IJSBA World Finals 2014 - Αποκλειστικό

IJSBA World Finals 2014 - Αποκλειστικό
Σούπερ θέαμα

Botti
και Reiterer κέρδισαν τις κατηγορίες Runabout Open και Pro Ski Open αντίστοιχα προσφέροντας πλούσιο θέαμα.

 

Κείμενο:Βασίλης Μωραΐτης

Φωτ.:www.jetskiworld.gr

Με προβλήματα ξεκίνησαν οι Τελικοί του Παγκοσμίου τη δεύτερη ημέρα των αγώνων όταν κάποιοι αναβάτες ανακάλυψαν ότι κάποια σκάφη στην κατηγορία Limited ήταν ταχύτερα και αυτό, λόγω ότι χρησιμοποιούσαν μεγαλύτερη τρόμπα καυσίμου πράγμα που δεν επιτρέπεται από τους κανονισμούς.  Κοινώς, αν δεν αναφέρεται ότι κάτι είναι νόμιμο σημαίνει ότι παράνομο. Αυτό λέει η λογική και κάποιος διάσημος βελτιωτής είχε πάρει σε γραπτή μορφή από την IJSBA την συγκεκριμένη απάντηση. Ωστόσο, στην ένσταση το δίκιο του βρήκε ο κλέφτης και όχι ο προκομμένος.

 

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσίασε στα μέσα της εβδομάδας η κατηγορία Sport που απ’ότι φαίνεται αναζωπυρώνεται. Πρωταγωνιστής της ήταν ο Tommi Bonacci που απέδειξε ότι δεν έχει γεράσει. Στο πρώτο σκέλος τέθηκε επικεφαλής στο δεύτερο γύρο και άρχισε άμεσα να χτίζει μία διαφορά ασφαλείας από τους συναθλητές του. Στη συνέχεια πέρασε με άνεση και ασφάλεια του πιο αργούς οδηγούς και είδε σύντομα πρώτος την καρό σημαία. Στο δεύτερο σκέλος πήρε την εκκίνηση και τέθηκε επικεφαλής από την αρχή με αποτέλεσμα να απομακρυνθεί ανενόχλητος μέχρι την πτώση της καρό σημαίας. Δύο νίκες ήταν εκπληκτικό αποτέλεσμα που φυσικά απέφερε και τον πολυπόθητο τίτλο.

Έπειτα από ένα δυνατό αγώνα ο
Chris MacClugage κέρδισε το πρώτο σκέλος της κατηγορίας SportMod/Sport GP την Παρασκευή ωστόσο, το Σάββατο έτριξε τα δόντια σε όλους του συναθλητές του. Τέθηκε επικεφαλής από την αρχή του αγώνα και οδήγησε χωρίς λάθη σε ένα εξωφρενικό ρυθμό αποδεικνύοντας την ξεχωριστή του κλάση. Κατά αυτό τον τρόπο πήρε και το δεύτερο σκέλος και τον τίτλο στην κατηγορία. Όσοι αναρωτιούνται γιατί ο MacClugage δεν τρέχει στις δύο κορυφαίες κατηγορίες των Όρθιων ιδού η απάντηση: “Πέρυσι κέρδισα με μοναδικό τρόπο και τις δύο κατηγορίες και μάλιστα με ένα σκάφος που υστερούσε σε τελική ταχύτητα οπότε φέτος δεν έχω να αποδείξω κάτι περισσότερο.” Με αυτή τη δήλωση ο Αμερικάνος πολυπρωταθλητής βάζει τέλος στα κουτσομπολιά που ακούγονται.

 

