Rius Racing Carbon Hull SuperJet

 

Ένα special project

 

Προ των πυλών, ο υπογράφων εισδύει στα άδυτα της Rius Racing αποκαλύπτοντας την έρευνα και την εξέλιξη που έγινε γύρω από την περιβόητη νέα γάστρα του Super Jet καθώς επίσης και τη χρήση ενός διαφορετικού κινητήρα. Αποτελεί η γάστρα της Rius Racing αυτό που θα έχουν στα χέρια τους οι καταναλωτές το 2008;

 

Κείμενο: Βασίλης Μωραΐτης

Φωτ.: www.jetskiworld.gr

 

Στην κατηγορία Pro Runabout Open έκανε την μεγάλη έκπληξη πέρυσι ο Γάλλος αναβάτης και μόνιμος κάτοικος της Lake Havasu City, Nicolas Rius, τερματίζοντας στην πρώτη θέση της γενικής κατάταξης, κλέβοντας τον τίτλο μέσα από τα χέρια των μεγάλων φαβορί. Την επόμενη σεζόν οι οπαδοί της Yamaha περίμεναν αγωνιωδώς να δουν το Rius πάνω σε ένα εξίσου “γρήγορο” GP1300R να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στο πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα, ωστόσο, προς μεγάλης τους έκπληξη ο Γάλλος αναβάτης απείχε από τον συγκεκριμένη κατηγορία. Αντιθέτως, αυτός και η ομάδα του, Rius Racing είχε προετοιμάσει ένα special Super Jet, το οποίο φρόντιζαν κατάλληλα να το κρατάνε μακριά από τα μάτια του ανταγωνισμού και τους φακούς των φωτογράφων.

 

Το συγκεκριμένο σκάφος συμμετείχε στην κατηγορία GP του πανευρωπαϊκού πρωταθλήματος, μια κατηγορία στην οποία οι κανονισμοί είναι κομμένοι και ραμμένοι από τον γνωστό Βέλγο διοργανωτή, Yves van Heers. Πιο συγκεκριμένα οι κανόνες της κατηγορίας επιτρέπουν τις παρεμβάσεις και κάθε είδους μεταποιήσεις στη γάστρα του σκάφους. Επιπροσθέτως, ο βελτιωτής μπορεί να χρησιμοποιήσει και ταιριάσει οποιοδήποτε κινητήρα και οποιαδήποτε γάστρα, αρκεί όλα να λειτουργούν με ασφάλεια. Με λίγα λόγια επιτρέπεται η χρήση σκαφών τύπου One-off, δηλαδή ένα και μοναδικό κομμάτι, κι αυτό το ένα αρκεί για την ομολογκασιόν του σκάφους και τη χρήση τους στους αγώνες. Βασιζόμενη σ’αυτούς τους κανόνες η ομάδα του Nicolas Rius κατασκεύασε εξ αρχής μία νέα γάστρα και τοποθέτησε ένα διαφορετικό δικύλινδρο κινητήρα της Yamaha, με στόχο να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στο πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα. 

 

Ο επικεφαλής μηχανικός της Rius Racing, Christophe Girello, ξεκίνησε το απόρρητο πρόγραμμα στις αρχές του χειμώνα. Πιο συγκεκριμένα ο Girello κατασκεύασε κάποια επιθέματα τα οποία τοποθέτησε στην απλή γάστρα του Super Jet για να ελέγξει την συμπεριφορά της, με τον Rius ως test rider. Έπειτα από πολλές ώρες δοκιμών, τροποποιήσεων και αλλαγών, η ομάδα άρχισε να μπαίνει στη κατεύθυνση και να οριστικοποιεί το τελικό σχήμα της γάστρας. Στη συνέχεια έπρεπε να βρεθεί ο κατάλληλος κατασκευαστής, που να γνωρίζει όχι μόνο την άψογη χρήση και τις ιδιότητες των ανθρακονημάτων αλλά και να είναι έμπιστος σε βαθμό… CIA, για να μην διαρρεύσουν τα μυστικά της κατασκευής. Συνεπώς η ομάδα βρέθηκε από την λίμνη Havasu της Arizona στη Γαλλία για να κατασκευάσει τέσσερα αντίτυπα από τη νέα γάστρα.

