Yamaha WaveRunner 2015 - Αποστολή στο Mandeliue

Yamaha WaveRunner 2015 - Αποστολή στο Mandeliue

Ηλεκτρονικό φρένο και νέα σειρά VX

Παρουσιάζοντας τη νέα σειρά των WaveRunner της η Yamaha εστιάζει στην λειτουργία ενός νέου συστήματος ελεγχόμενης επιβράδυνσης που υπόσχεται μεγαλύτερη ασφάλεια κάτω από όλες τις συνθήκες κίνησης και ιδιαίτερα σε στενούς δίαυλους.

Κείμενο: Βασίλης Μωραϊτης

Φωτ.:www.jetskiworld.gr, Yamaha

 

Στην Νότια Γαλλία στην τομοθεσία Mondelieu πραγματοποίησε η Yamaha Europe την Πανευρωπαϊκή Παρουσίαση των νέων της μοντέλων κάτω από ένα εντελώς χειμωνιάτικο και βροχερό καιρό. Σε τρεις τομείς εστίασε την παρουσίαση της η εταιρεία, την παρουσίαση του νέου ηλεκτρονικού συστήματος επιβράδυνσης (RiDE), το ηλεκτρικό τριμ που τοποθετήθηκε σε όλα τα καθιστά μοντέλα της εκτός του FZR και FZS που δεν διαθέτουν το σύστημα RiDE, την τεχνολογία NanoXcel2 που καθιστά τις γάστρες της ακόμη πιο ελαφριές χωρίς να χάσουν την ανθεκτικότητά τους και φυσικά τα δύο εντελώς νέα σκάφη της σειράς VX (το VX Deluxe και VX Cruiser).

 

Την έναρξη της παρουσίασης πραγματοποίησε o Jan Hendrik Krijnen (Marine Division Manager of Yamaha Europe). Στην συνέχεια έδωσε την σκυτάλη στον Ιάπωνα Tatsuya Yoshida (Manager of Advanced Development, Water Vehicle Engineer Devision in Japan) που ανάλυσε εκτενώς την λειτουργία του συστήματος RiDE. Την πλήρη γκάμα των μοντέλων της εταιρείας ανάπτυξε ο Ολλανδός Remko Visser (Sales and Marketing Manager - Test Engineer Yamaha Europe) ενώ παρών ήταν κι ο διάσημος Γάλλος αναβάτης Joel Bendoux. Στο σύνολο 32 δημοσιογράφοι παρακολούθησαν την παρουσίαση και την επόμενη μέρα θα πραγματοποιηθεί το test ride τεσσάρων μοντέλων.

 

RiDE system
Στην πιο απλή του περιγραφή το σύστημα
RiDE αποτελεί μία αριστερή μανέτα που όταν ενεργοποιηθεί εξυπηρετεί στην ελεγχόμενη επιβράδυνση του σκάφους ή ακόμη και την κίνησή του με όπισθεν. Βασικό τμήμα του συστήματος αποτελεί η ξεχωριστή σχεδίαση του κλαπέ της όπισθεν που καθοδηγεί την διαφυγή του νερού στο πλάι, αριστερά και δεξιά, μέσω δύο μεγάλων οπών και πολύ λιγότερο προς το κάτω μέρος του. Κατά αυτό τον τρόπο επιτρέπει στον αναβάτη να ελέγχει πλήρως την ευστάθεια του σκάφους χωρίς να βυθίζεται την πλώρη ή να κουνιέται αριστερά-δεξιά το πίσω μέρος του. Στην εξαιρετική λειτουργία του συστήματος συντελεί σε μεγάλο βαθμό η μονάδα SCU (Shift Control Unit) που είναι ρυθμισμένη εξειδικευμένα για το κάθε μοντέλο λαμβάνοντας υπόψιν τις παραμέτρους όπως την ισχύ και το βάρος του κάθε σκάφους. Σύμφωνα με τις δηλώσεις της εταιρείας αυτό παίζει σημαντικό ρόλο όταν κανείς προσπαθεί να κάνει μανούβρες σε στενούς δίαυλους ή όταν στρίβει με υψηλή ταχύτητα. Επιπλέον, η μονάδα SCU “καταλαβαίνει” και “μεταφράζει” τις εντολές του οδηγού όταν εκείνος με τη σειρά χρσιμοποιεί τόσο τη μανέτα του RiDE όσο και του γκαζιού την ίδια στιγμή για να κοντρολάρει το WaveRunner εφαρμόζοντας αντίστοιχα περισσότερη ή λιγότερη επιτάχυνση ή επιβράδυνση ανάλογα με τις προθέσεις του.

