King’s Cup 2014 - Αποκλειστικό

Kings Cup 2014

Ισχυρά σκάφη σε τεχνική πίστα
MacClugage
και James Bushell ήταν οι κινητές των Pro Class ωστόσο, αποδείχτηκε ότι τα γρηγορότερα σκάφη δεν ήταν απόλυτα και στην πρώτη θέση.

 

Κείμενο: Βασίλης Μωραϊτης

Φωτ.:www.jetskiworld.gr

 

Ομάδες και αθλητές έχουν μπει στον πυρετό των επιδόσεων τα τελευταία χρόνια και η λέξη τελική ταχύτητα είναι αυτή που δίνει το όλο prestige σε ένα σκάφος είτε αυτό είναι όρθιο (Ski) είτε καθιστό (Runabout). Αυτό όμως που δεν έχουν λάβει υπόψιν τους πολλοί είναι ο παράγοντας “Καιρικές συνθήκες”. Που σημαίνει ότι όταν η κατάσταση είναι κυματώδης τότε μετράει απόμη περισσότερο ο οδηγός και οι ικανότητές του. Σ’αυτή την περίπτωση θα εστιάσουμε περισσότερο στο πως οδήγησε ο πολυπρωταθλητής Chris MacClugage και ο Jean-Baptiste Botti στον απαιτητικό και δύσκολο υγρό στίβο του Kings Cup.

 

Pro Ski Open

Πολύ δυναμικά ξεκίνησαν όλοι οι αναβάτες και επικεφαλής τέθηκε ο Dustin Motzouris μπροστά από τους Reiterer και Chris MacClugage. Ο Reiterer που είχε εμπλεκεί σε μία σύγκρουση ανακάλυψε ότι είχε κοπεί το αλουμινένιο τιμόνι του και βγήκε άμεσα στα pit για να… αλλάξει σκάφος. Μία κίνηση που άφησε άφωνους πολλούς αφού απαγορεύτεται η αλλαγή του σκάφους εν ώρα αγώνα. Συνέχισε μεν προσωρινά αλλά εγκατάλειψε ξανά από άλλη αιτία. O Dustin Motzouris έμεινε από ώμο όταν του βγήκε από την ένταση και έκοψε ρυθμό με αποτέλεσμα να τον περάσει ο MacClugage που είδε τελικά με χαρά την καρό σημαία μπροστά από τον Dustin και τον ντόπιο Gucodiola. Tyron Motzouris και Mike Klippenstein συμπλήρωσαν την πεντάδα. Πίσω έμεινε ο Valentin Dardillat που ξεκίνησε με το χέρι στο κράνος λόγω λάθους στην πρώτη εκκίνηση.

 

Στο δεύτερο σκέλος ο Klipper έστριψε πρώτος στον εξωτερικό διάδρομο και ο Dardillat στον εσωτερικό όπου τέθηκε και επικεφαλής έχοντας πίσω του τον MacClugage, τον Reiterer και τον Klipper ενώ πιο πίσω ήταν οι αδερφοί Motzouris. Σύντομα ο MacClugage πέρασε τον Dardillat και έπιασε τον δικό του ρυθμό. Βέβαια, κι ο Reiterer με τη σειρά του είχε γίνει “στενός κορσές” στον Dardillat μέχρι που τον πέρασε. Τέταρτος ανέβηκε ο ντόπιος Gugodilau ενώ την πεντάδα σφράγισε ο Klippenstein αφήνοντας απέξω τους Motzouris.

 

Στο τρίτο σκέλος της κατηγορίας Dustin Motzouris και Mike Klippestein πήραν την εκκίνηση ο καθένας στον εσωτερικό και εξωτερικό διάδρομο όπου τελικά ο Dustin τέθηκε επικεφαλής του αγώνα μπροστά από τον Klippenstein και τον απειλητικό Reiterer. Στον δεύτερο γύρο ο Αυστριακός αναβάτης είχε περάσει τον αειθαλή Καναδό και άρχισε να πιέζει τον Dustin. Ο δε Mac που είχε μείνει πιο πίσω είχε την δική του μάχη με τον Valentin Dardillat και τον Tyron Motzouris που τελικά κατάφερε να περάσει και τους δύο. Ωστόσο η σειρά των αναβατών της πρώτης τριάδας δεν είχε αλλάξει οπότε Dustin, Kevin και Mike είδαν με αυτή την σειρά τη σημαία του τερματισμού. Σημειωτέων δε ότι ο Dardillat και πάλι με το χέρι στο κράνος ξεκίνησε για άλλο ένα λάθος του. Βιντεο που είχε η ομάδα του για την απόδειξη την έγκυρης εκκίνηςης δεν έγιναν δεκτά.