 

Το αποτέλεσμα ήταν τέλειο σύμφωνα με την αναφορά του Girello, κατά τη διάρκεια της επίσκεψής μου στην έδρα της Rius Racing στη Havasu. Η νέα γάστρα είναι ελαφρώς πιο μεγάλη στο μήκος της, ενώ στο εμπρός μέρος της είναι πιο φουσκωμένη όπως είναι στα Kawasaki. Ωστόσο, ο ίδιος ο Girello μου διαβεβαίωσε ότι η νέα γάστρα δεν αποτελεί αντιγραφή της γάστρας του SX-R. Το εμπρός τμήμα της γάστρας διατηρεί τις ομοιότητές του με την απλή γάστρα του Yamaha, ωστόσο τα παρατροπίδια στο πίσω μέρος της είναι πιο βαθιά, με στόχο να ενισχυθεί η ευστάθεια και η κατευθυντικότητά του σκάφους. Επιπλέον, στο εμπρόσθιο τμήμα της έχει αυξηθεί το πλάτος της κατά τέτοιο τρόπο σαν να φέρει ενσωματωμένα πλαϊνά πτερύγια. Κατά αυτό τον τρόπο έχει βελτιωθεί το “πάτημα” της γάστρας κατά το πλασάρισμα του σκάφους στην στροφή παρέχοντας καλύτερη πρόσφυση, ενώ ταυτόχρονα η μεγαλύτερη επιφάνειά της γάστρας αποτρέπει της βύθιση (sub) του ρύγχους κατά την επιθετική οδήγηση στις στροφές. Ο τρόπος με τον οποίο χτίστηκε η carbon γάστρα είναι μοναδικός μιας και ο τεχνικός της γαλλικής εταιρείας έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην τοποθέτηση των ινών carbon. Η γωνία με την οποία τοποθετούνταν τα διάφορα πλέγματα ήταν συγκεκριμένη προκειμένου να επιτευχθεί η επιθυμητή ακαμψία και ανθεκτικότητα σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος χωρίς να γίνεται περιττή χρήση ρητίνης ή άλλων πρόσθετων υλικών. Το φινίρισμα είναι μοναδικό τόσο στην εξωτερική επιφάνεια του σκάφους όσο και το χώρο του μηχανοστασίου.

 

Στο εσωτερικό της γάστρας, το χώρο του μηχανοστασίου έχουν γίνει μικρές αλλαγές όσον αφορά τη θέση των βάσεων του μοτέρ και την τροποποίηση του κέντρου βάρους του συνόλου. Η νέα γάστρα φιλοξενεί ένα καινούργιο κινητήρα, εξοπλισμένο με πνευματικά power valve, που προέρχεται από το Blaster II της Yamaha. Οι φανατικοί οπαδοί των Yamaha “προσεύχονταν” εδώ και χρόνια ώστε η Yamaha να πάρει την απόφαση και να τοποθετήσει τον κινητήρα των 100 ίππων στην στενή γάστρα του Super Jet. Κάτι που δεν έγινε ποτέ εκτός από φέτος, όπου τοποθετήθηκε στο Super Jet RR Limited Edition. Ο Girello αποφάσισε να χρησιμοποιήσει τον συγκεκριμένο κινητήρα για να ενισχύσει τις επιδόσεις, πιο συγκεκριμένα την ροπή σε τέτοιο βαθμό, ώστε να καταφέρει να φτιάξει ένα μονοθέσιο που να επιταχύνει με τέτοιο τρόπο ώστε να αφήνει κάθε άλλο πίσω του. Κι αυτό ήταν ένας στόχος που επιτεύχθηκε καθ’όλη τη διάρκεια του πανευρωπαϊκού πρωταθλήματος, εφόσον ο Rius κατάφερε να σημειώσει τους ταχύτερους χρόνους στα χρονομετρημένα δοκιμαστικά, τσακίζοντας κυριολεκτικά τον ανταγωνισμό.