Στο πρώτο σκέλος της κατηγορίας Pro AM Runabout Stock την εκκίνηση πήρε με χειρουργικό τρόπο ο Eric Francis, ένας αναβάτης με μεγάλη εμπειρία και φοβερή τεχνική. Όλα έδειχναν ότι θα έφερνε το 310R στην καρό σημαία μέχρι που δύο γύρους πριν από το τέλος χρειάστηκε να πάρει το μαύρο μπαλόνι λόγω ενός λάθους. Ο Aero Aswar ήταν κοντά του κι έτσι πέρασε μπροστά και είδε πρώτος την καρό σημαία. Την τριάδα συμπλήρωσε ο Mohammed Al Baz του Team Kuwait που είναι σίγουρο ότι θα επιστρέψει πιο απειλητικός την επόμενη ημέρα. Το δεύτερο σκέλος ήταν εντελώς διαφορετικό μιας και οι καιρικές συνθήκες είχαν αλλάξει από λαδιά σε έντονο κύμα και αέρα. Επικεφαλής τέθηκε ο μικρός Aqsa Aswar μόλις 17 ετών μπροστά από τον αδερφό του Aero έχοντας πίσω τους τον απειλητικό και έμπειρο Eric Francis. Ο Francis έκανε τα πάντα για περάσει τον Aero ιδίως όταν άρχισαν να περνάνε πιο αργούς αναβάτες αλλά τελικά δεν κατάφερε. Μάλιστα τον πέρασε λίγο πριν από το τέλος του αγώνα ο Mohammed Al Baz της ομάδας του Kuwait. Σημειωτέων δε ότι στην κατηγορία η πλειοψηφία των αναβατών συμμετείχε με Yamaha FZR και κάποιοι με Kawasaki Ultra ενώ υπήρχε μόλις μία συμμετοχή με RXP-X. Στο δεύτερο σκέλος ο Bushell στάθηκε πιο τυχερός. Κυνήγησε με φοβερή αντοχή τον Kasza μέχρι το τέλος του αγώνα κι όταν εκείνος έμεινε από μηχανικό πρόβλημα την τελευταία στιγμή κατάφερε να τον περάσει και να τερματίσει πρώτος. Κατά αυτό τον τρόπο πήρε τον τίτλο στην κατηγορία με τον Craig Warner και τον Yuki να συμπληρώνουν την τριάδα του βάθρου.

Όταν έπεσε η ταμπέλα της εκκίνησης στην κατηγορία
GP Runabout ο Gyorgy Kasza από την Σερβία τέθηκε επικεφαλής και εξαφανίστηκε κάνοντας δύσκολη την ζωή των James Bushell και Jared Moore που τον έβλεπαν με τα κιάλια. Οι δύο πιλότοι δεν το έβαλαν κάτω και είχαν σκληρή μάχη μεταξύ τους ωστόσο, ο Kasha δεν ήταν τυχερός. Λίγο πριν από το τέλος του αγώνα το ισχυρό του Yamaha έμεινε με αποτέλεσμα να αφήσει την καρό σημαία και τον τίτλο της κατηγορίας για τον τυχερό Bushell. Στη δεύτερη θέση ανέβηκε ο Jared Moore.

 

Ο Γάλλος αθλητής Jean-Baptiste Botti αποδείχτηκε κυριολεκτικά άπιαστος αφού κέρδισε με μοναδικό στυλ και τα δύο σκέλη της κατηγορίας Pro Runabout Open στους Τελικούς του Παγκοσμίου. Ωστόσο, ο αναβάτης από την Σερβία Gyorgy Kasza έδειξε σε όλο το κοινό ότι είχε το ταχύτερο σκάφος και μάλιστα ότι μπορούσε να το οδηγήσει στο όριο. O Βotti κέρδισε με μοναδική άνεση χωρίς να αφήσει κανένα να τον απειλήσει. Στην δεύτερη θέση ανέβηκε ο James Bushell τερματίζοντας άδοξα στην τρίτη θέση ο Κasza που ξεκίνησε με σβηστό μοτέρ. Την πεντάδα έκλεισαν οι Chowalit Kuajaroon και Chok-Uthit Molee που είχαν επίσης πολύ δυνατά σκάφη. Ο Farthing έμεινε για δεύτερη φορά όπως και στο Heat Race αποδεικνύοντας ότι πλέον η ομάδα του δεν μπορεί να στήσει ένα γρήγορο αλλά αξιόπιστο σκάφος.

 

Στο δεύτερο σκέλος ο Γιαπωνέζος Hajime Isahai τέθηκε επικεφαλής έχοντας τον Iantosca στη σκιά του και τρίτο τον Botti. Ωστόσο, ο Γάλλος όχι μόνο αγνόησε τις κυματώδεις συνθήκες αλλά επιπλέον κατάπιε τους δύο αναβάτες και απομακρύνθηκε στο δικό του ρυθμό. Γύριζε ταχύτερα από οποιονδήποτε άλλο αναβάτη στην πίστα και άρχισε να γύρο σε πολλούς από αυτούς. Ήταν ίσως ο μόνος που οδηγούσε μόνιμα σε πολύ γρήγορο ρυθμό. Πήρε λοιπόν και το δεύτερο σκέλος κερδίζοντας τον παγκόσμιο τίτλο στην κατηγορία.