 

Στο 4ο και τελευταίο σκέλος της κατηγορίας ο Valentin Dardillat εμφανίστηκε πιο ισχυρός απ’όλους. Έστριψε πρώτος στην ευθεία της εκκίνησης όπως και ο MacClugage και κατάφερε να τεθεί επικεφαλής. Ο δε Dustin Motzouris που ήταν αρχικά δεύτερος είχε προβλήματα με το μοτέρ που έσβηνε στοιχείο που τον οδήγησε σε ξαφινκή πτώση. Ωστόσο ο MacClugage είχε αρχίσει σύντομα να απειλείται από την Reiterer που έψαχνε απεγνωσμένα για περισσότερους βαθμούς. Τελικά, ο Reiterer τον πέρασε στην μικρή ευθεία αλλά ο Mac δεν “μάσησε το τυράκι”. Ανιτθέτως έκανε αγώνα τακτικής τερμάτησε τρίτος αλλά φυσικά είχε ήδη αρκετούς βαθμούς για να στεφθεί νικητής της κατηγορίας.

 

Τελικά η πρώτη πεντάδα στην κατηγορία είχε τον MacClugage στην κορυφή με δεύτερο τον Dustin Motzouris μπροστά από τον Kevin Reiterer. Την πεντάδα έκλεισαν ο Valentin Dardilat και ο Mike Klippenstein. Βέβαια το ερώτημα παραμένει γιατί ο Reiterer δεν ακυρώθηκε στο πρώτο σκέλος της κατηγορίας και γιατί του δόθηκαν 20 βαθμοί αφού είχε εγκαταλείψει; Ας μην αφήσουμε υπονούμενα ότι ο πεθερός του είναι στενός φίλος και συνεργάτης με τον ιδιοκτήτη της ομάδας Flamingo που είναι και ο επικεφαλής της διοργάνωσης.

 

Pro Runabout Open
Στο Moto 1 της κατηγορίας ο νικητής των World Finals, Jean-Baptiste Botti πήρε την εκκίνηση αλλά μόλις βήκε στην μικρή ευθεία μπροστά από την εξέδρα σήκωσε το χέρι του δηλώνοντας ότι έχει μείνει από κάποια βλάβη. Στη συνέχεια ο James Bushell πρωταθλητής της GP Runabout πήρε τα ηνία και απομακρύνθηκε με άνεση για να άρει μία πειστική νίκη. Από βλάβη εγκατάλειψε και ο Jared Moore καθώς και κάποιοι ντόπιοι αναβάτες. Στα paddock είδαμε τον Franco Dettori να λύνει τον Supercharger του σκάφους του Botti αποκαλύπτοντας την σπασμένη φτερωτή. Ο ίδιος δήλωσε “Γνωρίζαμε ότι θα είχαμε κάποια προβλήματα. Κάποια πράγματα πρέει να αλλάζοντας έπειτα από κάποιες ώρες λειτουργίας. Ωστόσο η BRP έχει σταματήσει την εξέλιξη των αγωνιστικών αξεσουάρ εδώ και πέντε χρόνια. Τρέχουμε με ότι έχουν μείνει στα χέρια μου. Άλλωστε από τον Δεκέμβριο που λίγει το συμβόλαιό μου θα είναι ακόμη πιο σκούρα τα πράγματα.”

 

Στο δεύτερο σκέλος η μάχη τέθηκε ξεκάθαρα μεταξύ του Botti και του Gyorgy Kasza. Ωστόσο, ο Kasza δεν το έβαλε κάτω και οδήγησε σε ένα πραγματικά ξέφρενο ρυθμό έχοντας πολλά αποθέματα ενέργειας ο ίδιος. Πολύ καλές εντυπώσεις άφησαν επίσης οι οδηγοί της HKS, Hajime Isahai και Hideyuki Kurahashi. Ο Bushell παρέμεινε σταθερός στην τριάδα.

 

Ο Botti κέρδισε και το τελευταίο σκέλος ωστόσο έπειτα στα αποτελέσματα είδαμε την νίκη να πηγαίνει στον Bushell λόγω του αποκλεισμού του Botti. O Kasza αν και είχε πλασαριστεί καλά εγκατάλειψε από μηχανική βλάβη. Ήδη είχε προβλήματα και την Παρασκευή που έσκισε κυριολεκτικά το impeller του. Πολλά ειπώθηκαν για τον υποτιθέμενο αποκλεισμό του Botti. Βρέθηκε ότι στο σκάφος του είχε μεταφερθεί σε άλλη θέση ο σωλήνας καυσίμου που ενώνει την εξωτερική τάπα του ρεζερβουάρ με το στόμιο αυτού. Τελικά, δεν του αφαιρέθηκαν οι βαθμοί και διατήρησε τη θέση του. Βέβαια πολλοί αναρωτιούνται πως το σκάφος πέρασε από τον Τεχνικό Έλεγχο στη Havasu; Δύο μήνες έπειτα βρέθηκε ότι υπήρχε κάτι που δεν πληρούσε τους κανονισμούς;

 

Οι συμμετοχές στην κατηγορία Pro Runabout Open άγγιξαν μόλις τις 15 και όλα τα σκάφη ήταν γαστράτα Sea-Doo με δύο μόνο Yamaha, της εργοστασιακής HKS τα οποία πλασαρίστηκαν στην πεντάδα.