 

Βέβαια όπως είπε κι ο Γιαπωνέζος Yoshida το νέο σύστημα RiDE αποτελεί ένα διπλό σύστημα γκαζιού. Απλά η δεξιά μανέτα σου επιτρέπει να κινείσαι προς τα εμπρός και η αριστερή προς τα πίσω. Γι’αυτό το λόγο όταν εφαρμοστεί το RiDE μέσα στην στροφή ή σε απότομη κίνηση του τιμονιού για την αποφυγή πλεούμενου εμποδίου τότε το σκάφος στρίβει ακόμη πιο κλειστά γιατί συνεχίζει να πετάει περισσότερο νερό η τουρμπίνα από την πλευρά του κλαπέ που έχει στρίψει και το τιμόνι.

 

Η νέα σειρά VX

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει συλλέξει το τμήμα marketing της Yamaha η σειρά VX αποτελεί την πιο επιτυχημένη “οικογένεια” personal watercraft (pwc) όσον αφορά τις πωλήσεις. WaveRunner που διακρίνονται για την άνεση, την σταθερή πλεύση, τον συνδυασμό επιδόσεων με χαμηλή κατανάλωση και φυσικά την φιλικότητά τους ως Entry Level pwc.

 

Για το 2015 η συγκεκριμένη σειρά της Yamaha επανασχεδιάστηκε έπειτα από αρκετά χρόνια. Τα μοντέλα VX Deluxe και VX Cruiser εφοδιάστηκαν με νέα gadget και τεχνολογία που δεν έχει εφαρμοστεί στο παρελθόν σε άλλα σκάφη της κατηγορίας τους και φυσικά που ανήκουν σε αυτή την τιμή. Τα πιο σπορτίφ VXR και VXS επανασχεδιάστηκαν πλήρως και εξοπλίστηκαν με ένα πιο ολοκληρωμένο και ακριβό πακέτο χαρακτηριστικών.

 

Η νέα σειρά VX που περιλαμβάνει τα μοντέλα VX Deluxe, VX Cruiser, VXR και VXS είναι εφοδιασμένη με μία ολοκαίνουργια γάστρα και deck που έχει πάρει πολλά στοιχεία από την σειρά FX. Η γάστρα είναι πιο φαρδιά κατά 30mm και φέρει μικρές βελτιώσεις στα παρατροπίδια και τα λούκια, φοράει νέο scoop και ride plate και είναι πιο στρογγυλοποιημένη στην κορυφή της καρίνας της. Οι οιμοιότητες της με την γάστρα του FX είναι μεγάλες κι αν παρατηρήσει κανείς η γάστρα των VX είναι κατά 1mm πιο στενή και 22mm πιο κοντή. Αυτό και μόνο μας κάνει να συμπεράνουμε ότι η νέα γάστρα είναι ελαφρώς πιο παιγνιδιάρικη από την υπέρ σταθερή του FX. Το δε deck φέρει πιο επιθετικές γραμμές, με καθαρά stealth αισθητική, ενσωματωμένους καθρέφτες, νέο πίνακα οργάνων, σέλα που αποτελείται από δύο καμμάτια και πιο ευρύχωρο τμήμα στο πίσω μέρος του deck.