Στην κλάση του εαυτού του εμφανίστηκε ο πρωταθλητής της
GP Ski Kevin Reiterer ωστόσο είχε επιπλέον την τύχη με το μέρος του. Τόσο εκείνος όσο και οι αδερφοί Motzouris ήταν εξοπλισμένοι με ένα νέο σκάφος (νέα γάστρα και νέο μοτέρ) και είχαν την ταχύτητα με το μέρος τους καθώς και ο Mike Klippenstein. Ήταν η μόνη κατηγορία που είχε τρία σκέλη και σε συνδυασμό με το γεγονός ότι χρησιμοποιούσαν το μεγαλύτερο μέρος της πίστας έκανε δύσκολη την ζωή των οδηγών.

 

Στο Moto 1 ο Καναδός Mike Klippenstein πήρε μεν την εκκίνηση αλλά σύντομα έμεινε από τρόμπα λαδιού και σταμάτησε. Ο δε Reiterer τέθηκε επικεφαλής και είδε πρώτος την καρό σημαία μπροστά Dustin Motzouris και τον Dardillat.  Στο  Moto 2 ο δυνατός αέρας άλλαξε τα προγνωστικά. Τα δίχρονα εξαφανίστηκαν μπροστά, αρκετοί αναβάτες είχαν πρόβλημα στο log jump και πολλοί έχασαν μπαλόνι στην πίστα. Oι Dardillat και Poret μείωσαν την βαθμολογική διαφορά από τον Reiterer και τον Motzouris.


Ο
Poret πήρε την εκκίνηση στο Moto 3 και τέθηκε επικεφαλής μπροστά από τους
Skion και Dardillat.
Οι Reiterer και Dustin Motzouris ακολουθούσαν σε πολύ καλό ρυθμό. Ο Dardillat πέρασε τον Skion ενώ ο Reiterer ανέβηκε στην 3η  θέση. Ο Motz χρεώθηκε με ένα γύρο ποινής γιατί τρακάρισε στον αέρα με άλλο αναβάτη στο log jump και δεν πέρασε το δεύτερο για να μην χτυπήσει άλλον οδηγό που είχε πέσει. Τελικά, ο Reiterer πήρε τον τίτλο με δεύτερο τον Dardillat και τρίτο τον Skion Schjetlein. Οι Motz και Klipper
δεν κατάφεραν να δούνε βάθρο τελικά.  

Όταν η Tera Laho και η Yukiko Kume έκαναν άκυρη εκκίνηση στο πρώτο σκέλος της κατηγορίας Pro AM Women Ski Limited γνώριζαν ήδη ότι το παιγνίδι του τίτλο είχε χαθεί και για τις δύο. Η Carmouche και η Kume πήραν την εκκίνηση και η Γιαπωνέζα τέθηκε επικεφαλής έπειτα από το split. Ακολούθησαν η Sandra Borgstrom, η Kylie Elmers και Julie Bulteau. Την καρό σημαία είδε πρώτη η Kume ωστόσο το εκπληκτικό στο σκέλος ήταν ότι η Laho τερμάτισε 5η. Στο δεύτερο σκέλος οι συνθήκες είχαν αλλάξει και όλα τέθηκαν με διαφορετικό τρόπο. Υπήρξαν και ατυχήματα όπως αυτό της Laho που αναγκάστηκε να μεταφερθεί άμεσα στο νοσοκομείο. Ο τίτλος πήγε στην Kume ενώ δεύτερη ήρθε η Bulteau και 3η η Kanamori.

 

Έπειτα από έντονο συναγωνισμό και ισοπαλία με τον Daniel Martin. Ο συναγωνισμός ήταν μοναδικός και ο Martin είχε ανέβει σε μεγάλο βαθμό σε σύγκριση με πέρυσι. Πολύ καλό εμφανίστηκε και ο Forest κάνοντας μία εντυπωσιακή ρουτίνα χωρίς λάθη. Ωστόσο ο Γιαπωνέζος Masao Ueki έκλεψε την παράσταση πάνω σε ένα τύπου Χ-2 σκάφος κάνοντας εκπληκτικές φιγούρες. Η ομάδα του Rick Roy δεν εμφανίστηκε κι αυτό γιατί ετοιμάζει τον δικό της κινητήρα στην Ιαπωνία που δυστυχώς δεν ήταν ολοκληρωμένος όπως ήθελε ο ίδιος Rick Roy για τον χρησιμοποιήσουν σε αυτόν τον αγώνα. Ο Eric Malone ήταν άλλος ένας κατασκευαστής που δεν είχε υποστηριζόμενο αθλητή στα World Finals.

