δυναμικά ενώ από τις μεσαίες στροφές η ισχύς απλωνόταν γραμμικά. Σαν αποτέλεσμα μπορούσες να βγεις από την στροφή χωρίς διχασμούς με την τουρμπίνα να πιάνει νερά διαρκώς, κι από τ6ην άλλη η δύναμή του δεν τελείωνε άμεσα αλλά άπλωνε όσο έπρεπε για να πιάσει την απαραίτητη τελική ταχύτητα (χωρίς να υστερεί στην επιτάχυνση).

 

Φέτος, η Osawa χρησιμοποιούσε ένα μακρύτερο plate γεγονός που βελτίωσε αισθητά την σταθερότητα του SX-R στην ευθεία χωρία να θέτει όρια στην ευελιξία. Επιπλέον, δεν εμφάνιζε την τάση να βυθίζει τον ρύγχος του σκάφους στην έξοδο της στροφής, όσο επιθετικά κι αν το πλασάριζες στην στροφή. Η συμπεριφορά του στην είσοδο, την κορυφή και την έξοδο της στροφής ήταν σχεδόν απόλυτη αλλά χωρίς να έχεις τον κίνδυνο να καταλήξεις σε highside.

 

Το σύστημα διεύθυνσης ήταν λειτουργικό, κατάλληλα σφιχτό χωρίς να σε ζορίζει κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Κάπως σκληρή ήταν η μανέτα του trim ωστόσο, η Osawa δήλωσε ότι χρησιμοποιεί το drop nozzle μόνο κατά τη διάρκεια της εκκίνησης. Το αγωνιστικό SX-R της Osawa αγγίζει τα 59μίλια/ώρα, νούμερο αξιοσημείωτο για τα δεδομένα της κατηγορίας. Το συγκεκριμένο Limited SX-R αποτελεί ίσως το πιο καλοστημένο σκάφος στην κατηγορία του.

 

 

Seiko Osawa’s #1: Kawasaki Jet Ski 800 SX-R

Engine

Kawasaki OEM crankshaft

Kawasaki OEM crankcases

Kawasaki 82mm pistons & rings

SE cylinder head with 25cc domes

Cranking compression: 210psi

Factory pipe exhaust system with X-2 Rubber

SE carbon made exhaust bracket

1.5mm base gasket

Domes 1mm down

SE intake manifold with welded throttle bracket

SE 48mm carburetors

Kawasaki OEM fuel pick up

SE flame arrestors

Cooling lines in: 3 x 3/8inch (3/8 to exhaust manifold, 3/8 to the chamber and 3/8 to the Cyl.Head.)

Coοling lines out: 1 from exhaust, 2 from the cylinder head

Electrical

Avdent programmable ignition

Kawasaki stock flywheel

NGK BR9ES Spark Plugs

Pump and driveline

Skat-Trak 140mm, 12 vain Magnum One-off Pumpw/30mm Setback

Skat-Trak originally (15/20) three blade, stainless-steel Swirl Impeller

Skat-Trak drive shaft

OEM couplers

Kawasaki OEM pump shoe

SE drop nozzle system

Reduction nozzle: 80mm

Steering nozzle: 84mm

SE ride plate

SE intake grate

SE rear sponsons

Hull and Handling components

Kawasaki OEM hood with SE modification to fit pipe

Kawasaki OEM side rails

Jettrim Gunwale pad covers with no lifters

UMI Racing billet aluminium by-pass fittings

SE carbon dash

SE billet aluminium new type gas tap

Steering assembly

SE handlepole

SE handlepole pad

SE handlepole pad cover

UMI Racing handlebar

SE turn plate

Renthal grips

SE trigger throttle lever

SE trim lever

TOP SPEED: 59mph

 

Team sponsors

Sato Engineering Speed Magic, Kawasaki, Quakysence, Arai, Auto Garage, Techno Pro, Alumi Techno, Cutting Pro, SPC, hwk, VESPA, Tetsu Eng