 

Τα VX Cruiser και VX Deluxe διαθέτουν τον ήδη γνωστό ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1052cc και στα νέα τους αξεσουάρ συμπεριλαμβάνονται το ηλεκτρονικό γκάζι με όλα τα παρελκόμενα (Cruise Control και No wake Mode) και το νέο σύστημα RiDE. Δεν διαθέτουν όμως trim (καμίας μορφής) αλλά είναι εξοπλισμένα με το σύστημα Remote Transmitter (που ρείχνει της στροφές του μοτέρ ή απενεργοποιεί τον κινητήρα). Επιπλέον διαθέτουν στεγανό δοχείο αποθηκευτικού χώρου κάτω από το δεύτερο τμήμα της σέλας, επανασχεδιασμένη χειρολαβή για την επιβίβαση, και πιο μοντέρνο ταμπλό οργάνων.

 

Τα πιο σπορ VXR και VXS είναι εξοπλισμένα με το σύστημα RiDE καθώς επίσης και το νέο ηλεκτρικό trim ωστόσο, δεν διαθέτουν το ηλεκτρονικό γκάζι με τα αξεσουάρ του. Οι επιδόσεις τους είναι μακράν πιο σπορ χάρη στον κινητήρα των 1812cc που είναι πιο ισχυρός σε απόδοση από τον κινητήρα των 1052cc.

 

Τα τέσσερα μοντέλα της σειράς VX φορούν την ίδια τουρμπίνα των 155mm και σύμφωνα με την λίστα των τεχνικών χαρακτητριστικών είναι εφοδιασμένα με impeller τριών πτερυγίων.

NanoXcel 2

Μεγάλη πρόοδο έκανε η Yamaha μέσω των εντατικών ερευνών της ώστε να αναβαθμίσει την τεχνολογία στην χρήση της NanoXcel τεχνολογίας και να βελτιώσει περισσότερο την κατασκευή των γαστρών και των deck της. Φέτος παρουσίασε την NanoXcel 2 που καθιστά την κατασκευή των γαστρών της κατά 18%  πιο ελαφριά από την παρούσα NanoXcel τεγνογνωσία που έχει εφαρμοστεί εδώ και χρόνια. Σε απλά νούμερο αυτό μεταφράζεται εως εξής ότι το νέο FZ SVHO είναι 14kg πιο ελαφρύ και το FX SVHO έχασε 18kg, οπότε όπως αντιλαμβάνεται κανείς αλλάζουν σημαντικά και τα νούμερα στην επιτάχυνση και γενικά τις επιδόσεις του συνόλου.

Με την νέα τεχνολογία NanoXcel2 έχουν κατασκευαστεί οι γάστρες και τα deck των FZR και FZS και όλων των μοντέλων FX SVHO κι αυτό γιατί το κόστος της νέας τεχνολογίας είναι μεγάλο για να εφαρμοστεί στα σκάφη με χαμηλότερο κόστος.

 

H ολοκληρωμένη γκάμα των WaveRunner της Yamaha περιλαμβάνει τα παρακάτω μοντέλα: FZR SVHO, FZS SVHO, VXR, VXS, FX Cruiser SVHO, FX SVHO, FX Cruiser HO, FX HO, VX Cruiser, VX Deluxe, V1 και το SuperJet.  

 

 

Ευχαριστούμε θερμά την Μοτοδυναμική Α.Ε.Ε. επίσημη αντιπροσωπεία των προϊόντων YAMAHA στην Ελλάδα για την πρόσκλησή της στην Πανευρωπαϊκή Παρουσίαση των Yamaha WaveRunner.

 

 


Η μανέτα του γκαζιού της όπισθεν...

Το νέο κλαπέ του RiDE/όπισθεν.

To RiDE της Yamaha ενεργοποιημένο στη στροφή.

Το αποτέλεσμα του iBR στην ίδια στροφή.

Η γάστρα της σειράς VX.

Ο υπογράφον με τον Mr. Yoshida.