 

Ο λόγος γίνεται για την πιο οργανωμένη, λειτουργική και επιτυχημένη ομάδα που έχουμε δει στους Τελικούς του Παγκοσμίου τα τελευταία χρόνια. Ιδού η σύνταξη της ομάδας: Hussain Dashti (Team manager), Abdullah Burabayea (Coach and Mechanic), Yousef Albusairi (Mechanic). Team riders: Mohammed Burabeya (# 66), Khaled Burabeya (#20), Mohammed Albaz (#38), Abdulrahmed Alomar (#33), Abdulaziz Alomar (#17), Yaqoub Alhuwaidi (#58), Rashed Alrashed (#11), Nawaf Alfarhah (#3), Fahad Alkrhan (#27) and Saoud Alsherifi (#44).

Assistance: Waleed Aladsani, Sami Aljasmi, Abdulwahab Alumar, Abdulah Mandani, Andi Alessa, Saoud Alwazzan, Abdulaziz Albloushi, Jarrah Alshehab, Muhammad Alyousef and Qassem Alnassar.


Στο σύνολο η ομάδα κέρδισε 20 θέσεις στο βάθρο μεταξύ αυτών 7 παγκόσμιους τίτλους, 9 δεύτερες και 4 τρίτες. Σε αυτές θα πρέπει να προσθέσει κανείς και τις θέσεις που έφεραν πιλότοι μέσα στην δεκάδα. Γνωρίσαμε από πρώτο χέρι στο πως εργάζονται, πόσο σκληρά δουλεύουν κάθε μέρα (και βράδυ) και πως ο κάθε ένας στην ομάδα έχει τα δικά του καθήκοντα. Αξίζουν ένα μεγάλο μπράβο που ούτε καν η Παγκόσμια Ομοσπονδία δεν τους το ανανγώρισε. Οι βασικοί υποστηρικτές του Kuwait Team είναι: Kuwait Finance House, Zain Telecom, Pro Rider High Performance Shop, Kuwait Sea Sports Club, and the Public Authority of Youth and Sports of Kuwait.

 

Φέτος η σχεδίαση της πίστας ήταν παρόμοια με την περσινή αλλά με μικρές διαφοροποιήσεις κυρίως στο τμήμα των διπλών σλάλομ. Επιπλέον, υπήρχαν δύο μαύρα μπαλόνια έτσι ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος ατυχήματος όταν οι αναβάτες βγαίνουν από τα δύο διαφορετικά split. Το log jump παρέμεινε σε άκυρη θέση χωρίς να προσφέρει θέαμα στους θεατές κάνοντας επίσης δύσκολη την ζωή των φωτογράφων.

Στο σύνολο οι συμμετοχές είχαν αυξηθεί σε σύγκριση με τα τελευταία τρία χρόνια γεγονός που αποτελεί θετικό σημάδι για την πορεία του σπορ. Από την άλλη πλευρά σημειώθηκαν αρκετά ατυχήματα και αναβάτες μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο αλλά βγήκαν την ίδια ημέρα με εξαίρεση τον τραυματισμό της
Tera Laho. Η IJSBA έχει δεχθεί ήδη αρκετές συστάσεις, προτάσεις και παράπονα που θα μελετήσει για να διασφαλίσει στο μέλλον ακόμη καλύτερη διεξαγωγή των αγώνων.

 

Επίσημα αποτελέσματα κατηγοριών Pro

Pro Ski Open
1.Kevin Reiterer
2.Valentin Dardillat
3.Skion Schjetlein

 

Pro Runabout Open
1.Jean Baptiste Botti
2.James Bushell
3.Gyorgy Kasza

Pro AM Women Ski Limited

I.Yukiko Kume
2.Julie Bulteau
3.Emi Kanamori

 

Pro Freestyle
1.Lee Stone
2.Daniel Martin
3.Jace Forest

GP Ski
1.Kevin Reiterer
2.Dustin Motzouris
3.Jeremy Poret

GP Runabout
1.James Bushell
2.Craig Warner
3.Hideyuki Kurahashi

Junior Ski 10-12
1.Kole Cramer
2Branden Wicklund
3.Karlo Brezni

 

Junior Ski 13-15
1.Tasaphong Saenguthai
2.Kacper Kania
3.Vegard Liseth

 

 




Yukiko Kume

Emi Kanamori

Branden Wicklund

Moe Kanamori

Redinger

Mike Klippenstein

Jeremy Poret

Tyron Motzouris

James Wilson

Dustin Motzouris

Aero Sutan Aswar

BJ Ang

Mohammed Burabeya

Mohammed Al Baz

Kommander Industries Team

Mohammed Burabeya

Scott Saito και Rick Roy.

Οι Junior.

Masao Ueki

Lee Stone

Daniel Martin

Jake Forest


Η ομάδα του Kuwait.