Janelle Lund’s Kawasaki 800 SX-R Limited

Πρόκειται για ένα από τα πιο πολυσυζητημένα SX-R, μια και η Janelle Lund ήταν πρώην εργοστασιακή αθλήτρια της Kawasaki και είχε πρόσβαση σε εξαρτήματα και πληροφορίες, άλλες αθλήτριες έβλεπαν μόνο στο όνειρο τους.

 

Κείμενο: Β. Μωραΐτης

Φωτ.: www.jetskiworld.gr

 

Το Kawasaki της Janelle Lund είναι βελτιωμένο από τον σύζυγο της Parker Lund ο οποίος συνεργάζεται στενά με τον φημισμένο οίκο βελτιώσεων JSU Racing. Ο Parker δίνει ιδιαίτερη προσοχή στην κάθε λεπτομέρεια, ψάχνοντας για τις μικρές διαφορές που θα αυξήσουν τις επιδόσεις χωρίς να επηρεάσουν αρνητικά την αξιοπιστία του συνόλου.

Βασικό συστατικό της αύξησης της ισχύος αποτελεί η εξάτμιση της
Factory Pipe σε συνδυασμό με την κατάλληλη μασίφ αλουμινένια κεφαλή της JSU Racing. O Parker έφθασε στο ασφαλές όριο την συμπίεση, χρησιμοποιώντας κατάλληλες φλάντζες βάσης, στα όρια που ορίζουν οι κανονισμοί. Την ανάφλεξη του καυσίμου φέρνει εις πέρας η special ηλεκτρονική της Mitsubishi η οποία προέρχεται από την εργοστασιακή ομάδα της Kawasaki κι η Janelle ήταν η μόνη αθλήτρια της κατηγορίας που την χρησιμοποιούσε. Στην εισαγωγή βρίσκονται τα διπλά καρμπιρατέρ της Novi κατάλληλα ρυθμισμένα από τον Parker. Όσων αφορά την ψύξη του μοτέρ χρησιμοποιεί δύο εισόδους νερού, διαμέτρου 3/8 που κατευθύνονται και οι δύο στην πολλαπλή της εξαγωγής.

 

H ισχύς μετατρέπεται σε ώθηση μέσω της τουρμπίνας Skat-Trak που φορούσε κατάλληλα επιλεγμένο impeller και σύστημα trim της SE. O Parker πειραματίζεται ιδιαίτερα με τα impeller και γενικά τη ρύθμιση των παραμέτρων της τουρμπίνας και χρησιμοποιεί διάφορα impeller, ωστόσο για τις συνθήκες της συγκεκριμένης πίστας επέλεξε ένα Skat-Trak 14/20 μοιρών.  Η Janelle χρησιμοποιούσε ένα ειδικά μεταποιημένο ride plate της JSU Racing με στόχο την ενίσχυση της ευστάθειας στις υψηλές ταχύτητες αλλά και το κράτημα του σκάφους στις στροφές.

Το σύστημα διεύθυνσης ήταν εξολοκλήρου διαφορετικό από αυτό που χρησιμοποιούσε η Seiko, καθώς επίσης κι διαμόρφωση του χώρου του deck. Σε γενικές γραμμές η Janelle προτιμάει κάπως στενό το πλάτος του deck ωστόσο, φέτος διατηρούσε το πλάτος του κατασκευαστή. Τα πλαϊνά πατάκια προέρχονταν από την Hydro-Turf και δεν έφεραν ενσωματωμένα lifter. Τόσο ο βραχίονας του τιμονιού καθώς κι η μπάρα αυτού ήταν σφιχτά ρυθμισμένες στοιχείο που εξυπηρετεί την Janelle στον τρόπο οδήγησης του βελτιωμένου Kawasaki. Φέτος, για πρώτη φορά χρησιμοποιούσε μανέτα γκαζιού της PJS, η οποία ήταν αρκετά βολική και λειτουργική.

