Tera Laho's Rius Racing SuperJet Limited

Πρόκειται για το μοναδικό SuperJet που κατάφερε να σπάσει το σερί των Kawasaki στο βάθρο του παγκοσμίου της κατηγορίας των γυναικών. Ένα Yamaha προετοιμασμένο από τη Rius Racing και αναβάτη της παγκόσμια πρωταθλήτρια Tera Laho.

Κείμενο: Β. Μωραΐτης

Φωτ.: www.jetskiworld.gr

 

O αρχιμηχανικός της Rius Racing, Christophe Girello μας ξενάγησε στα άδυτα του Super Jet της Laho. Ο Girello τοποθετώντας μία μασίφ αλουμινένια κεφαλή της Rius Racing έφερε την συμπίεση στο επιθυμητό επίπεδο. Στην κλιμάκωση της ισχύος έπαιξε ρόλο η επιλογή της φλάντζας βάσης η οποία είναι πιο παχιά. Την τροφοδοσία αναλαμβάνουν τα καρμπιρατέρ των 48mm της Full Spectrum τα οποία εισπνέουν μέσω των κοντών φίλτρων της Prok. Το σύστημα εισαγωγής ολοκληρώνουν η πολλαπλή και η θήκη reed της Boyesen. Στην απέναντι πλευρά του κυλίνδρου η στεγνή εξάτμιση της R&D φροντίζει για την εξαγωγή των καυσαερίων, παρέχοντας σημαντική αύξηση στην ισχύ του μοτέρ. Παράλληλα ο Girello χρησιμοποιεί τον ηλεκτρονικό ψεκασμό νερού της Micro Touch για να τροποποιήσει την κλίμακα της ισχύος ενισχύοντας την ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, στοιχεία που αρμόζουν στο στυλ οδήγησης της Laho. Η καρδιά του μοτέρ, ο στρόφαλος έχει ζυγιστεί και ραφτεί κι επιπλέον φοράει έμβολα και ελατήρια της R&D. Τα έμβολα είναι τύπου flat top, με λίγα λόγια έχουν επίπεδη κορώνα γεγονός που παίζει σημαντικό ρόλο στην συμπίεση και την ανάφλεξη του καυσίμου.

Η ισχύς μετατρέπεται σε ώθηση μέσω της τουρμπίνας της Skat-Trak η οποία φιλοξενεί το ομώνυμο ανοξείδωτο impeller, του οποίο το βήμα έχει τροποποιηθεί κατάλληλα από τον Girello. Το σύστημα των κώνων της τουρμπίνας που ενσωματώνουν το trim αποτελούν μία αλχημεία από τμήματα που προέρχονται από άλλα WaveRunner της Yamaha. Το trim ενεργοποιείται με υδραυλικό μηχανισμό κι είναι ιδιαίτερα εύκολο στη χρήση του. Όσον αφορά την πλεύση του Super Jet της Laho, ο Girello χρησιμοποίησε ένα βελτιωμένο από τον ίδιο τον ίδιο τον Bill Chapin, intake grate και plate. Επίσης, η γάστρα ήταν εξοπλισμένη με μπροστινά sponsons της Rius Racing και προεκτάσεις/πτερύγια στο πίσω μέρος της γάστρας της ίδιας εταιρείας. Το σκάφος της Laho ήταν εφοδιασμένο με το νέο ρυθμιζόμενο τιμόνι της RRP και σύστημα διεύθυνσης της UMI Racing. Η Laho διατηρεί την μανέτα γκαζιού του κατασκευαστή μιας και την βολεύει περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη.

Το συγκεκριμένο Yamaha ήταν εφοδιασμένο με ότι καλύτερο μπορούσε να προσφέρει η πείρα του αρχιμηχανικού της Rius Racing, Christophe Girello. Ο κινητήρας απέδιδε την ισχύ με νευρικό τρόπο σχεδόν από το ρελαντί. Αντίστοιχα η γάστρα είχε τέτοιο στήσιμο που έκανε το σκάφος να αναπηδάει σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού, ωστόσο αυτό είναι το set up που προτιμάει η Laho. Το special ride plate της R&D το διαμόρφωνε την πλεύση και το έκανε πιο σταθερό στις υψηλές ταχύτητες. Σταθερό και εύκολο στην είσοδό του στην στροφή ήταν το SJ της Laho χάρτη στα πρόσθετα εμπρός sponsons της Rius Racing. Η κλιμάκωση της ισχύος ήταν σχετικά κοντή παρόλα αυτά ο Girello μου είπε ότι ανάλογα με τις συνθήκες το SJ της Laho άγγιζε τα 59μίλια/ώρα. Το θετικό στην περίπτωση ήταν ότι αποτέλεσε μία εξαίρεση στην κατηγορία των γυναικών και άξια η Laho κέρδισε πάνω σ’αυτό την δεύτερη θέση στην τελική βαθμολογία.

Rider/Race Craft : Tera Laho Super Jet #128

Engine

Yamaha OEM crankshaft Trued and welded

Yamaha OEM crankcases

Yamaha OEM 760 cylinder and pistons

R&D Pistons and rings

Rius Racing cylinder head for flat top pistons

Compression: Not mentioned

R&D exhaust system with Microtouch water injection

Boyesen intake manifold

Boyesen reed valves

No spacers

Full Spectrum 49mm carburetors

OEM fuel pick up Modified

Prok flame arrestors (short)

Cooling lines in: 2 in manifold

Cooling lines out: 3 out from the head

Fuel: VP RACING 109

Electrical

Advent ignition

Yamaha Stock flywheel

NGK Spark Plugs

Pump and driveline

Skat-Trak 141mm, 12 vain Magnum One-off Pumpw/10mm Setback

Skat-Trak originally three blade, stainless-steel Swirl Impeller pitch by C. Girello

Drop nozzle system made by Yamaha OEM parts

UMI Racing Couplers

Reduction nozzle: Not mentioned

Steering nozzle: Not mentioned

Hull and Handling components

Yamaha OEM hood

Yamaha OEM nose piece

Rius Racing pad covers with lifters

Rius Racing mat

UMI Racing billet aluminium by-pass fittings

R&D ride plate with custom made holes modified by B.Chapin

R&D intake grate modified by B.Chapin

Steering assembly

RRP handlepole

Yamaha handlepole pad

Rius Racing pad cover

UMI Racing 4 degrees handlebar

UMI Racing turn plate

Grips not mentioned

Yamaha OEM trigger throttle lever

Hydraulic trim lever

TOP SPEED: 58mph

Team Sponsors

Yamaha,Yamalube, Rubson, OCD paint job, Jet Pilot, Shark, Advent ignitions, RRP, R&D