 

Pro-AM Runabout Stock

Οι δύο νίκες του Aqsa Sutan Aswar στην κατηγορία δεν ήταν αρκετές για να πάρει τον τίτλο μιας και ο Supak Settura με μία νίκη και τρεις τερματισμούς στην τετράδα πήρε την πολυπόθυτη νίκη. Βέβαια ο Aqsa ήταν ταχύτητατος και στο δεύτερος σκέλος είχε ένα ατύχημα με αποτέλεσμα να τρέχει με πόνους την Κυριακή στο πόδι του. Ο δε Al Fadhel έκανε τα πάντα για μία θέση στο βάθρο αλλά τελικά έμεινε εκτός. Άτυχος στάθηκε ο BJ Ang της Networx Jetsports που έπασχε από ECU όταν αυτή μεταφέρθηκε σκεπασμένη με μαγνητική πλακέτα για να περασδτεί από το τελωνείο.

 

Η μόνη κατηγορία που δεν είχε κανένα απολύτως ενδιαφέρον ήταν η Pro AM Women Ski Limited. Ελάχιστες οι συμμετοχές και οι αθλήτριες ούτε που δενόντουσαν στον αγωνιστικό χώρο. Σε τέτοιο βαθμό που την Κυριακή κατά την διάρκεια ενός σκέλους μπήκαν δύο οδηγοί με Runabout για δοκιμή. Και σαν μην έφτανε αυτό το σκηνικό επαναλήφθηκε λίγο αργότερα με δύο όρθια. Από αυτό και μόνο βγάζει το συμπέρασμα κανείς πόσο αφανής ήταν ο αγώνας.

 

Αξίζει να σημειωθεί το γεγονός ότι η διοργάνωση του Kings Cup είναι μακράν η πιο επαγγελματική σε όλα της ακόμη και από τους Τελικούς του Παγκοσμίου. Βέβαια πέφτει χρήμα μπόλικο πράγμα που δεν κρύβεται. Πανέμορφες οι κερκίδες και πολύ οργανωμένα τα Paddock των αθλητών. Οι δε ντόπιοι χαίρονται να βοηθήσουν σε ότι τους ζητήσεις. Την παράσταση έκλεψε η ομάδα της Flamingo που είναι πιθανότατα η μεγαλύτερη στον κόσμο και με τις καλύτερες εγκαταστάσεις. Μέχρι και ιδιωτική λίμνη δοκιμών διαθέτει.

 

Αποτελέσματα
Pro Ski Open

1.Chris MacClugage
2.Dustin Motzouris
3.Kevin Reiterer
4.Valentin Dardillat

5.Tyron Motzouris

 

Pro Runabout Open

1.James Bushell

2.Hajime Isahai

3.Yousef Al Abdulrazzaq

4.Chaowalit Kuajaroon

5.Hideyuki Kurahashi

 

Pro-AM Runabout Stock

1.Supak Settura

2.Aqsa Sutan Aswar

3.Mitchell Wayt

4.Abdullah Al Fadhel

5.Anton Pankratov

 

Official results: http://www.jetski-worldcup.com

 

Ευχαριστούμε θερμά του αθλητές Mike Klippenstein (Klipper Racing) και τον BJ Ang της Networx Jetsports για την ευγενική χορηγία τους για την πραγματοποίηση της αποστολής στο Kings Cup.

 


Chris MacClugage

Dustin Motzouris

Valentin Dardillat

Mac και Dardillat στο Μoto 3.

Ο Reiterer με σπασμένο τιμόνι.

To αποτέλεσμα από το ατύχημα της Παρασκευής.

H παράνομη αλλαγή των σκαφών του Reiterer.

Motz και Reiterer.

Mac Attack

Tyron Motzouris.

Eκκίνηση Pro Runabout Open.

Εκκίνηση Pro Ski Open.

Ο Botti κάνει νόημα ότι έμεινε.

H σπασμένη φτερωτή του Botti.

Hajime Isahai.

Hideyuki Kurahashi

James Bushell

Gyorgy Kasza

Pro AM Runabout Stock

Phil Pope

Mike Klippenstein

Ο Klipper σε συνέντευξη.

Mοναδικός ο Klipper.

Mac