 

Ο κινητήρας βελτιώθηκε οριακά, μεγαλώνοντας τον κυβισμό του χρησιμοποιώντας έμβολα της Kawasaki. Χρησιμοποιώντας μία special κεφαλή της Rius Racing επιτεύχθηκε η επιθυμητή συμπίεση λαμβάνοντας υπ όψιν την επίπτωση των πνευματικών power valve. Τα τελευταία πήραν την θέση του ηλεκτρικού συστήματος, κι αυτό για να γίνει πιο άμεση η απόκρισή τους αλλά και για να συμβαδίσουν με τις απαιτήσεις της αυτόνομης, προγραμματιζόμενης ηλεκτρονικής ανάφλεξης της MSD. Την τροφοδοσία του κινητήρα αναλαμβάνουν τα ειδικά σχεδιασμένα για τον Nicolas Rius, καρμπιρατέρ της Full Spectrum. Η εξάτμιση προέρχεται από την R&D κι ο Girello την έχει εξοπλίσει με σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού νερού της Micro Touch, στοχεύοντας να ενισχύσει ακόμη περισσότερο τη ροπή στην κλίμακα που επιθυμούσε ο Rius.

 

Η ισχύς μεταφράζεται σε ώθηση μέσω της τουρμπίνας της Skat-Trak που διαθέτει σύστημα μηχανικού trim κατασκευασμένο από ανταλλακτικά Yamaha. Το intake grate και το plate προέρχονται από την R&D και μάλιστα το τελευταίο προέρχεται από την ειδική σειρά του Bill Chapin, το οποίο διαθέτει πολλαπλές οπές κυρίως στα πλάγια. Το σύστημα του trim ενεργοποιείται με υδραυλικό τρόπο από την αριστερή μανέτα. Ο βραχίονας του τιμονιού προέρχεται από την RRP, στοιχείο που αποτελεί την τελευταία λέξη της μόδας. Ο συγκεκριμένος βραχίονας σε συνεργασία με την αντίστοιχη βάση με τις διπλές οπές επιτρέπει την μεγαλύτερη εισροή αέρα στο χώρο του μηχανοστασίου αποτρέποντας ταυτόχρονα την είσοδο του νερού.

 

Λόγω του πρόσφατου τραυματισμού του στις ΗΠΑ, ο Rius δεν ήταν σε θέση να οδηγήσει το σκάφος του για μένα, ποζάροντας στο φακό μου. Επιπλέον, δεν επιτρεπόταν να το οδηγήσω ούτε εγώ, μιας το project είναι προς το παρόν μυστικό, εφόσον, έπεται συνέχεια μεταξύ της Rius Racing και της Yamaha. Συνεπώς, ο Girello εκτέλεσε χρέη οδηγού κι έτσι πήρα μία γεύση από τις επιδόσεις του εκρηκτικού Yamaha το οποίο επιτάχυνε με μοναδικό τρόπο καθώς το μοτέρ του στρίγκλιζε με χαρακτηριστικό τρόπο, επιδεικνύοντας την υπεροχή του. Ωστόσο, αυτό που κάνει τόσο ιδιαίτερη αυτή τη νέα γάστρα το καταλαβαίνει κανείς μόνο όταν στρίβει. Κι εδώ την απάντηση την έδωσε η Tera Laho, όπου δοκίμασε κι οδήγησε το συγκεκριμένο σκάφος στον τελευταίο γύρο του πανευρωπαϊκού πρωταθλήματος, που διεξήχθη στο Παρίσι. Η ίδια ανάφερε ότι “Πριν καλά-καλά το σκεφτείς ότι θέλεις να στρίψεις, βρίσκεσαι ήδη υπό κλίση χωρίς να εμφανίζονται αστάθειες παρέχοντας πολύ καλή πρόσφυση κατά τη διάρκεια της στροφής”. Επιπλέον, ο Rius δήλωσε “Με αυτή τη γάστρα οδηγώ το Super Jet όπως ακριβώς θέλω, πιέζοντας τα όρια αλλά χωρίς να τα περάσω επιφέρω τα επιθυμητά αποτελέσματα, πράγμα που ήταν αδύνατο στο παρελθόν με την απλή γάστρα”. Η τελική ταχύτητα του νέου σκάφους είναι σύμφωνα με τον Girello χαμηλότερη κατά 1μίλια/ώρα από αυτή που σημείωνε το αγωνιστικό σκάφος του Rius την περασμένη σεζόν. Ωστόσο, οι χρόνοι του στην επιτάχυνση έχουν μειωθεί γραμματικά, κι αυτό είναι που χρειάζεται να κινηθεί κανείς αστραπιαία μέσα στην πίστα, ιδιαίτερα στις κλειστές πίστες του πανευρωπαϊκού πρωταθλήματος.