 

Η ισχύς στο SX-R της Lund έκανε την εμφάνισή της δυναμικά από το χαμηλό φάσμα των στροφών χωρίς αυτό να σημαίνει ότι σου έκοβε τα χέρια. Κατά αυτό τον τρόπο μπορούσες να διορθώσεις την πορεία σου χωρίς να κινδυνεύεις να χάσεις πρόσφυση ενώ βρισκόσουν υπό κλίση. Το καλό σετάρισμα της γάστρας (intake grate της Skat-Trak και το βελτιωμένο ride plate JSU) ενίσχυαν το κράτημα του σκάφος στην είσοδο, κατά την μέγιστη κλίση και την έξοδο της στροφής. Η τελική του ταχύτητα άγγιζε τα 60-60.5μίλια/ώρα χάρη στις προσεγμένες ρυθμίσεις του έμπειρου Parker. Σημειωτέον ότι το σκάφος της δεν αναπηδούσε καθόλου στοιχείο στο οποίο μετρούσε το πρόσθετο βάρος που είχε τοποθετηθεί στο εσωτερικό του μηχανοστασίου. Το carbon plate της JSU με τις δύο πλαϊνές τρύπες παρείχε καλύτερη πρόσφυση στις στροφές από το νορμάλ plate της JSU, ωστόσο δεν ήταν τόσο σαφές στο κράτημά του όσο το αλουμινένιο plate της SE που χρησιμοποιούσε η Osawa. Στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης το SX-R της Janelle υπάκουε υποδειγματικά χωρίς να είναι απόλυτο στην συμπεριφορά του. Κατά συνέπεια συγχωρούσε τα μικρά λάθη σου και σου επέτρεπε να συνεχίσεις την πορεία σου χωρίς να χάσεις πολύτιμο χρόνο. Η απόκριση του μοτέρ ήταν καλή αλλά όχι ακαριαία. Επιπλέον, ο κινητήρας ξεδίπλωνε την ισχύ με γραμμικό τρόπο χωρίς να εμφανίζει κάποιο ξέσπασμα της ισχύος σε συγκεκριμένο φάσμα των στροφών. Στο σύνολο το SX-R της Lund ήταν αξιόλογο και σου επέτρεπε να το οδηγήσεις στο όριο χωρίς να καταπονείσαι, παρόλα αυτά για να κερδίσεις χρόνο στις εξόδους απαιτούσε ελαφρώς πιο άμεση την απόκριση του κινητήρα.

 

Στο σύνολο το SX-R της Lund αποτελούσε μία από τις πιο καλοστημένες προτάσεις στην κατηγορία των γυναικών. Πόσο μάλιστα αν σκεφτεί κανείς ότι το σκάφος της είναι προετοιμασμένο από έναν άνθρωπο κι όχι μία ομάδα μηχανικών. Χάρη στη μοναδική φυσική της κατάσταση η Janelle μπορεί να το πιέσει στο όριο σε όλη τη διάρκεια κι οι δύο παγκόσμιοι τίτλοι της δεν αποκτήθηκαν τυχαία. Ωστόσο, πέρυσι ο παράγοντας τύχη δεν ήταν με το μέρος της.

 

 

Janelle Lund’s #21 : Kawasaki Jet Ski 800 SX-R

Engine

Kawasaki OEM crankshaft trued and welded

Kawasaki OEM crankcases

Kawasaki 82.5mm pistons & rings

JSU cylinder head with 25cc domes

Compression: 200psi

Factory Pipe Dry Pipe exhaust system

R&D Racing intake manifold

V Force reed valves

JSU reed valve, billet aluminium spacers

Novi 48mm XR carburetors

Cold Fusion fuel pick up

Fly Racing flame arrestors (short)

Cooling lines in: 2 lines straight to the exhaust manifold

Cooling lines out: 2 from the head to hull, 1 from head to exhaust chamber, and 1 from the pipe to hull.

Front weight: 3 kg

Electrical

Mitsubishi programmable ignition Limited Spec

Kawasaki stock flywheel

NGK BR8ES Spark Plugs

Pump and driveline

Skat-Trak 141mm, 12 vain Magnum One-off Pumpw/10mm Setback

Skat-Trak originally (14/20) three blade, stainless-steel Swirl Impeller

Sato Engineering drop nozzle system

UMI Racing couplers

Reduction nozzle: 79.9-80mm

Steering nozzle: 84mm

Hull and Handling components

Stock hood with Blowsion to fit pipe

Blowsion carbon side rails

Blowsion Gunwale pad covers with lifters

UMI Racing billet aluminium by-pass fittings

Stock nose piece

JSU ride plate with custom made holes

Skat-Trak intake grate

Blowsion exhaust outfit

Steering assembly

UMI Racing handlepole

Blowsion chin pad

Blowsion pad cover

UMI Racing 4 degrees handlebar

Blowsion turn plate

AME Grips

PJS trigger throttle lever

UMI Racing trim lever

TOP SPEED: 60-60.5mph

 

Team Sponsors

JSU Racing, Blowsion, UMI Racing, Fly Racing, Speed Magic, Skat-Trak, Slippery