 

Η νέα γάστρα αποτελεί τον κρυφό άσσο της Rius Racing ωστόσο, απαγορεύεται η έκθεσή της προς τον ανταγωνισμό. Σύμφωνα με τις αναφορές της ομάδος τον επόμενο χρόνο η Yamaha θα παρουσιάσει ένα νέο Super Jet κι είναι πολύ πιθανό το συγκεκριμένο Super Jet να είναι εφοδιασμένο με αυτή την γάστρα, δικαιώματα που προς το παρόν διαφυλάσσει η ομάδα του Rius. Η ομάδα τους γάλλου αναβάτη δήλωσε ότι το νέο Super Jet του 2008 θα είναι εφοδιασμένο με δίχρονο, δικύλινδρο κινητήρα. Από την άλλη πλευρά ήδη γνωρίζουμε ότι τα δίχρονα μοτέρ έχουν σχεδόν εξαφανιστεί από την γκάμα των κατασκευαστών των personal water craft. Επιπλέον, σύμφωνα με την ενημέρωσή μου από αρμόδιο στέλεχος της Yamaha, γνωρίζω ότι το επιτελείο της ευρωπαϊκής εταιρείας ήδη έχει στη διάθεσή του ένα τετράχρονο μονοθέσιο της αυστριακής Hydrospace και το μελετά εις βάθος. Το μέλλον στα μονοθέσια personal water craft θα είναι τετράχρονα μοτέρ και σύντομα θα δούμε τις προτάσεις των ιαπώνων κατασκευαστών. Ίδωμεν…

 

 

Nicolas Rius #217: Yamaha Carbon Hull Super Jet

Engine

Yamaha OEM crankshaft Stroker

Yamaha OEM crankcases Ported by C.Girello

GP 800 cylinder with pneumatic power valves ported by C.Girello

R&D pistons and rings

Rius Racing cylinder head for flat top pistons

Compression: Less than 200psi

R&D exhaust system with MicroTouch EWI

Boyesen intake manifold

Boyesen reed valves

No spacers

Full Spectrum 50mm carburetors Special for Nicolas Rius

Stock fuel pick up modified

Prok flame arrestors (short)

Cooling lines in: 2 in manifold or a 3rd according to the needs

Cooling lines out: 2 or 3 according to the needs

Electrical

MSD Total Loss ignition

MSD flywheel

NGK Spark Plugs

Pump and driveline

Skat-Trak 141mm, 12 vain Magnum One-off Pumpw/10mm Setback

Skat-Trak originally three blade, stainless-steel Swirl Impeller pitch by C. Girello

Drop nozzle system made by Yamaha OEM parts

UMI Racing Couplers

Reduction nozzle: Not mentioned

Steering nozzle: Not mentioned

Hull and Handling components

R&D carbon hood

R&D carbon nose piece

Rius Racing pad covers with lifters

Rius Racing mat

UMI Racing billet aluminium by-pass fittings

R&D ride plate with custom made holes modified by B.Chapin

R&D intake grate modified by B.Chapin

Steering assembly

RRP handlepole

Yamaha handlepole pad

Rius Racing pad cover

UMI Racing 0 degrees handlebar

UMI Racing turn plate

Grips not mentioned

UMI Racing trigger throttle lever

Hydraulic trim lever

Top speed: Not Mentioned

Team Sponsors

Yamaha, Yamalube, Rubson, OCD paint job, Shark, Oakley, Quakysence